Apklausa po apklausos, o rezultatų nėra

Artūro STAPONKAUS nuotr.
„Busturas“ vis dar „diskutuoja su visuomene“, kaip pagerinti viešojo transporto patrauklumą, užuot įgyvendinęs brangią galimybių studiją parengusių ekspertų rekomendacijas.

Baigiantis 2022 metams Šiaulių miesto savivaldybėje buvo viešai pristatyta UAB „Smart Continent“ parengta Šiaulių miesto viešojo transporto maršrutų atnaujinimo galimybių studija. Ekspertai beveik du metus tyrė Šiaulių miesto viešojo transporto tinklą, apklausė per 2 tūkstančius šiauliečių ir pateikė išvadas. Ši galimybių studija kainavo apie 50 tūkstančių eurų.

Pristatymo metu ekspertai pateikė informaciją, kad buvo apklausti 1858 autobusų keleiviai ir 510 miestiečių, nesinaudojančių viešuoju transportu. Tiek Savivaldybei, tiek „Busturui“ pateikti konkretūs pasiūlymai, ką reikėtų keisti ir nuo ko pradėti.

Tačiau panašu, kad „Busturas“ ekspertų išvadomis nepatikėjo ir rengia dar vieną gyventojų apklausą.

„Šiaulių miesto savivaldybė ir UAB „Busturas“ nori sužinoti, ką reiktų padaryti, kad daugiau šiauliečių pasirinktų viešąjį transportą kelionėms po miestą. Tuo tikslu dvi organizacijos rengia bendrą viešąją konsultaciją, kuria siekiama suprasti, kokie pasikeitimai viešajame transporte padėtų sumažinti privačių automobilių skaičių miesto gatvėse“, – rašoma elektroninės apklausos, kuri truks iki kovo 24 dienos, įžangoje.

Respondentams siūloma 12 variantų, kas galėtų juos paskatinti dažniau rinktis viešąjį transportą.

Paklausėme „Busturo“, ar nauja apklausa reiškia, kad įmonė nepasitiki brangiai kainavusia ekspertų studija ir vėl iš naujo „diskutuoja su visuomene“. Ar ne laikas būtų nuo diskusijų pereiti prie konkrečių darbų ir įgyvendinti rekomenduotas priemones, kurios padidintų viešojo transporto patogumą jo keleiviams?

UAB „Busturas“ Plėtros ir Marketingo skyriaus vadovė Raimonda Pelutienė patvirtino, kad gyventojų apklausa pernai buvo atlikta, tačiau ji buvo galimybių studijos dalis ir vyko prieš beveik metus.

„Studijos tikslas – nustatyti esamų maršrutų tinkamumą ir poreikį juos keisti. Nors ir buvo apklausti tiek keliaujantys autobusais, tiek ir jais nevažiuojantys, bet kokiu atveju ankstesnėje apklausoje dedamas akcentas esamiems klientams, o šiuo atveju bandome sužinoti ir tų, kurie nesinaudoja viešojo transporto paslauga nuomonę. Miestiečių požiūris šiuo klausimu gali būti pasikeitęs. Tam įtakos galėjo turėti kuro bei kitų energetinių išteklių kainų augimas. Tobulėjimas ir gilinimasis į keleivių poreikius yra nuolatinis procesas, kuris neturi sustoti ties viena apklausa“, – raštu atsakė R. Pelutienė.

Ji informavo, kad Šiaulių miesto savivaldybė dalyvauja Baltijos Jūrų Šalių Tarybos Projekte ir ieško patogiausio bei priimtiniausio būdo komunikavimui su miestiečiais. Dalyvavimas šiame projekte suteikia galimybę atlikti nemokamas apklausas. Šiuo atveju pasirinktas pirmas klausimas, kuris nors ir buvo atliktame tyrime, tačiau vis dar išlieka aktualus.

O kada „Busturas“ pagaliau imsis konkrečių darbų ir miestiečiai sulauks gerų pokyčių visuomeniniame transporte?

„Galimybių studijos rengėjų išvadas įvertinome, darbus pasiskirstėme etapais ir jau artimiausiu metu keleivius informuosime apie pirmus pasikeitimus, kuriuos ir nulėmė minėtos studijos rezultatai“, – miglotai atsakė skyriaus vadovė.