Minėta diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti

Policijos nuotr.
Statistika negailestinga: eismo įvykių, kuriuose žūsta arba sužalojami žmonės, vis dar gausu.
Šiaulių apskrities keliuose šiemet jau žuvo devyni eismo dalyviai, sužeisti 293. Žuvusiųjų šalies keliuose – 104. Nors šis skaičius 21 procentu mažesnis negu 2021-aisiais, tragiškai pasibaigusių eismo įvykių statistika vis dar kelia nerimą.

 

Sekmadienį, lapkričio 20-ąją, vyko šv. Mišios žuvusiems eismo įvykiuose atminti. Šiaulių apskrityje jos aukotos Šiaulių rajono Kužių Švč. Mergelės Marijos Gimimo bažnyčioje, Radviliškio Švč. Mergelės Marijos gimimo bažnyčioje, o po Mišių renginio dalyviai pakviesti į Radviliškyje, V. Landsbergio-Žemkalnio gatvėje esančią Ąžuoliukų giraitę, ten uždegta žvakučių už žuvusius rajono keliuose.

Šv. Mišios aukotos ir Naujosios Akmenės Šv. Dvasios Atsiuntimo bažnyčioje bei Kelmės Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčioje.

Anot statistikos, skaudžiausi netektimis šalies keliuose Lietuvai buvo 1991-ieji, tada žuvo apie 1 090 žmonių. Per pastarąjį dešimtmetį (2010–2021 metus) eismo įvykiuose netekta 2 727 žmonių, dar 44 270 eismo dalyvių buvo sužeisti.

2005 metų lapkričio 26 dieną Jungtinių Tautų Organizacija priėmė rezoliuciją, kuria kreipėsi į šalių vyriausybes, kad kiekvienais metais trečiasis lapkričio sekmadienis būtų skirtas žuvusiesiems eismo įvykiuose atminti. Pagrindinis šios atmintinos dienos tikslas – solidarumas ir dvasinis palaikymas, skirtas šeimoms, kurių nariai, artimieji, draugai, pažįstami žuvo eismo įvykiuose.

„Saugiai dalyvauti viešajame eisme tikrai galime, jei tik patys to norime. Turime daryti tai, ką galime – saugoti save ir rūpintis tais, kurie šalia“, – apie eismo dalyvio pareigą laikytis Kelių eismo taisyklių sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

Transporto priemonės vairuotojas prie vairo turi sėsti tik blaivus, pasirinkti saugų važiavimo greitį, nesinaudoti mobiliojo ryšio priemonėmis vairuodamas, kartu su keleiviu ar keleiviais segėti saugos diržus.

Pėsčiasis ar važiuojantis dviračiu arba elektriniu paspirtuku važiuojamąją kelio dalį turi kirsti tik įsitikinęs savo saugumu, tamsiuoju paros metu naudoti matomumą gerinančias priemones: atšvaitus, prožektorių, ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Pastarieji dešimtmečiai į Lietuvos kelių policijos istoriją įeis kaip sparčiausi, diegiant naujas technologijas eismo kontrolės srityje, ir kūrybiškiausi, ieškant sprendimų, kaip galima dar labiau apsaugoti eismo dalyvius.