
Naujausios
Verslo idėją galima parduoti ir per penkias minutes
Verslo idėją potencialiam investuotojui reiktų parduoti per penkias minutes, ir tai galima padaryti. Taip įsitikinęs lektorius iš Alytaus Antanas Urbonas, vedęs paskaitą Joniškio turizmo ir verslo informacijos centre. Tačiau jis primena, kad norint pasiekti tokio tikslo, būtina ne tik gera idėja – netikėtas, inovatyvus, reikalingas produktas, bet ir gebėjimas jį pristatyti koncentruotai, patraukti dėmesį, tada galima tikėtis išskirtinės sėkmės, kokia Lietuvoje lydėjo, pavyzdžiui, vieną interneto svetainę, kurioje prekiaujama nebenaudojamais drabužiais – ji jau turi pirkėjų 50-yje pasaulio šalių ir sulaukė didelių investicijų.
Loreta RIPSKYTĖ
loretar@skrastas.lt
Netikėta sėkmė
„Versli Lietuva“ koordinatorius Antanas Urbonas pateikė keletą sėkmingų verslų, vadinamųjų startuolių, Lietuvoje.
Vienas tokių sėkmės atvejų – internetinės rūbų prekybos ir mainų svetainė, kurios idėja gimė vienai merginai ruošiantis persikraustyti ir peržiūrėjus savo rūbų spintą bei nusprendus, kad joje yra daug nebereikalingų, jos nevilkimų rūbų, kuriuos puikiai galima nešioti. Ji paprašė žmogaus, sugebančio kurti interneto svetaines, sukurti ir jai, kur ėmė kelti rūbų nuotraukas ir siūlyti mainyti juos arba pirkti. Tai buvo 2008-ieji metai.
Dabar toje įmonėje dirba 150 žmonių visame pasaulyje, kuriančių internetinius įrankius, padedančius klientams parduoti, pirkti ir mainytis dėvėtais drabužiais ir aksesuarais. Šios įmonės biurai veikia Berlyne, Prahoje, Varšuvoje, Vilniuje, iš kur lengvai pasiekiamos rinkos ir kitose šalyse. O 2013–2015 metais šis verslas sulaukė 50 milijonų eurų investicijos, nors, pasak A. Urbono, iki tol būta didelių svyravimų, priimta ir atleista nemažai darbuotojų.
Nepavyksta 92 procentams
Lektoriaus teigimu, pagal oficialią statistiką 92 procentai startuolių pasaulyje per pirmuosius metus „susimauna“. Taigi, tikimybė, kad pasiseks, yra maždaug viena iš dešimties. Tačiau jos galima pasiekti.
Kitas gero lietuviško startuolio pavyzdys – įmonė, kurianti išmanius sonarus – prietaisus, naudojamus po vandeniu esantiems kūnams aptikti, ir galinčius perduoti informaciją į išmanųjį telefoną, ar vandens telkinyje, kuris žvalgomas, yra žuvų. Pirkėjų ši įmonė turi jau daugiau kaip 50-yje pasaulio šalių.
O štai viena mobilumo technologijų bendrovė sukūrė programėlę, kuria naudojantis galima sužinoti, kokios gatvės Vilniuje šiuo metu remontuojamos, kur susidarė spūstys, taip pat jie gali pasiūlyti variantų, kokiu transportu greičiu nuvyksite iš vienos vietos į kitą ir už kokią kainą. Šią svarbią infomaciją įmonė parduoda įvairioms korporacijoms.
Taip pat lektorius papasakojo apie jį nustebinusį produktą. Kaune vykusioje vienoje verslo mugėje teko sutikti kelis jaunuolius, kurie kūrė kamuoliuką, galintį padėti Parkinsono liga sergantiems patogiau gyventi. Dėl šios ligos žmogui labai ima drebėti rankos, tampa sudėtinga apsirengti, praustis, pavalgyti. O minėtas naujas produktas – drebantis kamuoliukas, spaudomas delnais taip paveikia rankas, kad jos kuriam laikui nustoja virpėti ir suteikia galimybę pačiam apsitarnauti.
Negalima nuvertinti aplinkos
Antanas Urbonas sakė, kad norint parduoti verslo idėją galimiems investuotojams, pirmiausia būtina suburti komandą, kurioje būtų žmogus, gebantis kurti produktą, ir žmogus, mokantis jį pristatyti, sėkmingai komunikuoti, ieškoti rinkos. Jei tai sugeba vienas asmuo – puiku, bet dažniausiai reikia bent dviejų, trijų.
Lektorius patarė, kaip per penkias minutes, nes dažnai tik tiek laiko skiriama produktui pristatyti, kai yra daug dalyvių, sudominti potencialų investuotoją. Svarbu jau turėti bent pradinį produktą, o ne tik idėją, kažkiek savų lėšų pradžiai, kalbant parodyti, kuo produktas ir jo kūrėjai yra geresni už kitus, bet nenuvertinti aplinkos ir nesakyti, kad idėja gera, nes nėra konkurentų. Kaip tik žinojimas, kas yra potencialūs konkurentai, potencialios grėsmės rodo, jog pristatymui ruoštasi. Idealu būtų pateikti preliminarius skaičiavimus, per kiek laiko reikalingos investicijos atsipirks, kada galima tikėtis dividendų, kada bus tarpiniai rodikliai ir kodėl jie galėtų būti realūs.
Autorės nuotr.
Lektoriaus Antano Urbono teigimu, pagal oficialią statistiką 92 procentai startuolių pasaulyje per pirmuosius metus „susimauna“, tad tikimybė, kad pasiseks, yra maždaug viena iš dešimties.