
Naujausios
Akmeninės širdies simbolis Akmenei netinka
Praėjusią savaitę Akmenės rajono bendruomenė sužlugdė Savivaldybės administracijos užmojus skubiai nupirkti jai verslininkų siūlomą prekinį ženklą. Labiausiai jame šokiravo akmeninės širdies simbolis.
Vytautas RUŠKYS
vytautas@skrastas.lt
Savivaldybė nekvietė į svarstymus
Akmenės rajono savivaldybės administracija lapkričio 23 dieną pasirašė sutartį su Vilniuje registruota UAB "Lestrade Group". Bendrovė įsipareigojo sukurti savivaldybei vieningą prekės ženklą, atspindintį rajono įvaizdį.
Tuomet „Šiaulių kraštas“ klausė administracijos direktorės Aromedos Laucienės, kaip bus atsižvelgta į rajono bendruomenės nuomonę dėl siūlomo ženklo. Atsakyta, kad svarstymams numatyta organizuoti susirinkimą ar kelis.
Tačiau jų nebuvo. Galiausiai paskelbta, kad sausio mėnesį „vyks susitikimas, apibendrinantis Akmenės rajono prekės ženklo kūrimo rezultatus“.
Maždaug prieš savaitę iki susitikimo Savivaldybėje jos internetinėje svetainėje pirmą kartą pristatytas ženklo projektas ir pakviesta dėl jo reikšti nuomones.
Meras įtikinėjo tuščiai
Meras V. Mitrofanovas sausio 9 dieną įvykusiame susitikime vien gyrė siūlomo prekinio ženklo projektą. Stebėjosi, kad susirinko vien jo kritikai.
Patys kūrėjai nesiteikė atvykti į Naująją Akmenę.
Iki šio renginio pateiktuose pasiūlymuose suabejota pačia ženklo forma. Nurodant, kad jis savo masyvumu sukuria slegiančios materijos įspūdį, o trūksta laisvumo, polėkio.
Susitikime dalyviai labiausiai kritikavo šokiruojantį pagrindinį ženklo simbolį – akmeninę širdį.
Daugeliui ji asocijuojasi su neigiamu vertinimu, labiausiai išreikštu tautosakoje.
„Akmenės rajono gyventojai nesame akmenširdžiai ar beširdžiai, – teigė Papilės seniūnijos gyventoja Diana Lopaitienė. – Iš tikrųjų esame draugiški ir geranoriški, tad reikia ieškoti tam tinkamų išraiškos formų“.
„Skrydis ar lėkimas, veržimasis ar polėkis yra svarbiau už smūgsojimą ar slėgimą, slėpimąsi ar užsisklendimą“, – rašoma Savivaldybei pateiktame pasiūlyme.
Renginyje pageidauta neatsisakyti akmens formų ar detalių. Kadangi būtent akmuo asocijuojasi su Akmenės rajonu.
Užmojai sužlugo
Savivaldybės administracija buvo suplanavusi prekinį ženklą pristatyti po kelių savaičių Vilniuje vyksiančioje tarptautinėje turizmo ir aktyvaus laisvalaikio parodoje. Todėl trūko laiko svarstymams susirinkimuose, o iškart – kvietimas į prekės ženklo kūrimo rezultatų apibendrinimą. Ir sutartis dėl ženklo kūrimo su UAB "Lestrade Group" baigiasi šį mėnesį.
Dabar šiai bendrovei Savivaldybės administracijos direktorė A. Laucienė ketina išsiųsti raštą, kuriame bus nurodyti pasiūlymai, kaip geriau įvykdyti užsakymą.
Naujas siūlomas ženklo variantas ar keli bus pateikti rajono kultūros ir meno tarybos vertinimui. Galiausiai turėtų įvykti dar vienas susirinkimas aptarti ar pritarti kuriam iš prekinio ženklo projektų.
Klausimai dėl užsakymo skaidrumo
„Šiaulių kraštas“ publikacijoje „Herbas netinka – perka prekinį ženklą“ (2018 12 15) rašė apie netikėtus sutapimus. Ženklo aptarimą socialiniuose tinkluose inicijavo Vilniaus gyventoja Rimantė Kulvinskytė. Ji, išgarsėjusi kaip televizijos šou laidų vedėja, yra prekinio ženklo kūrimo sutartį pasirašiusios "Lestrade Group" direktoriaus Povilo Miškinio-Eidukonio žmona.
R. Kulvinskytės mama yra Akmenės rajono savivaldybės tarybos narė Birutė Kulvinskienė. Ji priklauso Lietuvos socialdemokratų partijai, kurios Akmenės skyriui vadovauja rajono meras Vitalijus Mitrofanovas.
Jis su R. Kulvinskyte aptarė prekinio ženklo kūrimo reikalus dar iki tol, kai savivaldybės administracija surengė paslaugos viešąjį pirkimą.
Savivaldybės administracija dar turės pateikti paaiškinimus dėl abejonių šios istorijos neskaidrumu.
Akmenės seniūnijos Dabikinėlės seniūnaitijos seniūnaitė, Akmenės rajono savivaldybės kultūros ir meno tarybos narė Margarita Skabeikienė išsiuntė laišką Savivaldybės administracijai su klausimais. Kodėl neskelbtas prekinio ženklo kūrimo konkursas, pasitelkiant rajono bendruomenę, menininkus, moksleivius? Kokie kriterijai tenkino, Savivaldybei pasirašant sutartį su UAB "Lestrade Group"? Ar prekinio ženklo kūrimo procese galėjo dalyvauti visi, kas tik nori?
Autoriaus nuotr.
Papilės seniūnijos gyventoja Diana Lopaitienė (viduryje) stebėjosi, kad akmeninės širdies simbolio kūrėjai nesuvokė tokio frazeologizmo prasmės kultūros kontekste – kai suprantama, kaip neigiamas vertinimas.
Rimantė Kulvinskytė apie savo šeimos siūlomą Akmenės rajono savivaldybės prekinį ženklą yra pasakojusi savivaldybės Tarybos posėdyje.