Naujausios
VIRUS sulaukia tarptautinio pripažinimo
Praėjusią savaitę baigėsi modernaus meno festivalis VIRUS. Žinovai teigia, kad analogų Lietuvoje šis festivalis neturi, toli iki VIRUS lygio Kauno ar Klaipėdos festivaliams.
Svajūnas SABALIAUSKAS
svajunas@skrastas.lt
Miestas netampa provincija
Vienas žymiausių Lietuvos rašytojų Rolandas Rastauskas sako, jog VIRUS jau seniai išaugo iš provincialaus festivalio rūbo: tai rodo ir praplatėjusi dalyvių geografija.
„Svarbiausia, kad kelioms dienoms Šiauliai tampa svarbiausiu modernaus meno centru Lietuvoje. Reikia vertinti, kad specialiai į šį festivalį atvažiuoja žiūrovai iš kitų Lietuvos miestų ir užsienio. Tai rodo, kad kultūrinėje topografijoje — centras, apie kurį daug kas žino“, — teigia R. Rastauskas.
Pasak rašytojo, VIRUS festivalis — labai demokratiškas, daug kūrybinės, kad ir nežabotos, energijos.
R. Rastauskas sako, kad VIRUS trūkumas — galimybė pabendrauti atvykusiems žmonėms, bet tai — visų festivalių problema.
Rašytojo nuomone, Šiaulių VIRUS gerokai lenkia Klaipėdos modernaus meno festivalį „Platforma“. “Esu didelis regionalizmo šalininkas. Priešprieša — centras ir kita Lietuva — labai žalinga. Šiauliai, turėdami VIRUS, neleidžia miestui suprovincialėti“, — sako R. Rastauskas.
Modernaus šokio miestas
Žymus choreografas Vytis Jankauskas sako, kad Šiaulių VIRUS — vienas iš nedaugelio festivalių Lietuvoje, kuriame vertinamas modernusis šokis.
Lietuvoje, nors ir yra susidomėjimas moderniuoju šokiu, bet be VIRUS, tėra du festivaliai.
„Festivalis laužo stereotipus, kad mažesniuose miestuose negali vykti dideli ir profesionalūs modernaus meno festivaliai“, — sako V. Jankauskas.
Klaustukai dėl VIRUS mados
Rūbų dizainerė Diana Nevedomskytė sako, kad jai patiko šiųmetiniai VIRUS renginiai, tik daugiausia abejonių kėlė mados šou. Pasak D. Nevedomskytės, kitais metais reikėtų atidžiau rinktis dizainerius, nes kai kurie darbai buvo ganėtinai neprofesionalūs.
Kultūros skyriaus vedėja Patricija Bielskienė taip pat sakė, kad jai „kliuvo“ kai kurios kolekcijos. Vedėjai patiko mažiau nei pusė parodytų modelių.
Patricija Bielskienė džiaugėsi, kad VIRUS programoje — literatūriniai skaitymai, kuriuose savo kūrybą pristato Lietuvos ir užsienio rašytojai. Tik Šiaulių filharmonijos salė tokiems renginiams nelabai tinka, tad kitais metais reikėtų ieškoti intymesnės aplinkos ir mažesnės salės, juolab, kad į skaitymus daug klausytojų neateina.
Festivaliui reikia daugiau pinigų
Šiaulių dailės galerijos, kuri ir organizuoja kasmetinį VIRUS festivalį, direktorė Romualda Atkočiūnienė sako, kad pasiteisino idėja renginius organizuoti įvairiose vietose.
Pasak direktorės, festivalis sulaukė didžiulio žiniasklaidos dėmesio, teko duoti interviu televizijoms, radijo stotims, laikraščiams.
Festivalio tikslas, kad į galeriją ateitų jauni žmones, taip užsiauginti asmenybes ir galerijos lankytojus.
VIRUS atsiranda edukaciniai renginiai, kurie skatina jaunus žmones kurti. Per VIRUS savaitę įvyko 19 renginių, kuriuos aplankė daugiau nei 4000 žiūrovų.
Festivalio minusai, tai kad užsitęsė Dailės galerijos renovacijos darbai. Numatytus renginius galerijoje reikėjo organizuoti kitose erdvėse.
Dar vienas trikdys VIRUS plisti — lėšos. Festivalio biudžetas nesiekia 60 tūkstančių litų. Miestas VIRUS skyrė 40 tūkstančių litų.
„Jei miestas nusprendžia, kad mūsų galerija ir šiuolaikinis menas yra svarbu, tai reikia jį remti. Kuo lėšų bus daugiau, tuo profesionalesnius menininkus galėsime kviestis“, — sako direktorė.
Pasak R. Atkočiūnienės, VIRUS festivalis — vienintelis Lietuvoje, kuris apjungia visas šiuolaikinio meno šakas.
ŠOKIS: Moderniajam šokiui VIRUS skyrė du vakarus.
EDUKACIJA: Šiųmetiniame VIRUS VISUR festivalyje dėmesys buvo skiriamas edukacijai.
MADOS: VIRUS madų šou sukėlė daugiausiai diskusijų, siūloma kitais metais atidžiau rinktis rūbų kūrėjus.
Sauliaus JANKAUSKO nuotr.