Kai miestas miega —–žaidėjai išvyksta į trasą

Kai miestas miega —–žaidėjai išvyksta į trasą

Kai miestas miega —–žaidėjai išvyksta į trasą

Gabrielė GEDVILAITĖ

Dauguma šiauliečių turbūt net neįtaria, jog kol jie ramiai miega savo namuose, už jų lango gatvėmis visomis kryptimis laksto automobiliai, gaudantys „nusikaltėlius“ ar ieškantys “lobių“. Taip vyksta naktinės automobilių orientacinės varžybos — vienas populiariausių jaunimo laisvalaikio praleidimo būdų pastaruosius kelerius metus.

Svarbu žinios ir komandinis žaidimas

Dvidešimt septynerių Arvydas ir dvidešimt trejų Vėjūnas — pirmieji prieš kelerius metus Šiauliuose suorganizavo orientacines automobilių lenktynes. Pavasarį šiauliečiams jie pirmą kartą pristatė ir „Encounter“ žaidimą.

„Encounter“ žaidimų yra visokių rūšių, tačiau vienas populiariausių — pusiau virtualus orientacinis žaidimas automobiliais mieste. Tokie žaidimai turi savo scenarijų (pavyzdžiui, nusikaltėlio gaudynės) ir reikalauja loginio mąstymo bei žinių. Gali prireikti Lietuvos padalinimų smulkmenų ar cheminių elementų periodinės lentelės.

„Encounter“ esmė — komandinis žaidimas. Komandoje, kurią gali sudaryti organizatorių nustatytas narių skaičius, žaidėjai pasiskirsto vaidmenimis: reikalingas vairuotojas, informacinių technologijų žinovas, žmogus, gerai pažįstantis miestą, dalyviai, išmanantys istoriją, matematiką ar kitus mokslus.

Nereikia viršyti greičio

Žaidimai vyksta vakare, dažniausiai jau sutemus ir gali tęstis iki ryto. Komanda kompiuterio ekrane išvysta užduotį, kurią išsprendus paaiškėja į kurį miesto tašką reikia vykti. Ten nuvykus, gaunama kita užduotis, kurią išaiškinus važiuojama dar į kitą vietą. Laimi ta komanda, kuri greičiausiai apkeliauja visus taškus, žaidime vadinamus lygiais.

Dalyvavimo taisyklėse pabrėžiama, jog žaidžiant negalima pažeisti viešosios tvarkos, įstatymų ar kelių eismo taisyklių. „Šiame žaidime greičio viršyti nereikia. Esmė — išspręsti užduotį ir suprasti jos esmę, nes kiekviena užduotis yra užkoduota“, — sako Vėjūnas.

Norint dalyvauti žaidime, reikia susimokėti startinį mokestį, skaičiuojamą elektroniniais „Encounter“ pinigais. Be to, komandos visuomet su savimi turi turėti kompiuterį su veikiančiu internetu ir įkrovikliu, atšvaitines liemenes ir žibintuvėlius, nes žaidimo užduočių tenka ieškoti ir užmiestyje, apleistuose tamsiuose pastatuose ar miškuose.

Organizatoriai šiauliečiais nusivylė

Žaidimo dalyviams tenka nuvažiuoti mažiausiai 40 kilometrų. Vilniuje neseniai organizuotos 1000 kilometrų „Encounter“ varžybos, kurių metu dalyviai iš Vilniaus vyko į Palangą, vėliau — į Latviją, kur ir vyko pagrindinis veiksmas.

Nors Vilniuje „Encounter“ vyksta jau septynerius metus, Šiauliuose žaidimas organizuotas tik vieną kartą. Organizatoriai neslepia nusivylę į jį susirinkusiais dalyviais.

„Sulaukėme tik 8 komandų, o Vilniuje jų būna po 30 ar 40. Be to, Šiauliuose tikrai buki žaidėjai: nežinojo elementariausių dalykų, reikalingų užduotims išspręsti“, — piktinasi Vėjūnas.

