
Naujausios
Perspektyviausias lenktynininkas pradėjo nuo „mandarino“
Kelmiškis Edvinas Rudaitis „Metų lenktynininko“ rinkimuose pelnė perspektyviausio lenktynininko titulą. Vaikinas vairuotojo teises įgijo tik sausio mėnesį, tačiau ralio trasoje aplenkia ir patyrusius sportininkus.
Alvydas JANUŠEVIČIUS
sportas@skrastas.lt
Nuo žigulių iki fiestos
Edvinas Rudaitis – aštuoniolikmetis vaikinas, tačiau lenktyniauti su juo išdrįstų retas patyręs vairuotojas. Automobilių sporto bendruomenės „Gazas.lt“ ir „Publicum Sport“ surengtuose „Metų lenktynininko“ rinkimuose perspektyviausiu 2012 metų lenktynininku išrinktas E. Rudaitis.
– Kokia tavo sportininko karjeros pradžia ir vingiai?
– Už vairo sėdėdavau dar visai vaikas. Vėliau persėdau į sportinį žiguliuką. Tai pralinksmindavo žiūrovus. Šį oranžinį automobilį vadinu mandarinu. Kelmėje vykdavo ralio varžybos, kuriose ryžausi pravažiuoti „nuliukais“. Tai reiškia, kad prieš kiekvienas ralio varžybas trasa pravažiuoja keletas ekipažų be numerių. Tarsi patikrina ir išbando trasą.
– Ar tai paskatino tave lėkti į trasą su dalyvio numeriais?
– Kelmiškis lenktynininkas Tomas Savickis pasiūlė pabandyti. Važiuodavau žiguliuku ir neblogai sekėsi. Prieš metus į trasą iššokau su „Ford Fiesta R2“.
– Kuo ypatingas šis modelis?
– Jis patobulintas specialiu sportiniu rinkiniu. Šios detalės kainuoja dar daugiau už patį automobilį. Visiškai parengtas varžyboms „Ford Fiesta R2“ pasiekia 170 arklių galingumą.
„Tarpinė“ tarp vairo ir sėdynės
Lietuvoje vykusiame „Saulės“ ralyje E. Rudaitis buvo dešimtas. Latvijoje vykusiame žiemos ralyje „Sarma“ ilgą laiką nugalėtojams lipo ant kulnų. Dabar jam važiuoti padeda patyręs šturmanas Edvinas Pagirskas.
– Ar tai reiškia, kad tavo laimėjimus lemia technika? O gal „tarpinė“ tarp vairo ir sėdynės?
– Labai svarbu, ką sugeba ta „tarpinė“. Vairuodamas savo „mandariną“, mokiausi valdyti galu varomą automobilį. „Fiesta“ varoma priekiu. Nė vienas profesionalas nepatarė iškart sėsti prie visais ratais varomo „Mitsubishi Lancer Evolution“ ar kito giganto. Geriau išmokti atskirai valdyti priekį ir galą, o paskui tikėtis stebuklų iš galingesnių automobilių. Tiesa, mano svajonių automobilis – visais ratais varomas „Ford Fiesta S2000“.
– Ar dažnai tokią klaidą daro kiti lenktyninkai?
– „Sarma“ ralyje Latvijoje aplenkiau ne vieną žymiai galingesnį bolidą. Iš dviem ratais varomų lietuvių ekipažų šiame ralyje kurį laiką buvau pirmas. „Ford Fiesta R2“ – lengva, manevringa ir stabili, nors teko ir apvirsti. Nuo vairuotojo irgi ne viskas priklauso. Ralis baigėsi nesėkmingai. Nors nuo lyderių nedaug atsilikau, tačiau subyrėjo „granata“.
R2 – pakeliui į pasaulio ralį
Kas yra R2? Edvinas pasakoja, kad tai – sportinių automobilių klasė, kurių svoris – 1030 kilogramų, variklio darbinis tūris – 1,6 litro. Žinoma, visas automobilis turi būti perdarytas – įmontuotas R2 detalių paketas.
– Ką šios detalės suteikia automobiliui?
– Visų pirma – sukeliama variklio galia. Antra – daug pakeistų detalių atlaiko žymiai didesnes apkrovas. Standartinės detalės subyrėtų. Automobilis trasoje tampa maksimaliai stabilus ir greitas.
– Kokias pagrindinės detalės pakeičiamos?
– Saugos lankai, sekvencinė pavarų dėžė, kitokie amortizatoriai, greičių dėžė ir dar daug kitų detalių. Automobilis pasikeičia iš esmės. Su tokiu gatvėse nevažinėji. Per metus trasoje praleki su juo per 1000 kilometrų ir jau reikia remontuoti. Dar po vieno sezono – galbūt keisti visas detales. Su tradiciniu automobiliu žmonės nuvažiuoja ir pusę milijono kilometrų.
– Kodėl būtent „Ford Fiesta“?
– Man patinka šis automobilis. Jis šiek tiek silpnesnis už „Citroen“ ar „Peugeot“ panašius modelius, tačiau ir gerokai pigesnis. Galima sakyti, kad esu pradininkas ir „Ford Fiesta R2“ propaguotojas Lietuvoje. Latvijoje tokių automobilių žymiai daugiau, todėl dalyvauju ir tos šalies raliuose. „Ford“ seka mano laimėjimus ir pamini internete, tačiau nieko už dyką nedalija.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
TITULAS: Kelmiškis Edvinas Rudaitis pripažintas perspektyviausiu metų lenktynininku.
Tomo MARKELEVIČIAUS nuotr.
„ŽIGULIAI": Savo pirmąjį sportinį automobilį E. Rudaitis vadina mandarinu. Dabar jis jau istorija.
Asmeninio archyvo nuotr.
GALIA: „Ford Fiesta R2“ bazinis modelis – „Ford Fiesta“, 1.6 Sport. Variklis – 1598 kubiniu centimetrų. Galia – 170 AG. Sukimo momentas – 182 Nm. Svoris – 1030 kilogramų.