Elektromobilis nardo Šiaulių gatvėmis

Elektromobilis nardo Šiaulių gatvėmis

Elektromobilis nardo Šiaulių gatvėmis

Almantas Valčiukas šiemet iš Amerikos parsigabeno automobilį „Crysler GEM 825“. Mažulytis šiauliečio kreisleriukas Lietuvos transporto priemonių registre — pirmasis originalus elektra varomas automobilis.

Edita KARKLELIENĖ

edita@skrastas.lt

Pirkinys pramogai

„Tik jau neįsivaizduokit, kad pamatysit tikrą automobilį, — juokauja bendrovės, kurioje direktoriauja, kieme sutiktas Almantas Valčiukas. — Ten tokia mašinikė ir tik tiek.“

Aptakių formų, baltai— geltonai numargintas automobiliukas, valdomas pono Almanto atbuline eiga gracingai išsuka iš garažo. Taip pat gracingai, šeimininko žodžiais, mašinikė įsuka į kelią ir per kelias sekundes pasiekia maksimalų — 40-ies kilometrų per valandą — greitį.

Beduris automobilis bematant atkreipia praeivių dėmesį.

„Policija dar nebuvo sustabdžiusi, — iš abiejų pusių košiant vėjui savo numylėtinio privalumus kloja ponas Almantas. — Visi su šypsena palydi.“

A. Valčiukas Amerikos internetiniame aukcione 2000 metais pagamintą elektros energija varomą „Crysler GEM 825“ įsigijo šių metų pavasarį. Sako, kad mašiną pirko pramogai ir dėl to, kad ji kitokia nei kitos iki šiol turėtos ir turimos, buvo įdomu šį mažylį išbandyti.

Šaltinis — šakutės lizdas 

A. Valčiuko elektrinukui degalinės ir jose parduodamų degalų kainos nerūpi. Visa paslaptis — elektros šakutės lizde.

Pakrovus šešias elektromobilio baterijas galima nuvažiuoti apie penkiasdešimt kilometrų. Baterijų įkrovimas didesnių nepatogumų nesuteikia: pakanka susirasti elektros rozetę ir nutiesti maitinimo kabelį. Baterijos įsikrauna per penkias šešias valandas.

Automobilio energijos sąnaudos šimtui kilometrų — apie tris kilovatus. Paskaičiuota, kad dabartinėmis elektros kainomis tai sudaro apie 1,80 Lt.

„Su benzininiu motoroleriu brangiau važiuoti nei su šiuo elektromobiliu, — sako mažylio savininkas. — Aišku, į Palangą nenuvažiuosi, nebent pakeliui kas nors sutiktų “paskolinti“ elektros energijos. Bet pramogai pasivažinėti po miestą ar kokius nedidelius reikaliukus susitvarkyti energijos užtenka“.

Elektriniu kreisleriu šiaulietis kol kas įveikė apie 200 kilometrų.

Lietuvoje — vienintelis

Ponas Almantas, nuvažiavęs automobilį registruoti, pamatė sumišusius registratorių veidus. Tokio automobilio modelio duomenų bazėje nebuvo. Teko gerokai luktelėti, kol duomenys apie šį originalų elektros energija varomą automobilį buvo gauti.

Sumišo ir transporto priemonės civilinės atsakomybės draudikai. Kaip paskaičiuoti draudimo įmoką, jei eilutė, kurioje būtina įrašyti variklio galingumą, tuščia.

Tada draudikai pagudravo — įrašė silpniausio automobilio variklio kubatūrą.

Nors Almanto elektrinukas, veikiau primena nedidelę karietaitę, jam, kaip ir visiems keturračiams, kas dveji metai yra privaloma techninė apžiūra. Todėl teko pagal europietišką standartą pakoreguoti kai kurias jo technines dalis.

 

GREITIS: Elektros energija maitinamo automobilio maksimalus greitis — apie 40 kilometrų per valandą. 

SAVININKAS: Šiaulietis Almantas Valčiukas — vienintelis įregistruoto eleltromobilio savininkas šalyje. 

 

BATERIJOS: Po automobilio priekinėmis ir galinėmis sėdynėmis nuosekliai sujungtos šešios baterijos.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.