
Naujausios
„Turbo“ žiedinėje sankryžoje – chaosas
Nors žiedinė sankryža Šiaulių pašonėje, ties Aleksandrija, iš visų pusių pažymėta įspėjamaisiais ženklais, o kelias, važiuojant nuo Šiaulių pusės arba iš Kairių, pažymėtas šalutiniu, kai kuriems vairuotojams nustatytos taisyklės negalioja. „Šiaulių kraštas“ gerą valandą stebėjo vairuotojų elgesį šioje kelio atkarpoje. Eksperimento rezultatai nustebino.
Edita KARKLELIENĖ
edita@skrastas.lt
Taisyklės vienos, avarinių situacijų daug
Automobilių eismą stebėję žurnalistai užfiksavo daugybę situacijų, kai vairuotojai ką tik įrengtoje sankryžoje elgiasi savo nuožiūra, neretai klaidindami kitus eismo dalyvius. Užfiksuota ir ne viena avarinė situacija.
Pirma situacija. Nuo Šiaulių kelio viduriu važiuoja lengvasis automobilis. Privažiavęs sankryžą, ties kuria pastatytas apie eismą ratu įspėjantis ženklas, vairuotojas parodo dešinįjį posūkį ir nuvažiuoja link Kairių gyvenvietės.
Antra situacija. Nuo Šiaulių pusės važiuojantis automobilis ties žiedine sankryža akivaizdžiai nepaiso ženklo „Duoti kelią“ ir nepristabdydamas dideliu greičiu nuvažiuoja į Kairių gyvenvietės pusę.
Trečia situacija. Žiedine sankryža, t. y. pagrindiniu keliu, važiuojantis automobilis priverstas staiga stabdyti, nes iš Šiaulių pusės dideliu greičiu atvažiuoja automobilis ir nepristabdydamas nuskrieja į Kairius.
Ketvirta situacija. Nuo Kairių gyvenvietės pusės atvažiuoja lengvasis automobilis, nerodydamas posūkio ženklo suka į dešinę – Ginkūnų gyvenvietės link.
Penkta situacija. Nuo Kairių pusės kraštine eismo juosta atskubantis automobilis jau iš tolo rodo dešinįjį posūkį, tačiau į Ginkūnų gyvenvietės kelią nepasuka – važiuoja į Šiaulius.
Dešinioji eismo juosta nėra žiede
Situacijas „Šiaulių kraštas“ paprašė pakomentuoti Šiaulių apskrities VPK Kelių policijos biuro Analizės, planavimo ir prevencijos grupės vyresnįjį specialistą Justą Pundzą. Anot jo, visose šiose situacijose eismo dalyviai elgėsi pažeisdami Kelių eismo taisykles.
Žiedinė sankryža, kurią stebėjome, pasirodo, yra ne įprasta, o vadinamoji „turbo“, arba greitoji žiedinė sankryža.
Tokios sankryžos kraštine dešiniąja (pirmąja) eismo juosta automobiliai gali važiuoti tiesiai nemažindami numatyto važiavimo greičio ir nerodydami posūkio, nes į žiedą jie neįvažiuoja – tik pravažiuoja greta.
Tačiau, kaip ir važiuojantieji kairiąja eismo juosta, jie privalo vadovautis pastatytu kelio ženklu „Duoti kelią“ – praleisti iš žiedo išsukančias transporto priemones.
Tuo tarpu kraštine kairiąja (antrąja) eismo juosta vairuotojai įvažiuoja į žiedinę sankryžą ir išvažiuoja iš jos, todėl privalo rodyti posūkio signalą.
Artėdamas prie sankryžos kiekvienas eismo dalyvis žino, kur nori važiuoti, todėl, vadovaudamasis kelio ženklais, privalo pasirinkti tik jam reikalingą eismo juostą.
„Turbo“, o ne tradicinė žiedinė sankryža šioje kelio atkarpoje sugalvota ne šiaip sau, o siekiant išvengti transporto priemonių spūsčių“, – akcentavo policijos pareigūnas.
Anot jo, kelio Šiauliai–Kairiai atkarpą ties „turbo“ žiedine sankryža ne be pagrindo apsispręsta padaryti šalutiniu. Jei kelias būtų pagrindinis, dėl intensyvaus judėjimo eismo dalyviams iš Ginkūnų kelio išvažiuoti būtų gana sudėtinga.
J. Pundza sutiko, kad vairuotojams modernioji „turbo“ sankryža kol kas – painus rebusas, ir kiekvienas šioje kelio atkarpoje važiuoja, kaip pats sugalvoja.
Jis tikisi, kad situacija pagerės baigus kelio ženklinimo darbus – pažymėjus eismo juostas.
Jono TAMULIO nuotr.
ŽENKLAI: Keliasdešimt metrų prieš vadinamąją „turbo“ žiedinę sankryžą pastatytas kelio ženklas nurodo, jog į žiedą įvažiuoja tik kairiąja eismo juosta važiuojantys eismo dalyviai. Kelio ženklas arčiausiai sankryžos nurodo, kad į žiedinę sankryžą įvažiuoja absoliučiai visi. Kuo vadovautis?
ĮPROTIS: Tik retas vairuotojas paiso neseniai pastatyto ženklo „Duoti kelią“. Dauguma važiuoja, kaip įpratę.
KONTROLĖ: Kelių policijos biuro pareigūnas Justas Pundza užtikrino, jog baigus visus sankryžos įrengimo darbus šioje vietoje bus sustiprinta ir policijos kontrolė.