Pėstiesiems ir dviratininkams turėtų būti saugiau

Pėstiesiems ir dviratininkams turėtų būti saugiau

Pės­tie­siems ir dvi­ra­ti­nin­kams tu­rė­tų bū­ti sau­giau

Nuo lapk­ri­čio 1 die­nos Ke­lių eis­mo tai­syk­lė­se (KET) įsi­ga­lio­ja nau­jos nuo­sta­tos pės­čių­jų ir dvi­ra­ti­nin­kų sau­gu­mui ge­rin­ti.

KET pa­kei­ti­muo­se nu­sta­ty­ta prie­vo­lė vai­ruo­to­jams ne­re­gu­liuo­ja­mo­je pės­čių­jų pe­rė­jo­je pra­leis­ti ne tik į ją įžen­gu­sį, kaip rei­ka­lau­ja­ma da­bar, bet ir žen­gian­tį ar­ba prie va­žiuo­ja­mo­sios da­lies kraš­to sto­vin­tį ir lau­kian­tį ga­li­my­bės įženg­ti pės­čią­jį. Tai įpa­rei­go­ja vai­ruo­to­jus, ar­tė­jant prie ne­re­gu­liuo­ja­mos san­kry­žos, anks­čiau įver­tin­ti eis­mo si­tua­ci­ją ir priim­ti spren­di­mą pra­leis­ti pės­čią­jį.

Eis­mo sau­gos po­žiū­riu taip pat ne­priim­ti­na si­tua­ci­ja, kai ar­tė­jan­čios trans­por­to prie­mo­nės vai­ruo­to­jas sie­kia pa­sku­bin­ti pės­čių­jų pe­rė­ja ei­nan­tį žmo­gų ir pra­va­žiuo­ti pro pat jį, ne­si­lai­ky­da­mas sau­gaus šo­ni­nio at­stu­mo. To­kio­je si­tua­ci­jo­je pės­čia­jam dėl ne­nu­ma­ty­tų prie­žas­čių stab­te­lė­jus ke­ly­je – klup­te­lė­jus, kaž­ką pa­me­tus ir pa­na­šiai, vai­ruo­to­jas ne­spė­tų su­sto­ti ir ga­li su­ža­lo­ti pės­čią­jį. To­dėl KET nu­sta­ty­ta, kad vai­ruo­to­jui drau­džia­ma įva­žiuo­ti į pės­čių­jų pe­rė­ją tol, kol pės­tie­ji nei­šė­jo iš jo uži­ma­mos eis­mo juos­tos.

At­sa­kin­giau tu­ri elg­tis ir pa­tys pės­tie­ji – ženg­da­mi į pe­rė­ją jie tu­ri bū­ti ati­dūs ir įver­tin­ti, ar ei­ti sau­gu. Sie­kiant tai už­tik­rin­ti, KET pa­pil­dy­tos pės­tie­siems skir­tu rei­ka­la­vi­mu prieš įžen­giant į va­žiuo­ja­mą­ją ke­lio ar gat­vės da­lį ir ei­nant ja veng­ti bet ko­kių veiks­mų – mo­bi­lio­jo ry­šio prie­mo­nių nau­do­ji­mo ir pa­na­šiai, ku­rie ati­trauk­tų dė­me­sį nuo ap­lin­kos ir eis­mo si­tua­ci­jos ke­ly­je ste­bė­ji­mo bei truk­dy­tų įsi­ti­kin­ti, kad ei­ti sau­gu.

Dvi­ra­ti­nin­kų sau­gai ge­rin­ti KET nu­sta­ty­ta re­ko­men­da­ci­ja, kad mo­to­ri­nių trans­por­to prie­mo­nių vai­ruo­to­jai, ap­va­žiuo­da­mi ar­ba lenk­da­mi dvi­ra­ti­nin­kus, iki jų pa­lik­tų pa­kan­ka­mą šo­ni­nį at­stu­mą – ne ma­žiau kaip met­rą, va­žiuo­da­mi iki 50 ki­lo­met­rų per va­lan­dą grei­čiu, ir ne ma­žiau kaip pu­sant­ro met­ro, jei va­žiuo­ja grei­čiau.

Ti­ki­ma­si, kad šie KET pa­kei­ti­mai pa­dės veiks­min­giau pa­ge­rin­ti eis­mo sau­gos si­tua­ci­ją ir su­ma­žin­ti pės­čių­jų ir dvi­ra­ti­nin­kų žū­čių skai­čių.

Šiuo me­tu Eu­ro­pos Są­jun­gos ša­ly­se pės­čių­jų žū­tys vi­du­ti­niš­kai su­da­ro apie 20 pro­cen­tų vi­sų žu­vu­sių­jų eis­mo įvy­kiuo­se.

Lie­tu­vo­je šiais me­tais iki rug­sė­jo 1 die­nos žu­vo 42 pės­tie­ji (38 pro­cen­tai vi­sų žu­vu­sių­jų ke­liuo­se), iš jų pės­čių­jų pe­rė­jo­se – 11 (26 pro­cen­tai vi­sų žu­vu­sių pės­čių­jų).

„Šiau­lių kraš­to“ inf.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Ti­ki­ma­si, kad nau­jos Ke­lių eis­mo tai­syk­lių nuo­sta­tos  pa­di­dins pės­čių­jų ir dvi­ra­ti­nin­kų sau­gu­mą ke­liuo­se.