Jei nežinai gaisravietės tikslaus adreso – neskambink?

Jei nežinai gaisravietės tikslaus adreso – neskambink?

Jei nežinai gaisravietės tikslaus adreso – neskambink?

Praėjusį savaitgalį Akmenės rajone netoli Klykolių kaimo užsidegė namas, o pagalbos linija atsiliepusios darbuotojos vilkino įregistruoti pranešimą apie gaisrą.

ELTA nuotr.

Vytautas RUŠKYS

vytautas@skrastas.lt

Laukuose iš nedidelio miškelio į dangų kylančius dūmus pastebėjo, o netrukus sproginėjančio šiferio garsus išgirdo tarpumiškėse slidinėję vyrai. Jie skubiai telefonu paskambino į pagalbos liniją.

Atsiliepusi darbuotoja prašė pasakyti tiksliai, kurioje vietoje kilo gaisras. Tačiau nuo jo maždaug už kilometro esantys slidininkai nežinojo vietovės pavadinimo.

Pagalbos linijos operatorei tai atrodė nesuprantama, todėl ji pateikinėjo kitokių klausimų.

Pašnekovas, matydamas, kaip tamsoje vis labiau įsiplieskia ugnis, paprašė sujungti su Akmenės gaisrine. Mat operatorė – ne iš Akmenės rajono, tad tikėtasi, kad geriau bus paaiškinti akmeniškiams ugniagesiams.

Operatorė pasakė perjungsianti liniją.

Atsiliepė kita moteris, tačiau irgi nebuvo akmeniškė. Ji vėl pokalbio pradžioje prašė nurodyti tikslų vietovės pavadinimą.

Skambinęs žmogus taip pat pabrėžė, kad nežino. Bet galintis gerai nusakyti, kokiais vieškeliukais privažiuoti iki gaisro.

Tačiau susikalbėti nepavyko. Galiausiai ryšys nutrūko. Tada slidininkas prisiminė Akmenės gaisrinės vieno iš vadovų telefono numerį ir paskambino. Tiksliai apibūdino, kaip privažiuoti prie gaisro.

Nepraėjo nė dvidešimt minučių, kai atskubėjo pirmasis ugniagesių ekipažas, paskui – kiti.

Tuo metu namas degė atvira liepsna, stogas baigė supleškėti. Ugniagesiai neskubėjo lieti vandeniu, nes ugnis buvo įkibusi į visas medines konstrukcijas. Tad nebebuvo įmanoma išgelbėti medinio perdengimo, vidaus pertvarų, esančių daiktų, apdegė visos pastato sienos.

Paaiškėjo, kad pastate niekas negyveno, tad per gaisrą nebuvo žmonių.

Šioje istorijoje keisčiausia, kad pranešimas apie gaisrą įregistruotas praėjus maždaug 15 minučių po pirmojo skambučio pagalbos telefonu. Tik tada, kai patys akmeniškiai ugniagesiai pranešė pagalbos telefonu, kad žino, kaip nuvažiuoti į gaisrą.

Jau keli mėnesiai Akmenės gaisrinėje panaikintas dispečerės etatas, todėl į pagalbos skambučius telefonu atsiliepia visai Lietuvai bendro pagalbos centro darbuotoja.

Kai dar būdavo galima tiesiai paskambinti telefonu į Akmenės gaisrinę, čia dirbusi dispečerė operatyviai išsiųsdavo ekipažus ir tęsdavo pokalbį su paskambinusiu žmogumi, kad patikslintų nelaimės vietą bei kitas aplinkybes.