Paklaustas, ar neketina suteikti šiauliečiams antro šanso, atsako, jog gal rudenį pavyks surengti dar vienerias varžybas.

Greičio mėgėjams — orientacinės varžybos

Labiau pamėgtos Šiauliuose yra automobilių orientacinės varžybos. „Šis žaidimas man įdomesnis, nes yra dinamiškesnis“, — sako Arvydas. Nuo “Encounter“ skiriasi tuo, jog komandą sudaryti gali tik vienas ekipažas, nereikia kompiuterio, o užduotys — kur kas paprastesnės. Pavyzdžiui, dalyviams reikia užsipilti kuro už vieną litą arba pasisverti prekybos centre esančiomis svarstyklėmis.

Orientacinių automobilių varžybų trukmė yra trumpesnė. Taškai apvažiuojami vos per porą valandų. Nugalėtojams įteikiami diplomai ir medaliai, anksčiau būdavo ir piniginiai prizai bei galimybė organizuoti kitas lenktynes.

Sulaukė didelio susidomėjimo

Šios varžybos Šiauliuose pirmą kartą suorganizuotos 2008 metų pabaigoje. „Tokiose varžybose dalyvaudavom Vilniuje. Grįžę per Kalėdų atostogas į namus, nusprendėme, jog reiktų jas surengti ir Šiauliuose. Išsiuntėm žinutes draugams, pranešėme apie tai internetiniuose forumuose ir sulaukėme trylikos automobilių“, — prisimena Vėjūnas.

Vėliau — susidomėjimas augo. Daugiausiai organizatoriai yra sulaukę per pusšimčio ekipažų. Tačiau atėjus vasarai, dalyvių skaičius labai sumažėjo.

Orientacinėse automobilių lenktynėse taip pat yra startinis mokestis. Tačiau organizatoriai sako, jog iš to neuždirba. Mokestis įvestas tam, kad atsipirktų lenktynių organizavimas: maršrutų sudarymas, patikrinimas, lapų spausdinimas, prizai.

„Tokie žaidimai yra populiarūs, nes vietoj to, kad savaitgalį eitum kažkur gerti alaus, tuos pačius pinigus investuoji į šią pramogą. Žinoma, ne visiems ji patinka. Yra žmonių, kurie galvoja, kad nėra jokio smagumo vidury nakties lakstyti miškais. Tačiau kai kurie “užsikabina“ ir nebegali sustoti“, — teigia Vėjūnas.

Nuotraukos iš asmeninio archyvo

 

VIETA: Pagrindinis „Encounter“ ir orientacinių varžybų veiksmas dažniausiai vyksta apleistuose pastatuose.

PRIEMONĖS: Norint dalyvauti „Encounter“ žaidime, su savimi būtina turėti kompiuterį su interneto ryšiu. Orientacinėse varžybose ši priemonė nereikalinga.

 

PRIZAI: Žaidimų nugalėtojai apdovanojami diplomais, medaliais, taurėmis.

UŽDUOTYS: Žaidimų dalyviams tenka spręsti žinių ir loginio mąstymo reikalaujančias užduotis. Kol išsprendžiama viena užduotis kartais prireikia ir 20 minučių.

 

Komentaras:

Policijai problemų nėra

Šiaulių apskrities VPK Patrulių rinktinės vadas Robertas Radavičius:

Mes žinome apie tai, jog vyksta orientacinės automobilių varžybos, tačiau jų organizatoriai, kiek man yra žinoma, gauna savivaldybės leidimus. Šie užsiėmimai mums jokių problemų nesukelia, jokių nusiskundimų nėra tekę gauti.

Kiek žinau, tokie žaidimai turi vykti pagal visas kelių eismo taisykles, o jų pažeidimų fiksuoti neteko. Gal ir buvo pakliuvę kas nors į mūsų rankas, tačiau neprisipažino, jog yra šių varžybų dalyvis. Tegul tik linksminasi jaunimas taip gerai, kaip daro dabar ir jokių problemų tikrai nebus.

Giedrius Baranauskas