
Naujausios
Lenktynininko B. Vanago komanda baigė pasirodymą Dakaro ralyje
Techniniam gedimui ir gamtos sąlygoms sutrukdžius įveikti trečiąjį Dakaro ralio greičio ruožą, Benedikto Vanago „General Financing team Pitlane“ komanda traukiasi.
„Pirma mintis, kurią prisiminiau, kai priėmėme šį sprendimą, buvo Lietuvos užsienio reikalų ministro Lino Linkevičiaus per BBC laidą „Hard Talk“ pasakyta frazė: „It's not professional to be disappointed“ ("Neprofesionalu būti nusivylusiam"). Kad trečia diena bus įdomi, žinojome iš anksto, tačiau ne tokia, kokią patyrėme mes“, – ketvirtadienį B. Vanagas rašė savo paskyroje „Facebook“.
B. Vanago ir šturmano iš Lenkijos Sebastiano Rozvadovskio ekipažas trečiadienį Tukumane startavo nusiteikęs lenktyniauti tiksliai, bet greitai.
„Starto poziciją užsitarnavome tikrai neblogą – tarp varžovų 2 minučių intervalas. Priekyje stovintys varžovai, matydami mūsų greitį, patys atėjo pasakyti, kad išgirdę signalą iškart pasitrauks. Pozityvu ir garbinga“, – sakė B. Vanagas.
Pirma greičio ruožo dalis buvo tikrai sunki automobiliui, daug akmenų, dirvožemio išgraužų, klampaus smėlio. Nuvažiavęs apie 20 kilometrų, B. Vanagas pajautė, kad pradeda buksuoti sankaba.
„Keistas jausmas, ypač žinant, kad nauja sankaba įdėta prieš lenktynes, turėtų atlaikyti visą Dakarą. Saugumo sumetimais mes keičiame ją per poilsio dieną. Greičio ruože sankaba veikia nuolatos, bėgius jungiame be sankabos, tad sudeginti jos pats neturėjau šansų. Sumažinau tempą, važiavau žemesniais bėgiais. Tai nepadėjo. Dar po 10 kilometrų sustojome be tolimesnio šanso net pajudėti iš vietos“, – pasakojo B. Vanagas.
Iš pradžių reikėjo diagnozuoti gedimą. Ekipažas rado ant apsaugos ties sankaba išbėgusį skystį.
„Didžiausia tikimybė – sugedo išmynimo guolis, iš paskos nusinešdamas ir sankabą. Vienintelis sprendimas tokiu atveju žinant, kokia laukia tolimesnė trasa, sankabos keitimas. Tai reiškia ir greičių dėžės nuėmimą. Lauko sąlygomis tai didelis iššūkis“, – rašė B. Vanagas.
Su „Toyota“ gamyklos komandos vadaviete buvo sutarta, kad jų techninės pagalbos sunkvežimis trasoje paliks reikalingas detales bei pusvalandį padės tvarkytis prie automobilio.
„Žinant, kad sankaba yra ne „Toyota“ gamybos, tai buvo kilnus sprendimas. Ačiū“, – sakė Lietuvos lenktynininkas.
Remontą baigti pavyko tik 22 val., kai jau buvo tamsu. Dar remonto metu ekipažą užklupo didžiulė smėlio audra, perėjusi į liūtį.
Pagal varžybų reglamentą ekipažas, įveikęs trasą, turėjo pasirodyti valandą prieš pirmo automobilio startą.
„Tai reiškė, kad tam padaryti turėjome 8 valandas, tačiau po liūties per porą valandų susikaupęs vanduo išdžiūvusias upių vagas, kuriomis turėjome važiuoti, pavertė dažnai iki pusantro metro gylio kunkuliuojančiomis upėmis. Turint galvoje, kad naktį beveik nieko nesimato, tapo aišku, kad per šį laiką įveikti distancijos neturime net teorinės galimybės. Pasitarę su S. Rozvadovskiu, priėmėme nelengvą sprendimą rasti kelią į bivuaką“, – pasakojo B. Vanagas.
Pataisytas „Toyota Hilux“ pasiekė stovyklavietę, tačiau pagal lenktynių reglamentą teisėjai turi diskvalifikuoti ekipažą, jei šis nebaigia greičio ruožo.
ELTA, „Šiaulių krašto“ inf.
Edgaro Buiko nuotr.
Pietų Amerikoje vykstančio 38-ojo Dakaro ralyje „Toyota Hilux“ bolidu važiuojantis lenktynininkas Benediktas Vanagas turi palikti trasą.