Ar Šiauliai išpeš milijonų iš valstybės milijardų?

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Šiaulių miesto meras Artūras Visockas.
Šiaulių miesto meras Artūras Visockas spaudos konferencijoje informavo, kaip Savivaldybė sureagavo į Finansų ministerijos parengtą Ateities ekonomikos DNR planą. Šiaulių meras tęsia kovą dėl Šiaulių oro uosto.

Meras pabrėžė, kad sureaguoti į minėtą planą turėjo dvi dienas. Plane nuo šių metų liepos 1 dienos iki 2021 metų pabaigos šalies ekonomikai skatinti skirta 6,3 milijardo eurų. 4,5 jau išskirstyta, o 1,8 milijardo dar planuojami.

„Nuo mūsų aktyvumo, nuo Seimo narių aktyvumo, nuo visų žmonių, kurie gali paveikti centrinę valdžią aktyvumo priklausys, ką Šiaulių miestas gali gauti per ateinančius dvejus metus“, – sakė meras.

Finansavimui iš jo gauti Šiaulių miesto savivaldybė pateikė tris projektus: Šiaulių oro uosto infrastruktūros atnaujinimo, geležinkelio vėžės į laisvąją ekonominę zoną atkūrimui ir Serbentų gatvės remontui.

„Plane yra parašyta, kad yra suplanuotas 190 milijonų rezervas, ir jei ir šį kartą į šį rezervą nepateks oro uostas, vėžė ar kiti strateginiai objektai, kuriant darbo vietas, aš nesuprasiu tų institucijų, kurios dalyvauja šio plano kūrime“, – jau piktinosi meras.

Jis stebėjosi, kaip planavime dalyvaujančios institucijos „nepastebėjo“, kad Šiauliuose yra oro uostas ar vėžė.

„Esame pilnai pasirengę, pasidarę projektus, turime statybos leidimus ir norėtumėm Lietuvai sukurti dar vieną vietą, kur galima milžiniška ekonominė grąža, tik svarbu, kad pati Lietuva pamatytų, kokį turtą turi savo rankose ir kokio milžiniško turto neišnaudoja“, – dėstė meras.

Šiaulių oro uostui prašoma beveik 5 milijonų, prieš keliolika metų išardytos geležinkelio vėžės atkūrimui ir Laisvosios ekonominės zonos sklypų išlyginimui – 8 milijonų, o Serbentų gatvės remontui – 2,5 milijonų. Meras aiškino, kad šie projektai yra svarbūs ekonomiškai ir yra susiję su darbo vietų kūrimu.

Įrengus reikalingą infrastruktūrą oro uoste, į jį ateitų investuotojai. Vėžė gali būti reikalinga tiek industriniame parke, tiek LEZ'e besikuriančioms įmonėms. O kaip su darbo vietų kūrimu susijusi Serbentų gatvė?

„Serbentų gatvė atsitrenkia į Pramonės gatvę. Įsivaizduokite ten tęsinį, vėliau posūkis į dešinę ir išeina į Baltų gatvę. Ten didžiulė ekonominė erdvė kurtis gamykloms“, – aiškino miesto vadovas.

A. Visockas jau kurį laiką nesėkmingai bando gauti iš Vyriausybės pusę reikalingos sumos oro uosto infrastruktūrai atnaujinti ir įrengti. Kita pusė iš reikalingų 10 milijonų skirta iš miesto biudžeto.

Ar nevertėtų atsisakyti miestui mažiau ekonomiškai naudingų projektų ir sutaupius lėšų įrengti reikalingą infrastruktūrą miesto pinigais?

Meras įsitinkinęs, kad valstybės įsitraukimas į oro uosto projektą yra būtinas. Ir ne tik dėl pinigų, bet ir dėl stabilumo. Pasak mero, 5 milijonai eurų – valstybei simboliniai pinigai.

„Reikalingas ženklas. Jei jis bus duotas, užsienio investuotojai jį pamatys“, – tvirtino miesto galva.

Komentarai

.    Ant, 2020-05-26 / 09:16
Nuvarytų baltų žirgų svajokliai - ar Šiaulių LEZ jau užpildytas ir nebėra laisvų sklypų investuotojams ? O šalia Baltų gatvės jau suformuoti sklypai su įrengta visa inžinerine infrastruktūra pramonei ? Ar vėl verksite, kad vyriausybė neduoda pinigėlių į žemę užkasti ? Geriau pasipasakokite, kaip pražiopsojote Rail Baltic vėžę...
Buratinui    Ant, 2020-05-26 / 09:28
Ne tavo nosei šie pinigeliai.. Visi zino koks tu esy..Vaza uż stalo..
Išpeš ar neišpeš    Ant, 2020-05-26 / 09:34
o gal pradžioje smulkesniais projektais užsiimti. Kad ir “Titnago” likimu. Ar tai per smulku.
mums nebereikia    Ant, 2020-05-26 / 11:55

