Protek­to­rių gy­lio ma­tuok­lis ne­me­luo­ja

Protek­to­rių gy­lio ma­tuok­lis ne­me­luo­ja

Protektorių gylio matuoklis nemeluoja

Vienas iš naujausių prietaisų, naudojamų kelių policijos pareigūnų darbe, – padangų protektoriaus gylio matuoklis.

Šiaulių apskrities VPK Kelių policijos biuro Patrulių kuopos I būrio vadas Henrikas PENKAUSKAS įspėja: laiku nepasikeitusieji padangų arba jei jų protektoriaus gylis neatitiks numatyto Kelių eismo taisyklėse, bus baudžiami.

Edita KARKLELIENĖ

edita@skrastas.lt

Yra prietaisas, bus ir patikra

Anksčiau automobilių padangų protektoriaus gylį matavę „iš akies“ arba  liniuote, dabar pareigūnai tai gali padaryti be jokios paklaidos. Šių metų vasarą visi Šiaulių apskrities kelių policijos biuro patrulių ekipažai aprūpinti padangų protektoriaus gylio matuokliais.

Šie prietaisai, anot Kelių policijos biuro Patrulių kuopos I būrio vado Henriko Penkausko, veikia paprastai: aparato liežuvėlis įstatomas į padangos griovelį ir užfiksuojama. Po kelių sekundžių prietaiso ekrane pasirodo rezultatas – padangos protektoriaus gylis milimetrais.

„Laukiame, kol vairuotojai pasikeis padangas, o tada jau pradėsime rimtesnę padangų patikrą, – akcentavo H. Penkauskas. – Galbūt bus vykdomi ir reidai žieminių padangų kokybei įvertinti.“

Kokybė gerėja, bet ne maksimaliai

Pareigūno žodžiais, pagal šiuo metu kelyje atliekamas vizualines automobilių apžiūras galima daryti išvadą, kad vairuotojams jų automobilių padangų būklė ne paskutinėje vietoje.

Anot H. Penkausko, palyginti su ankstesniais metais kokybė tikrai gerėja. Anksčiau „plikomis“ padangomis dažniau važinėdavęs jaunimas, kuris įsigydavo mašinas už  500 litų.

„Vis dėlto rizikuojančių pasitaiko ir dabar, – patrulio patirtimi dalijasi pareigūnas. – Ir nebūtinai tai lengvųjų transporto priemonių vairuotojai, pasitaiko, kad nepatenkinamos būklės padangomis važiuoja ir vilkikai.“

Važiuojant netvarkingomis padangomis numatyta administracinė bauda nuo 20-ies iki 40-ies litų.

„Ir nesvarbu, kad trys padangos geros, arba geros tik galinės, – primena pašnekovas. – Užtenka, kad viena padanga nebegera, ir vairuotojui gresia administracinė atsakomybė.“

Draudimo kompanija, jei eismo įvykis įvyko dėl prastos padangų kokybės, anot jo, gali atsisakyti sumokėti pinigus.

Protektoriaus gylio normos

Protektoriaus rašto gylis lengviesiems automobiliams turi būti ne mažesnis kaip 1,6 mm, o nuo lapkričio 10-osios iki balandžio 1-osios – 3 mm. Mikroautobusų – atitinkamai 2 mm ir 3 mm.

Krovininių automobilių iki 3,5 tonos protektoriaus gylis negali būti mažesnis nei 1,6 mm ir žiemą – 3 mm, vilkikų – 1 mm.

Kelių policijos biuro pareigūnas H. Penkauskas pataria vairuotojams nelaukti, kol padangos taps „plikos“ – tai per didelė rizika kelionėje, nes nėra gero sukibimo su asfaltu.

Kokia H. Penkausko asmeninė nuomonė apie dygliuotas padangas?

Pareigūnas sako, kad jam „dygliuota pigiausia geriau nei brangiausia nedygliuota“. „Važiuojant per ledą nežinau jokių kitų padangų, kad taip gerai su ledu sukibtų“, – sako jis.

Vertėtų žinoti

*  Padangų įpjovos – tai vandens kanalai. Jų užduotis – važiuojant šlapia gatve kuo greičiau iš po padangų išsemti vandenį. Jei protektoriaus nebėra arba jo gylis per mažas, važiuojant po padangomis susidaro vandens sluoksnis, dėl to automobilis praranda kontaktą su kelio danga, ratams neperduodama nei stabdymo, nei vairavimo jėga. Todėl įveikdamas posūkį automobilis tampa nevaldomas, sunkiau stabdyti.

* Nuo lapkričio 10 dienos iki balandžio 1-osios šalies keliuose draudžiama važiuoti vasarinėmis padangomis. Dygliuotas padangas leidžiama naudoti jau nuo lapkričio 1 dienos. Naudojant tokias padangas, ant automobilio būtina prisiklijuoti skiriamąjį ženklą, informuojantį apie tai.

* Vairuotojai turėtų kontroliuoti ne tik padangų kokybę, bet ir slėgį, nes jei padanga per minkšta, ji dyla iš šonų, jei per kieta – per vidurį.

* Esant netvarkingoms padangoms, ilgėja stabdymo kelias. Labiausiai rizikinga važiuoti rudenį, kai krenta lapai.

* „Plika“ padanga labiau kratys, o kuo aukštesnis protektorius, tuo minkščiau, patogiau važiuojama.

* Patariama rinktis padangas pagal finansines galimybes, bet naujas. Naujos padangos gaminamos taikant modernesnę technologiją, jų protektoriaus guma minkštesnė, geresnis sukibimas su kelio paviršiumi, todėl jos būna saugesnės.

* Padangas patariama laikyti tamsioje, sausoje ir vėsioje vietoje, atokiau nuo benzino, alyvos ir tepalų.

* Padangų slėgį rekomenduojama tikrinti lauke, kai padangos yra atvėsusios.

* Jei padangų griovelių gylis vis dar atitinka nustatytas normas, tačiau padangos yra 4–5 metų senumo, dėl senos ir sukietėjusios gumos jos jau yra praradusios didelę dalį sukibimo su kelio danga jėgos. Pažiūrėjus į ant padangos šono esantį DOT numerį galima pasitikrinti, koks jos amžius – pirmi skaičiai rodo savaitę, kiti du – pagaminimo metus.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

PATIKRA: Šiaulių apskrities VPK Kelių policijos biuro Patrulių kuopos I būrio vadas Henrikas Penkauskas praktiškai parodo, kaip atliekama padangų protektoriaus gylio patikra.

TIKSLUMAS: Į delną telpantis padangų protektoriaus rašto matuoklis gylį išmatuoja itin tiksliai.