Dalimis iškeliamas sudužęs lėktuvas

Dalimis iškeliamas sudužęs lėktuvas

Dalimis iškeliamas sudužęs lėktuvas

Vakar vyko ore sudužusio Karinių oro pajėgų (KOP) lengvojo atakos lėktuvo „L-39 Albatros“ nuolaužų iškėlimo iš Rėkyvos pelkėto miško operacija. Prieš pietus rasta sudegusio orlaivio juodoji dėžė. Vakarop kariškių sraigtasparniu išgabentas variklis. Darbai bus tęsiami ir šiandien.

Edita KARKLELIENĖ

edita@skrastas.lt

Iškeltas variklis ir juodoji dėžė

Sudužusio Lietuvos kariuomenės naikintuvo nuolaužas vakar apžiūrėjo ne tik Lietuvos aviacijos pareigūnai, bet ir ekspertas iš Prancūzijos.

Atgabenti bei apklausti vos keli kilometrai nuo avarijos vietos plušėję medkirčiai, kurie tapo incidento liudytojais — girdėjo krentančio lėktuvo garsą, matė jo kritimą.

Apie pietus kariškiams pavyko aptikti lėktuvo juodąją dėžę, tačiau ją gerokai suniokojusi ugnis. Viliamasi, kad kai kuriuos „juodosios dėžės“ duomenis vis dėl to pavyks atgaivinti. Tiriant avarijos aplinkybes, pasitarnauti turėtų ir susidūrimą patyrusiame prancūzų naikintuve 'Mirage 2000“ išlikę kontroliniai duomenys, garso bei vaizdo medžiaga.

Klimpsta pelkėje

Gelbėjimo darbus ypač sunkina tai, kad Lietuvos KOP „L-39 Albatros“, nukritęs ir užsidegęs Rėkyvos pelkėje, joje skęsta. Kad per naktį lėktuvo likučių neprarytų pelkynas, nuolaužos sutvirtinamos trosu ir pririšamos prie medžių.

Incidento vietoje vakar visą dieną dirbo Lietuvos kariuomenės pareigūnų pajėgos. Nuo pat ryto kariškių vilkiku buvo gabenamos statybinės paletės. Išdėliojus sausumoje ant jų ketinta dėti sraigtasparniu iškeltas nuolaužas.

Nors iš pradžių galvota naikintuvo likučius pirmiausia iškelti iš pelkės ir, nuleidus į sausą vietovę, apžiūrėti, vakarop tokie planai pakeisti. Sudužusį orlaivį apsispręsta sraigtasparniu iškelti atskiromis detalėmis ir skraidinti tiesiai į KOP Aviacijos bazę Šiauliuose.

Vakar, apie 17 valandą, įvykdyta ir sudėtingiausia operacijos dalis — iškeltas variklis. Sudužusio ir sudegusio lėktuvo „smegenys“ sėkmingai pasiekė į bazę.

Nuolaužų iškėlimo darbus ketinama tęsti ir šiandien. Tikimasi, kad iki vakaro operacija bus baigta.

Avarijos vietą visąlaik saugo Lietuvos kariuomenės pajėgos. Teritorija aptverta trijų-keturių kilometrų spinduliu.

Susidūrimas su NATO naikintuvu

Vakar rašėme, kad Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvas „L-39 Albatros“ ir Prancūzijos karinių oro pajėgų naikintuvas “Mirage“ per ore vykusias pratybas susidūrė antradienį, po pusės vienuolikos ryto. Abu KOP pilotai sėkmingai katapultavosi — vienas Rėkyvos ežero pakrantėje, kitas ežere. Lakūnus apžiūrėję medikai rimtesnių sužalojimų nenustatė.

Incidentas įvyko keturių kilometrų aukštyje.

Baltijos šalių oro erdvės policijos misiją Šiauliuose atliekančių prancūzų naikintuvas „Mirage 2000“ rimčiau nenukentėjo. Pilotas sugebėjo parskristi į bazę ir nutupdyti lėktuvą. Po pirminės apžiūros paaiškėjo, kad sugedo orlaivio stabilizatorius.

TYRIMAS: Į incidento vietą vakar atvyko aviacijos ekspertai iš Prancūzijos. Jie kartu su Lietuvos ekspertais apžiūrėjo sudužusio lėktuvo nuolaužas ir avarijos vietą.

SRAIGTASPARNIS: Sudegusio orlaivio iškėlimo operacijoje dirbo KOP sraigtasparnis „Mi-8“. NUOTR.

LIUDYTOJAI: Avarijos ore liudytojai — už kelių kilometrų esančiame miške dirbę darbininkai. Jie pirmieji kariškiams nurodė galimos avarijos vietą.

VARIKLIS: Apie 17 valandą į orą pakilęs sraigtasparnis iškėlė sudužusio naikintuvo „L-39 Albatros“ variklį. Jis nuskraidintas į Aviacijos bazę.

PALETĖS: Vilkikai gabeno prekybines paletes, ant jų galvota rikiuoti lėktuvo nuolaužas ir čia pat tirti. Vėliau šio sumanymo atsisakyta. 

Jono TAMULIO nuotr.