
Naujausios
Pėstiesiems ir dviratininkams turėtų būti saugiau
Nuo lapkričio 1 dienos Kelių eismo taisyklėse (KET) įsigalioja naujos nuostatos pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti.
KET pakeitimuose nustatyta prievolė vairuotojams nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje praleisti ne tik į ją įžengusį, kaip reikalaujama dabar, bet ir žengiantį arba prie važiuojamosios dalies krašto stovintį ir laukiantį galimybės įžengti pėsčiąjį. Tai įpareigoja vairuotojus, artėjant prie nereguliuojamos sankryžos, anksčiau įvertinti eismo situaciją ir priimti sprendimą praleisti pėsčiąjį.
Eismo saugos požiūriu taip pat nepriimtina situacija, kai artėjančios transporto priemonės vairuotojas siekia paskubinti pėsčiųjų perėja einantį žmogų ir pravažiuoti pro pat jį, nesilaikydamas saugaus šoninio atstumo. Tokioje situacijoje pėsčiajam dėl nenumatytų priežasčių stabtelėjus kelyje – kluptelėjus, kažką pametus ir panašiai, vairuotojas nespėtų sustoti ir gali sužaloti pėsčiąjį. Todėl KET nustatyta, kad vairuotojui draudžiama įvažiuoti į pėsčiųjų perėją tol, kol pėstieji neišėjo iš jo užimamos eismo juostos.
Atsakingiau turi elgtis ir patys pėstieji – žengdami į perėją jie turi būti atidūs ir įvertinti, ar eiti saugu. Siekiant tai užtikrinti, KET papildytos pėstiesiems skirtu reikalavimu prieš įžengiant į važiuojamąją kelio ar gatvės dalį ir einant ja vengti bet kokių veiksmų – mobiliojo ryšio priemonių naudojimo ir panašiai, kurie atitrauktų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo bei trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.
Dviratininkų saugai gerinti KET nustatyta rekomendacija, kad motorinių transporto priemonių vairuotojai, apvažiuodami arba lenkdami dviratininkus, iki jų paliktų pakankamą šoninį atstumą – ne mažiau kaip metrą, važiuodami iki 50 kilometrų per valandą greičiu, ir ne mažiau kaip pusantro metro, jei važiuoja greičiau.
Tikimasi, kad šie KET pakeitimai padės veiksmingiau pagerinti eismo saugos situaciją ir sumažinti pėsčiųjų ir dviratininkų žūčių skaičių.
Šiuo metu Europos Sąjungos šalyse pėsčiųjų žūtys vidutiniškai sudaro apie 20 procentų visų žuvusiųjų eismo įvykiuose.
Lietuvoje šiais metais iki rugsėjo 1 dienos žuvo 42 pėstieji (38 procentai visų žuvusiųjų keliuose), iš jų pėsčiųjų perėjose – 11 (26 procentai visų žuvusių pėsčiųjų).
„Šiaulių krašto“ inf.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Tikimasi, kad naujos Kelių eismo taisyklių nuostatos padidins pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą keliuose.