Naujausios
Baltų ir Išradėjų gatvių sankryžoje įrengtu žiedu ypač didžiuojasi miesto valdžia. Šios dienos buvo laukta dešimtmetį. Tačiau ir projektas, per tiek metų, matyt, gerokai senstelėjo. Pradėję juo važinėti miestiečiai pastebėjo, kad žiedas per mažas, išsukant į dešinę kairės juostos vairuotojai trukdo važiuojantiems dešine juosta, neaiškus ženklinimas, nepastatyti ženklai ir panašiai.
„Viskas įprasta. Šiauliuose sankryžos projektuojamos, kad gražiai atrodytų iš viršaus filmuojant ar fotografuojant dronu. Neretai su sveiku protu jos niekaip nesusijusios. Kažkas neadekvatus taip suprojektuoja, kad važiuodamas turi būti slalomo meistras, kad nevažiuotum per pribraižytas linijas. Nespėja atidaryti sankryžos, o bortai ir tvorelės jau nubalnoti, sulankstyti, nes neišsitenka sunkiasvoris transportas. Keisčiausia, kad niekam tas nekliūna ir viskas toliau tęsiasi“, – rašo šiaulietis.
„Tai žiedas tam ir daromas, nes jame privaloma apsukti 3 ratus mažiausiai, galima ir daugiau, ir tik tuomet galima išvažiuoti iš žiedo“, – ironizuoja kitas.
Šiaulių miesto saugaus eismo komisijos narys, Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio viršininkas Teisutis Beržinskas sakė, kad eismo problemos Baltų žiede kyla ir dėl paties žiedo, ir dėl vairuotojų kaltės.
„Ir žiedas, aišku, galėtų būti truputį kitoks. Reikia suprasti, kad jis buvo projektuojamas praktiškai laukuose, nebuvo nė vienos gatvės. Ir vairuotojų problemos taip pat“, – sakė T. Beržinskas apie Baltų žiedą, kuris projektuotas prieš beveik dešimtmetį.
Jis pažymėjo, kad žiede yra horizontalusis ženklinimas – nubraižytas eismas juostose. Policijos atstovas priminė, kad iš antros eismo juostos gatvėje niekas nesuka į dešinę, o žiede kažkodėl suka. Todėl kyla incidentų, avarinių situacijų. Poskyrio viršininkas akcentavo, kad iš kairės juostos galima važiuoti tik ratu arba persirikiuoti.
Tačiau pasnigus ant važiuojamosios dalies nubraižyto ženklinimo nebesimato. T. Beržinskas pripažino, kad didžiausios problemos žiede ir kyla, kai užsninga arba kai susikaupia didesnis automobilių srautas. Kairėje juostoje vairuotojas negali persirikiuoti, jam reikia suktis iš dešinės, kyla konfliktinė situacija.
Kelių policijos tarnybos atstovas pripažino, kad žiedas įrengtas mažokas, jis galėjo būti didesnis. Vietos automobiliams persirikiuoti taip pat mažokai. Pašnekovas spėjo, kad žiedo dydį galėjo lemti privatūs žemės sklypai šalia žiedo.
T. Beržinskas sakė, kad kels klausimą dėl papildomų ženklų įrengimo Baltų žiede Saugaus eismo komisijoje. Taip pat sankirtoje su Tauro gatve galėtų būti kitokie sprendimai.
Saugaus eismo komisijos pirmininkas, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vincas Urbonavičius labiau linkęs žiedo problemas nurašyti „gudručiams“ vairuotojams, tačiau pripažino, kad vertikalių ženklų reikėtų.
V. Urbonavičius žadėjo per porą savaičių susirinkti visą informaciją, sušaukti Saugaus eismo komisiją, priimti sprendimus ir apie juos informuoti visuomenę.