
Naujausios
Skaitytojai kreipiasi
Bankas tolsta nuo savo klientų
Nuo gruodžio 3 – iosios „Swedbanko“ Kelmės padalinio konsultantai priima tik iš anksto užsiregistravusius klientus. Banko atstovų nuomone, naujoji tvarka jų klientams patogesnė. Tačiau klientai mano kitaip.
Regina MUSNECKIENĖ
reginamus@skrastas.lt
Neprisiskambino
Į redakciją kreipėsi neįgali kelmiškė. Moteris turėjo reikalų banke. Labai nustebo, kai nuvežta į banką negalėjo patekti į jo vidų. Sužinojo, jog pirmiausia reikia užsiregistruoti telefonu. Konsultantai paskirs laiką. Tuomet bus galima atvykti ir, nelaukiant eilėse, gauti konsultaciją ar kitą paslaugą.
Grįžusi namo kelmiškė bandė skambinti nurodytu telefonu. Tačiau nepavyko prisiskambinti. Tuomet vėl „samdėsi“ automobilį, kad kaimynai ją nuvežtų į banką. Ten prie bankomatų buvo telefonas. Juo paskambinus, pavyko užsiregistruoti.
„Atsisakysiu šito banko paslaugų. Kam man reikalingas užrakintas bankas, – piktinosi kelmiškė. – Mieste dar likę bankų, kurių filialai neuždaryti. Sutvarkysiu dokumentus, kad į juos pervestų mano pensiją. O geriausia būtų, kad pensiją į namus atneštų paštininkas. Vyrui atneša. Kodėl man negali atnešti?“
Moteris piktinosi, jog bankai ne tik naudojasi pensininkų ir kitų klientų pinigais, nemokėdami palūkanų, bet dar lupa ir nemažą mokestį. Jos kaimynė atsidarė sąskaitą tik tam, kad reikalavo draudimo bendrovė. Jokių operacijų ten neatlieka. Pinigų į sąskaitą niekas neperveda. O vis ateina pranešimai, kad yra skolinga – privalo sumokėti klientų aptarnavimo mokestį. Esą ir atsisakyti banko paslaugų nėra taip paprasta.
Dėl vis sunkiau prieinamų ir vis sudėtingėjančių bankų paslaugų piktinasi ir kiti kelmiškiai. Rajone gyvena daug senyvo amžiaus žmonių, neišmanančių nei apie išmaniąsias programėles, nei apie kompiuterius. Kartais aštuoniasdešimtmetį ir prie bankomato turi lydėti jaunesnis šeimos narys, nes jis pats nesugeba, pasinaudodamas kortele, pinigų pasiimti. „Pirmiausia mus visus suvarė į bankus. Būtinai per bankus pradėjo mokėti atlyginimus ir pensijas. O dabar bankai nuo žmonių užsirakina“, – piktinasi kelmiškiai.
Nauja tvarka pasiteisina
Redakcija paskambino trumpuoju numeriu, kuriuo galima užsiregistruoti dėl konsultacijos banke. Automatas atsiliepė iš karto. Tačiau kol sujungė su konsultantu, teko kelias minutes palaukti. Mat visi konsultantai tuo momentu buvo užimti.
Kiekviena laukimo minutė – 9 centai. Vadinasi, ir užsiregistravimas klientui kainuoja. Vėliau konsultantė paaiškins, jog, skambinant nurodytu ilguoju numeriu, klientas mokėtų tokiu tarifu, koks numatytas jo sutartyje su telekomunikacijų bendrove.
Po kelių minučių atsiliepusi konsultantė paaiškino, jog vienintelė kelmiškei kilusi problema, kad nepavyko prisiskambinti. Kartais stringa ryšiai. Bet registruojami klientai kasdien nuo 8 iki 20 valandos, šeštadieniais – nuo 8 iki 16 valandos.
Konsultantės tvirtinimu, iš anksto užsiregistravus, klientams turėtų būti patogiau, nes nereikia laukti eilėse. Daugiau dėmesio jam gali skirti konsultantas. Iš anksto žinodamas, kokiu reikalu į banką užsuks klientas, jis gali pasiruošti konsultacijai. Be to, daugelį paslaugų klientui galima suteikti telefonu. Jam gali nė nereikėti ateiti į banką.
Kad nekainuotų pokalbis, klientas gali paskambinti atėjęs į banko padalinį, kur stovi bankomatai. Ten yra ragelis. Jį pakėlus, automatiškai sujungiamas trumpasis numeris, atsiliepia konsultantas ir galima užsiregistruoti.
Pasak konsultantės, naujoji tvarka tik iš pradžių sukelia klientų priešiškumą, vėliau prie jos pripranta ir džiaugiasi.
Jeigu žmogus nori atsisakyti banko paslaugų, turi iš anksto užsiregistruoti, paskirtu laiku ateiti į padalinį ir atsinešti asmens dokumentą. Sąskaita bus uždaryta be problemų.
Autorės nuotr.
Iš prieš kelerius metus Kelmėje veikusių kelių bankų liko tik bankomatai.