Juodosios dėmės: dar yra, bet mažėja

Juodosios dėmės: dar yra, bet mažėja

Juodosios dėmės: dar yra, bet mažėja

Tadas LITEVKA

Šiaulių apskrities keliuose ir toliau nyksta juodosios dėmės — kelio ruožai, kuriuose per ketverius metus įvyko ne mažiau kaip keturi įskaitiniai eismo įvykiai. Nuo 2007 metų iš 26 apskrityje buvusių juodųjų dėmių liko tik 15.

Dėmės traukiasi, bet iki Panevėžio–toli

Penkiolika–tokį avaringų ruožų skaičių „Šiaulių kraštui“ pateikė VĮ “Šiaulių regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas Vytautas Mačiulis. Pasak specialisto, apie juodųjų dėmių situaciją Šiaulių apskrities keliuose reikia kalbėti tik teigiamai, nes progresas yra didžiulis.

„Dėmių tikrai mažėja. Užtenka palyginti skaičius, turėtus 2007 metais, ir dabar. Per keletą metų buvo panaikinta net 11 avaringų ruožų. Tai daug“,–teigia V. Mačiulis ir priduria, kad dar yra kur tobulėti.

Panevėžio apskritis gali didžiuotis tik trimis juodosiomis dėmėmis, nors kelių turi beveik tiek pat. Šiaulių apskrities keliai driekiasi 2782 kilometrus, Panevėžio–2442.

„ Surinkę komisiją visas 15 juodųjų dėmių išanalizavome, surašėme pastebėjimus ir pateikėme Automobilių kelių direkcijai darbų sąrašą su sąmata. Dabar laukiame patvirtinimo“, —–aiškino V. Mačiulis.

Planuose–perpus mažiau dėmių

Anot V. Mačiulio, darbų sąrašas gana nemažas. Avaringuose ruožuose bus statomi trūkstami kelio ženklai, keičiamas horizontalus kelio ženklinimas, įrengti atitvarai, bus atnaujintas pėsčiųjų takas kelyje Pakruojis–Linkuva.

Kelininkai tikisi per 2010 metus atsikratyti beveik pusės vairuotojus šiurpinančių juodųjų dėmių. Vienas dėmes bus bandoma naikinti įvedant apribojimus greičiui ir draudžiant lenkti, kitas–taikant nedideles inžinerines priemones, statant padidino atspindžio kelio ženklus ir keičiant horizontalų kelio žymėjimą.

Girtų ar nepaklusnių vairuotojų neapsaugos niekas

Juodųjų dėmių susidarymui didelę įtaką turi ir girtų ar nuo psichotropinių medžiagų apsvaigusių žmonių sukelti eismo įvykiai. Kaip teigia pašnekovas, girti vairuotojai visas kelininkų pastangas mažinti avaringumą verčia niekais.

Pasak pavaduotojo, išsižioti verčia Paprūdžiuose (Kelmės raj.) greitį viršijančius vairuotojus fotografuojantis prietaisas. „Inkilas“ per mėnesį užfiksuoja apie 500 pažeidėjų, kai kitur įrengti radarai per ta patį laiką užfiksuoja tik kelias dešimtis.

„Kelias ir prieš gyvenvietę ir gyvenvietėje yra labai platus. Namų šalia kelio nėra, kelkraščiai platūs. Vairuotojai mano, kad neverta mažinti greičio iki 50 kilometrų per valandą ir lekia nestabdydami“ —–paaiškina V. Mačiulis.

Triukšmo juostos — labai efektyvu

Triukšmo juostos — taip pat gera juodųjų dėmių naikinimo priemonė. Šalto plastiko linijos, išlietos skersai kelio 10 cm atstumu viena nuo kitos perspėja vairuotojus apie pavojingą ruožą ar gyvenvietę, kurioje reikia sumažinti greitį.

Anot pašnekovo, tai labai nebrangi nedidelė inžinerinė priemonė, kurios nauda milžiniška. Vien tokio sprendimo dėka buvo panaikinta juodoji dėmė ties kelių Šiauliai–Pakruojis–Pasvalys ir Smilgiai–Pakruojis sankryža.

„ Ši priemonė nelabai patinka šalia kelio gyvenantiems žmonėms“,–teigia direktoriaus pavaduotojas. — Lekiant per triukšmo juostą kyla didelis garsas ir nemaža vibracija. Įrengus tokias juostas Radviliškyje prie kelio gyvenantys žmonės netgi grasino piketais. Teko užpylti juostų tarpus“.

DĖMĖS: Vytautas Mačiulis, „Šiaulių regiono kelių“ direktoriaus pavaduotojas, sako, kad juodųjų dėmių apskrities keliuose sparčiai mažėja.

 

ŽYMĖJIMAS: Horizontalus kelio ženklinimas turi daug įtakos avaringumui

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.