Tragiškos avarijos sukėlėjui nustatytas sunkus girtumas

Socialinių tinklų nuotr.
Avarijos kaltininko vairuotas mersedesas po susidūrimo su BMW pakibo ant atitvarų.
Kauno apylinkės prokuratūroje baigtas ikiteisminis tyrimas dėl šių metų vasario 18-osios vakarą magistraliniame kelyje Vilnius–Kaunas–Klaipėda įvykusios tragiškos avarijos, kurios kaltininkas šiaulietis verslininkas 42 metų Tomas R.
Kadangi eismo įvykį sukėlęs vyras žuvo eismo įvykio metu, priimtas nutarimas ikiteisminį tyrimą nutraukti.

Avarija Islandijos plente kilo, kai automobilis „Mercedes Benz GL550“, važiuodamas prieš eismą, atsitrenkė į kairiąja eismo juosta link Vilniaus važiavusį automobilį BMW 540, kuris nuo smūgio atsitrenkė į ta pačia kryptimi, dešiniąja eismo juosta važiavusį automobilį „Škoda Octavia“.

Mersedesas po susidūrimo tėškėsi į kelio atitvarus, pakibo ant jų ir užsidegė. Mersedeso vairuotoją iš degančios mašinos ištraukė pro šalį važiavę žmonės. Kiti gesintuvais bandė užgesinti kilusį gaisrą.

Į nelaimės vietą atskubėję specialiųjų tarnybų pareigūnai rado ne tik po visą kelią nuo susidūrimo smūgio išsvaidytas automobilių detales – pavarų dėžę, variklį ir kitas, bet ir abu vairuotojus.

Iš BMW iškritusio vairuotojo kūnas buvo prispaustas po priekine automobilio dalimi. Kūnas iškeltas, ugniagesiams naudojant hidraulinę gelbėjimo įrangą.

Automobilių „Mercedes Benz“ ir BMW vairuotojai eismo įvykio metu žuvo. „Škoda“ vairuotojas ir keleivė dėl sužalojimų nuvežti į gydymo įstaigą.

Ikiteisminio tyrimu metu buvo nustatyta, kad šiaulietis automobilio „Mercedes Benz“ vairuotojas Tomas R. vairavo neturėdamas tam teisės ir būdamas stipriai apsvaigęs nuo alkoholio – jam nustatytas 2,82 promilės girtumas.

Tyrimo duomenimis, Tomas R., važiuodamas tamsiu paros metu, 22 valandos ir 35 minutės, prieš eismą, viršijo didžiausią leistiną važiavimo greitį – važiavo apie 140–150 kilometrų per valandą greičiu, nereagavo į kitų vairuotojų perspėjimus (signalizavimą bei šviesų mirksėjimą), važiuodamas priešpriešine eismo juosta ne tik nemažino važiavimo greičio, bet jį vis didino.

Tyrimo metu padaryta išvada, kad vairuotojas suvokė savo veiksmų pavojingumą, numatė susidūrimo su kitais automobiliais tikimybę ir tai, kad tokia tikimybė yra didelė bei sąmoningai sukėlė tragišką eismo įvykį, kurio metu žuvo pats bei žuvo automobilio BMW 61 metų vairuotojas ir sužalota automobilio „Škoda“ keleivė.

Ikiteisminiam tyrimui vadovavo Kauno apygardos prokuratūros Kauno apylinkės prokuratūros Antrojo skyriaus prokuroras, tyrimą atliko Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kriminalinės policijos sunkių nusikaltimų tyrimo valdybos pareigūnai.

Žuvęs šiaulietis – teisėsaugai buvo pažįstamas. Jo verslą prieš kelerius metus krėtė Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba. Vyras anksčiau girtas buvo sulaikytas ir prie vairo. Už didesnį negu 1,5 promilės girtumą jam buvo iškelta baudžiamoji byla, skirta bauda, atimtas vairuotojo pažymėjimas. Iki lemtingos avarijos teisės vairuoti vyras dar nebuvo atgavęs, tačiau šio draudimo nepaisė.