SEO – vis dar karalius skaitmeninės rinkodaros jūroje? Konsultuoja specialistas

Tinkama skaitmeninės rinkodaros strategija gali išgelbėti net ir skęstantį verslą. Tai – faktas. Tačiau faktas ir tai, kad geram planui ir patikimai komandai, kuri dirbs vardan Jūsų verslo – reikia investicijų. Deja, ne visi verslai jas skiria, tikisi, kad klientai juos ras patys. To rezultatas – mažas verslo vardo žinomumas, menki pardavimai ir greta „einantis“ mažėjantis entuziazmas dirbti sau.

Viena jau ilgus metus aktyviai linksniuojama skaitmeninės rinkodaros galimybė yra SEO. Vis bandoma įtikinti, kad šiai reklamai opcijai – galas. Tačiau ir prieš gerus 10 metų buvo pristatomas kaip viena geriausių reklamos tipų, taip yra ir šiuo metu.

Apie SEO ir jos patirtis pasakoja SeoRocket.lt vadovas Lukas Juodagalvis.

Reklamų gausa – labai plati

Kiekvienas būsimas verslininkas prieš pradėdamas realius pardavimus – pirmiausia turėtų susidaryti reklamos strategijos planą. Jis yra labai svarbus, kadangi pavienės, nekoordinuotos reklamos užsakymai – neneš tokių gerų rezultatų, kaip tikslingas žingsnių dėliojimas iki konkretaus tikslo. O jis dažniausiai reiškia didesnius pardavimus ir geresnį verslo vardo žinomumą.

Google ADS, reklama socialiniuose tinkluose, ypač dažnai minimi influenceriai, kurie atrodo, už pinigus parduotų bet ką – tik kelios galimybės rinkodaros jūroje. Visgi, SEO karaliavo jau tuomet, kai influencerių sąvoka net nebuvo apibrėžta, karaliauja ir dabar, kai TikTok erdvėje žmonės už pinigus suvalgo bet ką.

Lukas Juodagalvis teigia, kad SEO pagerina vartotojų patirtis internetinėje svetainėje, reklama neerzina, ne tik verslininkams padeda parduoti, tačiau ir klientams – greičiau rasti tai, ko jie ieško. „SEO vis dar išlieka viena iš pagrindinių internetinių svetainių rinkodaros strategijų. Kiekvieną dieną vis daugiau yra generuojama paieškų, o SEO padeda verslams pasiekti šiuos vartotojus per paieškos sistemas. Svarbu paminėti, kad SEO paslaugos nėra tik techninis internetinės svetainės gerinimas, tai taip pat prisideda prie geresnio turinio kūrimo ir gerinamos vartotojo patirties“.

Svetainės optimizavimas, pagal Google, pirmiausia ir yra orientuotas į klientų, naršytojų patirtis. Jų gerinimas – reikalingas ir pačiai paieškos sistemai, ir naršytojui, naudingas ir verslininkui.

Kompleksinės SEO dalys

Siekiant tinkamo SEO išnaudojimo labai svarbu kreiptis į specialistus, kurie optimizuoja puslapį iš labai skirtingų pozicijų, taigi, atlieka tiek vidinę, tiek išorinė optimizaciją. Verslininkai, kurie užsisako paslaugas, ne visada tiksliai žino – kas yra SEO ir kokios jos sudedamosios dalys. Kartais būna apgauti prastų „specialistų“, kurie užsako kelis išorinius straipsnius ir vadina tai visapusiška optimizacija.

SeoRocket.lt vadovas akcentuoja, kad SEO – tai kompleksinis svetainės optimizavimas, kuris susideda iš daugelio dalių bei komponentų. „Jeigu norite pasiekti geriausius rezultatus, tuomet Jums bus reikalingas ir išorinis optimizavimas. Efektyviausią SEO strategiją sudaro abiejų elementų derinys“.

Apie labai pigias SEO paslaugas...

Dažnai vidinė arba išorinė optimizacija kainuoja pigiau nei pilnas SEO paketas. Kaina suvilioja klientus, tačiau jie nežino, kad toks taupymas atima iš verslo galimybę pasiekti kur kas daugiau.

„Mėnesinio SEO plano kaina gali priklausyti nuo to ar Jūs turite grafikos dizainerį, programuotoją, kokius konkurentus turite, kiek paslaugų ar prekių Jūs turite bei pačios internetinės svetainės dydžio. Jeigu samdysite gerą reputaciją turintį SEO specialistą, kuris turi ilgametę patirtį optimizuojant svetaines, tuomet kaina gali būti didesnė, tačiau turėsite ir geresnius rezultatus ilguoju laikotarpiu“,- patirtimi dalijasi Lukas.

Visada bus tokių, kurie paslaugas teikia kur kas pigiau nei yra rinkos įkainiai. Tai gali būti signalas, kad optimizavimas bus atliktas atmestinai arba paslaugos teikiamos negaliai. O tai – irgi yra rizika.

Užs. Nr. 551899