
Naujausios
Valstybinis Šiaulių dramos teatras pradeda 95-ąjį sezoną, kurio šūkis – „Prisijaukinti dabartį“. Naujas sezonas kviečia žiūrovus tyrinėti teatro ir dabarties santykį – nuo eksperimentinių formų iki universalių žmogaus patirties temų.
„Šį sezoną akcentuojame būtinybę prisijaukinti dabartį – įsileisti ją į teatro erdves ir mūsų širdis. Naujojo sezono spektakliuose dabartis vienaip ar kitaip smelksis į spektaklio kūną – vienuose per patį kūrimo procesą, kūrėjų santykį su savo laiku, ar tuo, kas vyksta pasaulyje, kituose – per temas, žiūrovo pozicijos ieškojimus“, – teigia Valstybinio Šiaulių dramos teatro (VŠDT) meno vadovė Nomeda Šatkauskienė.
Pirmoji naujojo sezono premjera „Anoniminiai šokiai“ (režisierius Darius Gumauskas) vyks rugsėjo 26, 27 dienomis.
Tarpdisciplininis spektaklis, pirmoji VŠDT koprodukcija su VšĮ „Operomanija“, jau yra įtrauktas į spalio mėnesį Vilniuje vyksiančio šiuolaikinės operos festivalio „NOA“ programą.
„Anoniminiai šokiai“ teatrinėmis priemonėmis tyrinėja įvairias priklausomybės formas, desperatiškas dopamino paieškas ir nenuilstamą norą pabėgti nuo realybės.
Kūrybinė grupė į šias temas pažvelgė plačiai, dalydamasi asmeninėmis patirtimis, klausdama, kas slypi už priklausomybių, ieškodama įvairių jų išraiškos formų. Spektaklio pagrindas – improvizacijų metu atrasta veiksminė dramaturgija.
Svarbų vaidmenį taip pat atlieka muzika, kurioje susipina šiuolaikinė elektronika ir baroko estetika. Veikėjų monologai kuriami, subtiliai supinant realias kūrėjų patirtis su išgalvotomis, tyčia nutrinama riba tarp to, kas išgyventa ir kas suvaidinta.
Spalio 18 dieną numatyta spektaklio „Icarus Machine“ premjera (režisierius Jokūbas Brazys). Tai – dabarties pasaulio matymu persmelkta, beveik bežodė Dedalo ir Ikaro mito dekonstrukcija.
Senajame pasakojime, aprašytame Ovidijaus „Metamorfozėse“, Dedalas – garsus graikų inžinierius ir skulptorius – meta iššūkį dievų tvarkai. Šis spektaklis nepasakoja mito iš naujo. Jis griauna jo logiką. Dedalas čia nebėra tik išradėjas – jis yra Minotauras.
„Tai pastovus, nesibaigiantis procesas: mėginimas pabėgti nuo to, kas jau yra įrašyta į pačią žmogaus egzistenciją. Čia skrydis nebėra pabėgimas – jis yra užprogramuota griūtis, įrašyta pačiame troškime pakilti. Tai tapsmas paukščiu be paukščio“, – sako režisierius J. Brazys.
Trečioji premjera numatyta metų sankirtoje. Režisierius Oskaras Koršunovas žiūrovams pristatys spektaklį pagal vieno garsiausių Ukrainos rašytojų Serhij Žadano pjesę „Duonos paliaubos“ (iš ukrainiečių kalbos vertė Rimantas Kmita).
Prieš dešimtmetį parašyta pjesė „Duonos paliaubos“ kalba apie sunkų atsakomybės prisiėmimą ir tikėjimo, pasitikėjimo praradimą. Nors pjesė inspiruota konkrečių įvykių, jai būdingas universalus ir bendražmogiškas turinys. Pasitelkus juodąjį humorą ir absurdo teatrui artimas raiškos priemones, joje kalbama apie karo beprasmybę ir agresijos akivaizdoje trypiamą žmogiškumą.
„Užsitęsusio karo fone išryškėjo daugybė anksčiau nematomų Vakarų visuomenės problemų. Atsiradę nauji kontekstai atveria dar platesnes interpretacines erdves ir gilesnes potekstes, kurias norisi aktualizuoti teatro scenoje“, – sako O. Koršunovas.
Pavasarį kamerinį spektaklį pristatys režisierius Gytis Padegimas. Po ilgokos pertraukos į Šiaulius statyti spektaklio grįžtantis režisierius pasirinko modernios dramos klasiko airio Briano Frielo pjesę „Molė Svini“.
Režisieriaus pasirinkimą lėmė aktorių vardai. Pagrindinis Molės Svini vaidmuo, G. Padegimo įsitikinimu, yra tarsi sukurtas aktorei Monikai Šaltytei.
Spektaklis kalba apie regimos ir įsivaizduojamos tikrovės ribas ir siūlo netikėtą dabarties matymo ir priėmimo versiją.
Sezoną tradiciškai užbaigs jau ketvirtasis festivalis „Teatrodromas“.
Praėjusiame festivalyje pristatyta premjera „Šok, Edita, šok“ (rež. Eglė Vertelytė) sulaukė didžiulio žiūrovų susidomėjimo, tad jį bus galima pamatyti ir naujajame sezone. Spektaklis – kultinio filmo „Pietinia kronikas“ plėtinys – teatro scenoje pagal Rimanto Kmitos pjesę pasakoja jautrią, drąsią ir šiek tiek komišką Editos istoriją, pripildytą 90-ųjų Šiaulių atmosferos.