Lenktynininko B. Vanago komanda baigė pasirodymą Dakaro ralyje

Lenktynininko B. Vanago komanda baigė pasirodymą Dakaro ralyje

Lenk­ty­ni­nin­ko B. Va­na­go ko­man­da bai­gė pa­si­ro­dy­mą Da­ka­ro ra­ly­je

Tech­ni­niam ge­di­mui ir gam­tos są­ly­goms su­truk­džius įveik­ti tre­čią­jį Da­ka­ro ra­lio grei­čio ruo­žą, Be­ne­dik­to Va­na­go „Ge­ne­ral Fi­nan­cing team Pit­la­ne“ ko­man­da trau­kia­si.

„Pir­ma min­tis, ku­rią pri­si­mi­niau, kai priė­mė­me šį spren­di­mą, bu­vo Lie­tu­vos už­sie­nio rei­ka­lų mi­nist­ro Li­no Lin­ke­vi­čiaus per BBC lai­dą „Hard Talk“ pa­sa­ky­ta fra­zė: „It's not pro­fes­sio­nal to be di­sap­poin­ted“ ("Nep­ro­fe­sio­na­lu bū­ti nu­si­vy­lu­siam"). Kad tre­čia die­na bus įdo­mi, ži­no­jo­me iš anks­to, ta­čiau ne to­kia, ko­kią pa­ty­rė­me mes“, – ket­vir­ta­die­nį B. Va­na­gas ra­šė sa­vo pa­sky­ro­je „Fa­ce­book“.

B. Va­na­go ir štur­ma­no iš Len­ki­jos Se­bas­tia­no Roz­va­dovs­kio eki­pa­žas tre­čia­die­nį Tu­ku­ma­ne star­ta­vo nu­si­tei­kęs lenk­ty­niau­ti tiks­liai, bet grei­tai.

„Star­to po­zi­ci­ją už­si­tar­na­vo­me tik­rai ne­blo­gą – tarp var­žo­vų 2 mi­nu­čių in­ter­va­las. Prie­ky­je sto­vin­tys var­žo­vai, ma­ty­da­mi mū­sų grei­tį, pa­tys atė­jo pa­sa­ky­ti, kad iš­gir­dę sig­na­lą iš­kart pa­si­trauks. Po­zi­ty­vu ir gar­bin­ga“, – sa­kė B. Va­na­gas.

Pir­ma grei­čio ruo­žo da­lis bu­vo tik­rai sun­ki au­to­mo­bi­liui, daug ak­me­nų, dir­vo­že­mio iš­grau­žų, klam­paus smė­lio. Nu­va­žia­vęs apie 20 ki­lo­met­rų, B. Va­na­gas pa­jau­tė, kad pra­de­da buk­suo­ti san­ka­ba.

„Keis­tas jaus­mas, ypač ži­nant, kad nau­ja san­ka­ba įdė­ta prieš lenk­ty­nes, tu­rė­tų at­lai­ky­ti vi­są Da­ka­rą. Sau­gu­mo su­me­ti­mais mes kei­čia­me ją per poil­sio die­ną. Grei­čio ruo­že san­ka­ba vei­kia nuo­la­tos, bė­gius jun­gia­me be san­ka­bos, tad su­de­gin­ti jos pa­ts ne­tu­rė­jau šan­sų. Su­ma­ži­nau tem­pą, va­žia­vau že­mes­niais bė­giais. Tai ne­pa­dė­jo. Dar po 10 ki­lo­met­rų su­sto­jo­me be to­li­mes­nio šan­so net pa­ju­dė­ti iš vie­tos“, – pa­sa­ko­jo B. Va­na­gas.

Iš pra­džių rei­kė­jo diag­no­zuo­ti ge­di­mą. Eki­pa­žas ra­do ant ap­sau­gos ties san­ka­ba iš­bė­gu­sį skys­tį.

„Di­džiau­sia ti­ki­my­bė – su­ge­do iš­myni­mo guo­lis, iš pa­skos nu­si­neš­da­mas ir san­ka­bą. Vie­nin­te­lis spren­di­mas to­kiu at­ve­ju ži­nant, ko­kia lau­kia to­li­mes­nė tra­sa, san­ka­bos kei­ti­mas. Tai reiš­kia ir grei­čių dė­žės nuė­mi­mą. Lau­ko są­ly­go­mis tai di­de­lis iš­šū­kis“, – ra­šė B. Va­na­gas.

Su „Toyo­ta“ ga­myk­los ko­man­dos va­da­vie­te bu­vo su­tar­ta, kad jų tech­ni­nės pa­gal­bos sunk­ve­ži­mis tra­so­je pa­liks rei­ka­lin­gas de­ta­les bei pus­va­lan­dį pa­dės tvar­ky­tis prie au­to­mo­bi­lio.

„Ži­nant, kad san­ka­ba yra ne „Toyo­ta“ ga­my­bos, tai bu­vo kil­nus spren­di­mas. Ačiū“, – sa­kė Lie­tu­vos lenk­ty­ni­nin­kas.

Re­mon­tą baig­ti pa­vy­ko tik 22 val., kai jau bu­vo tam­su. Dar re­mon­to me­tu eki­pa­žą už­klu­po di­džiu­lė smė­lio aud­ra, pe­rė­ju­si į liū­tį.

Pa­gal var­žy­bų reg­la­men­tą eki­pa­žas, įvei­kęs tra­są, tu­rė­jo pa­si­ro­dy­ti va­lan­dą prieš pir­mo au­to­mo­bi­lio star­tą.

„Tai reiš­kė, kad tam pa­da­ry­ti tu­rė­jo­me 8 va­lan­das, ta­čiau po liū­ties per po­rą va­lan­dų su­si­kau­pęs van­duo iš­džiū­vu­sias upių va­gas, ku­rio­mis tu­rė­jo­me va­žiuo­ti, pa­ver­tė daž­nai iki pu­sant­ro met­ro gy­lio kun­ku­liuo­jan­čio­mis upė­mis. Tu­rint gal­vo­je, kad nak­tį be­veik nie­ko ne­si­ma­to, ta­po aiš­ku, kad per šį lai­ką įveik­ti dis­tan­ci­jos ne­tu­ri­me net teo­ri­nės ga­li­my­bės. Pa­si­ta­rę su S. Roz­va­dovs­kiu, priė­mė­me ne­leng­vą spren­di­mą ras­ti ke­lią į bi­vua­ką“, – pa­sa­ko­jo B. Va­na­gas.

Pa­tai­sy­tas „Toyo­ta Hi­lux“ pa­sie­kė sto­vyk­la­vie­tę, ta­čiau pa­gal lenk­ty­nių reg­la­men­tą tei­sė­jai tu­ri disk­va­li­fi­kuo­ti eki­pa­žą, jei šis ne­bai­gia grei­čio ruo­žo.

EL­TA, „Šiau­lių kraš­to“ inf.

Ed­ga­ro Bui­ko nuo­tr.

Pie­tų Ame­ri­ko­je vyks­tan­čio 38-ojo Da­ka­ro ra­lyje „Toyo­ta Hi­lux“ bo­li­du va­žiuo­jan­tis lenk­ty­ni­nin­kas Be­ne­dik­tas Va­na­gas tu­ri pa­lik­ti tra­są.