In reply to by klausimas

Titnagas 1923 metais Jono Šliūpo Šiaulių mieste įkurta spaustuvė, spausdinusi kultūrinę literatūrą. Buvo info, kad spaustuvė praėjusiais metais gavo 1,4 milijono pelno. Achemai gal ir kapeikos, bet miestui vis ne nuostolis. Bet ne apie tai. Achema buvo "investuotojas". Kiek tokių blaškosi po pasaulį ieškodami kur "investuoti". Gal meras tikisi pinigų gavęs kažkokių mistinių investuotojų, kurie labai pergyventų dėl vietos, kurioje veikia ir darbuotojų kuriuos samdo? Daugmaž visa Lietuva susikūrusi locholando reputaciją, kur pasipinigauti tik aferistai traukia.
vida    Ant, 2020-05-26 / 10:17
na turbūt tik Šiauliuose gatvė trenkiasi į gatvę... o gal taip matosi žiūrint iš savivaldybės bokšto
Saulius    Ant, 2020-05-26 / 10:43
O tai kur pietvakarinis Šiaulių aplinkkelis - nuo Aleksandrijos žiedo į LEZ ? Buvo kalbėta, dabar nutilo viskas.
Aurimas    Tre, 2020-05-27 / 00:02

In reply to by Saulius

Kaip ir yra padarytas tas aplinkelis, nuo lez nutiestas naujas kelias, kuris išlenda ties kairiais ir krovininį transportą nukreips tiesiai ant Radviliškio plento.
Meriukas    Ant, 2020-05-26 / 11:07
Vėžė gali būti reikalinga tiek industriniame parke, tiek LEZ'e besikuriančioms įmonėms. Bet gali buti ir nereikalinga :))))
Oho nuotrauka 100 balų    Ant, 2020-05-26 / 12:07
Tiesiog sakanti : AŠ ESU VISKAS o jūs visi esate niekas...
Emilija     Ant, 2020-05-26 / 12:14
Jei tiki, kad vertinga, tai krapštai savo pinigus ir darai. Tik ubagai galvoja, kad laimę gali atnešti svetimi pinigai.
Siauliete    Ant, 2020-05-26 / 12:34
Tik šitam laikraštį gali paskaityt labiausiai atsilupusius bukus komentarus
Milis jonas    Ant, 2020-05-26 / 15:34
gal geriau tas vysuskis papurtytu garsius veikejus skripkowski su saldum,katrie taip stipriai investavo LEZe,kad vienas patapo banko akcinyku ,o kitas nusipirko vietos gazieta.kai suomiai norejo sujungti du sklypus vienan,tai storsubine Rasa neleido,nes atkato nebuvo,tai suomiai isvyko Slovakijon,kur aniem dave gatavus sklypus.Kitaicus irgi kadaise isbaide,nusileidusi lektuva su prekem nubaudave,tai anie jau niekad nepasirodys,kai kinai skelbiami priesasi Nr.1,pritariant jankiams.Tad laukit kokiu nors investoriu is Zimbabves-anie gales kurtis LEZo dykynese,kur tik cigonu kumeliai ganosi.....
Siaulietis    Ant, 2020-05-26 / 16:17
Kada bus Stumbro gatvės tęsinys, nes miesto centras per Lidl baigia užsikišti nuo transporto.....ypač furų...
Vladas    Ant, 2020-05-26 / 16:29
Visi trys projektai nieko verti. Zombiai visu pirma karinis aerouostas ir civiliniai nelaukiant. Serbentų g. tarybinio svajoklio mintys o apie trečią tik foto prekių parduotuvės savininkui gali kilti mintele.
Vantuzas    Ant, 2020-05-26 / 16:56
Kada bus pirtis Basanavučius g.ir tulikas??? Čia ne gali spriasti! O kosmosa misliat
kazimieras    Ant, 2020-05-26 / 18:08
uzteks parinti ant Mero,patys neasai.Tai ne jis kaltas o vilneus biurokratai,kurie pavoge Ginkunu aplinkelio pinigus,o dabar pavogs ir visus .Nes viduriuoja del orouosto ,konkurencija
Nuomone    Tre, 2020-05-27 / 10:13
Valstybė Lietuvos turi tris orouostus. TAi jau yra per daug tokio dydžio šaliai. O čia dar Šiauliai su savo orouostu. Todėl logiška, kad valsybei jo nereikia. Galbūt reikia verslui. Tam yra žalia šviesa. Šis meras geriausią laiką pražiopsojo - 4 metus nesuprato kam to reikia. O kai suprato geri laikai baigėsi - teks veržtis diržą.
:)    Tre, 2020-05-27 / 10:27
Taigi, Kaišiadoryje bus transatlantinis oro uostas. Vilniaus ir Kauno nebereikės. Ką jau kalbėti apie Šiaulius. Meras utopistas per...istas, gaunantis už dyką algą.
Pabaliai    Tre, 2020-05-27 / 12:13
Pasirūpintų geriau gatvių asfaltavimu, kur gyventojai žiemą vasarą skęsta dolomito dulkėse. Šiais inovacijų laikais miesto ribose pilama dolomitinė skalda o gatves lygina greideriai. Aišku, čia naudos sau jis neras, tai ir rūpintis nėra ko.
Prašymas    Ket, 2020-05-28 / 05:14
Man, kaip piliečiui būtų įdomu sužinoti, savivaldybei priklausanti įmonė Šiaulių vandenys, kokias sumas sumoka, dienraščiui Šiaulių naujienos. Ačiū.
Meriukas    Ket, 2020-05-28 / 08:18
Štai taip savinuosi pirmuosius milijonus: "Šiaulių koncertinės įstaigos „Saulė“ vadovas Saulius Kauneckas įspėtas, kad jei per dvylika mėnesių bus pakartotinai padarytas darbo pareigų pažeidimas, tai galėtų nulemti darbo sutarties nutraukimą dėl darbuotojo kaltės. Užs. Nr. 451682" pastatysiu savo žmogų per renovaciją :)

Komentuoti

Paprastas tekstas

  • HTML žymės neleidžiamos.