Interesai sukinėja ir dviračių takus

Interesai sukinėja ir dviračių takus

Interesai sukinėja ir dviračių takus

2012 metams dviračių takams Šiauliuose įrengti skirti milijonai papuolė į politikų ir valdininkų žaidimus. Dviračių takų sąskaita norima įrengti šaligatvius sodininkams. „Jeigu taip bus, dviračių miestas vėl neturės normalių dviračių takų“, — sako dviračių entuziastas Algimantas Balčas, ne tik išvažinėjęs miestą dviračiu, bet ir pats suskaičiavęs duobes ir dviratininkus.

Rita ŽADEIKYTĖ

rita@skrastas.lt

Metodika „iš lubų“

„Šiaulių kraštas“ vakar rašė, kad galimybių studijos, kuri apima ir dviračių takų Šiauliuose atnaujinimą ir įrengimą, rengėjai vėl buvo sukritikuoti ir išsiųsti namo. Skaičiai imami “iš lubų“, neatsižvelgiama į specialistų pastabas.

„Studijos rengėjai sako, kad nėra metodikos suskaičiuoti, kiek dviratininkų pravažiuoja kuria nors gatve. Todėl skaičių “nukabino nuo lubų“. Jų teigimu, Tilžės gatve pravažiuoja kiek daugiau, nei 200 dviratininkų per visą parą“, — stebėjosi Algimantas Balčas, Šiaulių turistų klubo pirmininkas, Šiaulių kūno kultūros mokyklos instruktorius— metodininkas, prisiekęs dviratininkas.

A. Balčo „metodika“ labai paprasta: jis praėjusį rudenį atsistojo Tilžės ir Pramonės gatvių sankryžoje ir rytą vos per vieną valandą suskaičiavo per 60 dviratininkų.

„Net dviračių sezono metu mano skaičiai žymiai didesni, nei galimybių studijų rengėjų per parą“, — sakė A. Balčas.

Lenda interesai

A. Balčą stebina ir tai, kad prioritetine gatve galimybių studijos rengėjai rengti dviračių takus pasirinko atokią Vyturių gatvę, vedančią į sodus ir kavinę.

Dviračių entuziastas ir kelionių jais specialistas atskleidė tikruosius ketinimus: Vyturių gatvėje nėra pėsčiųjų tako, todėl ten nesaugu pėstiesiems. Šie spaudžia miesto politikus. Todėl iš dviračių takams skirtų pinigų šioje gatvėje, prisidengus dviračių vardu, norima įrengti tik elementarų šaligatvį ir taip išspręsti pėsčiųjų saugumo problemą. O šaligatviu gal pravažiuotų ir vienas kitas dviratininkas.

„Yra kitų programų, kur galima gauti pinigų šaligatviams. O pinigai šioje programoje skirti dviračių takams ir vieną kartą juos reikia normaliai padaryti vadinamame dviračių mieste“, — mano A. Balčas.

Dviratininkų arterija — Tilžės gatvė

„Neabejotinai, daugiausiai dviratininkų pagrindinėje miesto arterijoje — Tilžės gatvėje, jungiančioje Bubių ir Ginkūnų dviračių takus, kuriais dviračiu galima nuvažiuoti nuo Kurtuvėnų regioninio parko, Bubių tvenkinio iki Kryžių kalno“, — sakė A. Balčas.

Jo teigimu, 6,7 milijono litų, skirtų Šiaulių dviračių takams užtektų atnaujinti tik Tilžės gatvės dviračių takus nuo įvažiavimo į miestą iš Bubių pusės iki „Tilžės“ prekybos centro. Čia dviračių takai, nubrėžti ant šaligatvių, išdaužyti, duobėti, ant dviračių takų stovi turgeliai, prekybos centrų lankytojų automobiliai, todėl dviratininkams sunku pravažiuoti.

„Čia dviračiais miestiečiai važiuoja į darbą, turistai keliauja į Kryžių kalną, lanko Kurtuvėnų regioninį parką, poilsiauja prie Bubių tvenkinio.

Už „Tilžės“ prekybos centro Ginkūnų link dviračių takas, specialisto teigimu, geras.

Kebliausia — centre

A. Balčo teigimu, važiuojant dviračiu Tilžės gatve, sunkiausias ruožas nuo Pramonės gatvės iki centro ir Tilžės — Vytauto gatvių sankryža.

Specialistas siūlo tiesiant dviračių takus, šią sankryžą aplenkti visai nedideliu bet pakankamai ramiu lanku. Iš Tilžės gatvės sukti į Vytauto, kiek pavažiavus — į Varpo gatvę. Ja - iki Aušros alėjos. O tada pro Šiaulių valstybinę kolegiją plačiu taku įsukti į Tilžės gatvę ir saugiau nuvažiuoti Kryžių kalno link.

A. Balčą stebina, kad galimybių studijos rengėjai neįsiklausė į šį siūlymą, nors patys „nepažįsta miesto, nežino dviratininkų situacijos Šiauliuose“.

„Ką su jais kalbėti, kai galimybių studijos rengėjai “Beržynėlio“ parkelyje nubraižė 8 kilometrus dviračių takų, kai parkelio plotis iš viso vos apie 500 metrų“, — sakė A. Balčas.

Kai kur specialistas siūlo rengti dviračių takus padalijus šaligatvius, o kai kur — automobilių važiuojamojoje dalyje išliejus kitos spalvos asfaltą. Taip yra kai kuriuose Europos Sąjungos miestuose. Tačiau automobilio greitis šiuose ruožuose turi būti griežtai ribojamas.

Viadukai dviratininkams nepritaikyti

A. Balčo teigimu, po senojo viaduko rekonstrukcijos dviratininkams čia sąlygos tik pablogėjo.

„Praplatino juostas automobiliams, o pėsčiųjų ir dviratininkų taką susiaurino. Dabar, jeigu yra pėsčiųjų, viaduku dviratį gali tik varytis, nes dviračio ragais užkliudysi praeivius“, — peikė sprendimą A. Balčas.

Nepritaikytas dviratininkams ir naujasis viadukas, ten pėsčiųjų ir dviračių juostos iš viso nėra.

„Architektų gatvė — antra pagal svarbumą dviratininkams, bet ten takų iš viso nėra, pėstieji sau takus išsimynė žolėje, o dviratininkai laviruoja tarp lekiančių automobilių“, — sakė A. Balčas.

SPECIALISTAS: Dviratininkas  Algimantas Balčas sako, kad Šiauliai turi galimybę įsirengti dviračių taką bent Tilžės gatvėje, bet reikia įsiklausyti į realius specialistų ir dviratininkų poreikius.