Dailininkui uždrausta piešti grūdų elevatorių

Dailininkui uždrausta piešti grūdų elevatorių

Dailininkui uždrausta piešti grūdų elevatorių

Šiaulietis dailininkas Arūnas Vasiliauskas prieš kelias dienas piešdamas Šiauliuose, Gubernijos rajone, esantį grūdų elevatorių, buvo išvarytas lauk iš teritorijos. Jam buvo uždrausta piešti šį objektą. Dailininkas tikina pasijutęs „šnipu“, kaip tarybiniais laikais, kai milicijos buvo išprašytas su savo mokytoju dailės patriarchu Antanu Krištopaičiu piešiantys bažnyčią.

Rita ŽADEIKYTĖ

rita@skrastas.lt

Tvarkdariai su geležinkelininkų uniformomis

Balandžio 25 dieną apie vidurdienį dailininkas A. Vasiliauskas sumanė įvykdyti savo amžinybėn išėjusio pusbrolio, buvusio Gubernijos geležinkelio stoties viršininko, prašymą nupiešti Gubernijos geležinkelio stotį. Tačiau stotis dailininkui pasirodžiusi neįdomi – apkalta šiuolaikinėmis lentelėmis. Tad dailininko akis nukrypo į didžiulį grūdų elevatorių, pro kurį eina geležinkelio bėgiai.

„Pamaniau, kad atėjo laikas įamžinti Šiaulių fabrikus, kitus gamybos objektus, nes daugelis jų yra nykstantys. Elevatorius – vienas iš tokių objektų, kurių greitai nebereikės: grūdai kitaip saugomi, komunikacijos kitos, o piešinys liks istorijai“, – pasakojo A. Vasiliauskas.

Įėjęs per vartus taku palei geležinkelį dailininkas pradėjo piešti aukštuminį statinį. Įpusėjus piešinį prie dailininko atėjo du žmonės geležinkelininkų uniformomis. Tiksliau ir nežino, kas jie tokie.

„Iš tolo man abu šaukia: „Čia piešti negalima!“ Moteris buvo kiek ramesnė, o vyras gana agresyviai nusiteikęs. Aš tikinau, kad nepiešiu geležinkelio, bet jie neatlyžo, reikalavo leidimo, pasišalinti iš teritorijos. Pasijutau lyg „šnipas“. Nesuprantu, kam gali pakenkti mano piešinys?“ – klausė dailininkas.

Dailininkas išėjo nebaigęs piešinio.

Pasijuto kaip sovietmečiu

A. Vasiliauskas prisiminė tarybinių laikų istoriją, kai su savo mokytoju A. Krištopaičiu buvo išvaryti piešiantys Kaišiadorių bažnyčią.

„Tai buvo gal 1974 metais. Ateina milicininko uniforma prie mūsų ir paaiškina, kad šitos bažnyčios piešti negalima, nes tai esąs strateginis aukštuminis objektas. Susirinkome daiktus ir išėjome. Matau, kad nelabai mes atitolome nuo sovietinių laikų“, – sakė A. Vasiliauskas.

A. Krištopaitis paliko dailei ir istorijai vertingą piešinių archyvą, kuriame šimtai įamžintų koplyčių, sunykusių vėjinių malūnų ir kitų senųjų objektų, kuriuos jis piešdavo labai tiksliai.

A. Vasiliauskas per pastaruosius metus yra įamžinęs daugybę senųjų miesto ir krašto objektų: stočių, tiltų, dvarų.

„Ir savo mokinius iš Šiaulių dailės mokyklos mokau įamžinti senuosius objektus, kad bent piešiniuose jie liktų istorijai“, – sakė dailininkas.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

INCIDENTAS: Dailininko Arūno Vasiliausko  Gubernijos grūdų elevatoriaus piešinys, kuris taip ir liko neužbaigtas, nes dailininkui buvo uždrausta toliau piešti.

ISTORIJA: Dailininko archyvuose daugybė piešinių, kuriuose įamžinti begriūnantys pastatai. Kai kurie iš jų jau išlikę tik piešiniuose.