Europinį asfaltą nukrapštė batu

Europinį asfaltą nukrapštė batu

Europinį asfaltą nukrapštė batu

Ką tik rekonstruotos Pakruojo miesto gatvės dangą pakruojiškiai gali batais nukrapštyti iki senojo asfalto. Beveik prieš porą mėnesių užberta šiurkštinimo skalda iki šiol kimba prie automobilių ratų. Žmonės svarsto – ar gatvė tikrai buvo rekonstruota, ar tik pasistengta „išplauti“ europinę paramą?

Janina ŠAPARNIENĖ

pakruojis@skrastas.lt

Brokas bado akis

P. Mašioto gatvę rekonstruojančios AB „Panevėžio keliai“ darbininkai šiurkštinimo skaldą ant važiuojamosios dalies užpylė dar birželį. Bet pakruojiečiai iki šiol ant automobilių ratų tebesiveža ją į kiemus. Skaldos liko ir ant šaligatvio.

„Jei skalda iki šiol „šeriasi“, ar už milijonus rekonstruota gatvė greitai visai nenupliks?“ – svarstė vienas redakcijos pašnekovas. Pakruojietis žurnalistams pasakojo naująją gatvės dangą pratrynęs batu iki pat senojo asfalto.

„Pabrūžinau per skaldą „kedu“ – ir pabiro į šalis. Argi batu galima nukrapštyti europinę dangą? Pabandžiau pabrūžinti skaldą viduryje gatvės, kur jau tikrai turėtų būti mašinų kietai suvažinėta. Tas pats: skalda byra“, – pasakojo apie savo eksperimentą pakruojietis.

Prie vyro batų prilipo ne tik akmenukų sluoksnis, bet ir suskystėjusi juoda masė. Tokie lopai juoduoja visoje gatvėje.

„Gatvės danga neatlaiko trinties žmogaus, sveriančio keliolika kartų mažiau už lengvąjį automobilį. Staiga stabdant, mašina gali pradėti slysti su visu šiurkštinimu“, – piktinosi ilgą vairavimo patirtį turintis vairuotojas.

Gatvės gyventojai pastebi, kad į paviršinio vandens surinktuvus važiuojamosios dalies pakraščiuose po lietaus subėga ne visas vanduo.

Kai kuriose vietose po rekonstrukcijos balos važiuojamojoje gatvės dalyje telkšo ten, kur jų anksčiau nebuvo.

„Ar tokia rekonstrukcija – ne europinių pinigų plovimas?" – svarstymais su žurnalistais dalijosi ne vienas pakruojietis.

Tikrintojai pažeidimų nerado

Savivaldybė paskelbė, kad P. Mašioto gatvės rekonstrukcijos darbus ir projekto dokumentaciją prieš porą savaičių tikrinę Lietuvos transporto investicijų direkcijos specialistai pažeidimų nerado.

Gatvės rekonstrukcija baigta, sužymėtos perėjos.

Statybos ir investicijų skyriaus vedėjas Gintaras Makauskas informavo, jog rekonstrukciją rugpjūčio mėnesį jau priiminės valstybinė komisija.

Perdavus pakruojiečių pastabas apie tebebyrančią skaldą, vedėjas tikino, jog tokia technologija. Reikią palaukti palankesnių orų – kad skalda susigulėtų. Kiek reiks laukti, G. Makauskas pasakyti negalėjo.

Prireiks taisymų

P. Mašioto gatvės rekonstrukcijos techninę priežiūrą atlieka Vilniuje esanti UAB „Statybų inžinerinės paslaugos“.

Bendrovės techninės priežiūros vadovas šiam projektui Eugenijus Satkus dėl nesilaikančios naujosios dangos pokalbio pradžioje kaltino karščius. Nes jis gatvę apžiūrėjęs prieš porą savaičių ir „tokių dalykų“ nebuvę.

„Technologija perimta iš vokiečių. Buvo du kartus pilta emulsija, tada beriama skalda. Du emulsijos sluoksniai galėjo nuo karščių suskystėti“, – aiškino E. Satkus.

„Su rangovais sutarėme – jie duobes užtaisys, – apie batais išspardytos dangos atnaujinimą sakė techninės priežiūros vadovas. – O kodėl vietomis skystėja emulsija – dar reikės aiškintis.“

E. Satkus „Šiaulių kraštui“ pripažino, jog gatvės važiuojamosios dalies nuolydžiai kai kur gali būti padaryti blogai, todėl kelininkams teksią šias vietas taisyti.

FINANSAVIMAS

P. Mašioto gatvės rekonstrukcijos projekto biudžetas – daugiau kaip 1,8 milijono litų. Beveik 1,4 milijono litų šiam projektui skyrė Europos Sąjunga, 351 tūkstantį litų – Lietuvos valstybė, 74,2 tūkstančio litų – Pakruojo savivaldybė.

Autorės nuotr.

NEATLAIKO: Naujoji danga „skystosiose dėmėse“ neatlaiko net patrynimo minkštu „kroksu“.

BROKAS: Jau išlenda kelininkų darbo brokas rekonstruojamoje gatvėje: vanduo po lietaus nesubėga į surinktuvus, o lieka telkšoti kur žemiau.

„PASAGA": Pakruojietis sportiniu batu pratrynė naująjį sluoksnį iki asfalto apačioje: gatvės viduryje, kur nuolat važiuoja automobiliai, padarė duobę – „pasagą“.

DĖMĖS: Tamsesnės dėmės – vietos, kur suskystėjusi emulsija ima sunktis į važiuojamosios dalies paviršių.