
Naujausios
Naikinamas tris rajonus jungęs autobusų maršrutas
Nuo rugsėjo 1 dienos UAB „Busturas“ naikina vienintelį tris rajonus – Šiaulių, Joniškio ir Akmenės – jungusį tolimojo susisiekimo tarpmiestinį autobuso maršrutą. Priežastis – dėl mažo keleivių kiekio patiriami nuostoliai. Joniškio ir Akmenės rajonai, nors yra kaimyniniai, lieka be jokio viešojo susisiekimo transporto paslaugų. Lietuvos transporto saugos administracija ragina užtikrinant keleivių poreikius tarpusavyje tartis Joniškio ir Akmenės rajonų savivaldybes. Tačiau apie galimą du rajonus jungiantį maršrutą nekalbama, o Akmenės rajono savivaldybė netgi neatmeta galimybės kreiptis į Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybą, nes įžvelgia nevienodas sąlygas, sudaromas didiesiems šalies ir regionų autobusų parkams.
Loreta RIPSKYTĖ
loretar@skrastas.lt
Nebevažiuos nuo rugsėjo mėnesio
UAB „Busturas“ autobuso maršrutu Šiauliai–Joniškis–Žagarė–Naujoji Akmenė nebevažiuoti planavo nuo birželio mėnesio, tačiau nespėta sutvarkyti biurokratinių formalumų, laukiant atsakymo iš Lietuvos transporto saugos administracijos. Minėta Tarnyba leidimą bendrovei davė, panaikindama tarpmiestinį maršrutą.
Tad nuo rugsėjo 1-osios keleiviai, važinėję iš Šiaulių, Joniškio, Žagarės į Naująją Akmenę ir atgal, lieka be viešojo susisiekimo paslaugos. Autobusas iš Šiaulių išvyksta kasdien 11 valandą 45 minutės, o iš Naujosios Akmenės atgal pajuda 17 valandą.
Nelikus minėto maršruto gyventojams iš Žagarės ir apylinkių vėliausiai į Šiaulius bus galimybė išvažiuoti tik UAB „Kautra“ autobusu – 13 valandą 30 minučių, o „Busturo“ autobusas išvažiuodavo net keturiomis valandomis vėliau ir leisdavo studentams ilgiau pasisvečiuoti namuose. Be to, minėtas maršrutas buvo patogus vykstantiems į Vilnių, nes pasiekus Šiaulių autobusų stotį, minėta kryptimi už pusvalandžio išvyksta traukinys.
Iš Naujosios Akmenės į Šiaulius minėtas autobusas išvažiuoja 17 valandą, jo nelikus keleiviams tektų išvažiuoti 16 valandą 40 minučių ir važiuoti su persėdimu Ventoje.
Atsisako dėl nuostolių
„Pagrindinė priežastis, kodėl atsisakome šio maršruto – ekonominė. Per 2017 metus nuostoliai apytikriai skaičiuojant siekė 17 tūkstančių eurų, o šiemet per penkis mėnesius jau patirtas 7900 eurų nuostolis. Net veiklos sąnaudų nepavyksta padengti, tad labdaros nebegalime daryti, vidutinės eknominės klasės autobusai nesumažina nuostolių.
Taip pat augo kuro kainos, 10 procentų kilo darbuotojų atlyginimai, – „Šiaulių kraštui“ apie maršruto naikinimo priežastis aiškino UAB „Busturas“ technikos direktorius Silvas Gedaminskas. – Dalyje maršruto keleivių būna, bet daug kur važiuoja vos ne tuščias autobusas.
Manau, kad gyventojams kylančias problemas, kaip nuvykti į gretimą rajoną, turėtų spręsti kartu susėdę Joniškio ir Akmenės rajonų savivaldybių atstovai. Jie galėtų bendradarbiauti, paleisdami naujus ar pratęsdami esamus maršrutus.“
Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pritaria UAB „Busturas“ pozicijai. Strateginio planavimo skyriaus vyriausiasis specialistas Irmantas Kuzas „Šiaulių kraštui“ paaiškino, kad atlikus maršruto M-723 Šiauliai–Joniškis–Žagarė–Naujoji Akmenė keleivių srautų tyrimo analizę, paaiškėjo, jog pagrindiniai srautai yra tarp gyvenviečių kiekvienos atskiros savivaldybės teritorijoje, todėl jos ir turėtų valdyti susisiekimą su rajonų centrais.
Abejoja konkurencijos sąžiningumu
Lietuvos transporto saugos administracija paprašė Joniškio ir Akmenės rajonų savivaldybių jų sankirtoje užtikrinti keleivių poreikius ir susisiekimą su Žagare bei aplinkinėmis gyvenvietėmis.
Tačiau kol kas variantai apie du rajonus jungiantį autobusą nesvarstomi. Akmenės rajono savivaldybė tęsia diskusijas su minėta Lietuvos transporto saugos administracija ir abejoja, ar sąžiningai taikomos konkurencijos taisyklės keleivių vežimo rinkoje. Mat minėtas sprendimas panaikinti tarpmiestinį tolimojo susisiekimo maršrutą ir nurodymas užtikrinti susisiekimą kaimyninėms Joniškio bei Akmenės rajonų savivaldybėms, iliustruoja LTSA poziciją didžiųjų šalies autobusų parkų nuostolingus maršrutus perkelti regioniniams autobusų parkams.
Akmenės rajono savivaldybės meras Vitalijus Mitrofanovas rašte minėtai Tarnybai argumentuoja, kad regione vis mažėjant gyventojų skaičiui, keleivių vežimo išlaidos kasmet didėja 35 tūkstančiais eurų. Papildomas maršrutas savivaldybės biudžetui tenkančią susisiekimo užtikrinimo naštą per metus užaugintų dar 9,2 tūkstančio eurų. Poreikio vykti Akmenės autobusams iki Žagarės nesą, nes iš Naujosios Akmenės į Žagarę kasdien vidutiniškai važiuoja 3,9 keleivio, o iš Žagarės į Naująją Akmenę – vos 2,6 keleivio.
V. Mitrofanovas LTSA primena, kad Savivaldybė 2016 ir 2017 metais ne kartą kreipėsi dėl galimybės vežti keleivius iš Naujosios Akmenės į Vilnių, nes dabar TOKS autobusas išvyksta labai nepatogiu laiku ir sostinę pasiekia tik vakare, 19 valandą 40 minučių, kai jau nėra galimybės susitvarkyti reikalų. Tačiau į Akmenės rajono gyventojų poreikius tada nebuvo atsižvelgta.
Paleis autobusą iki Žagarės
Joniškio autobusų parko direktorius Algirdas Lataitis sakė, kad jau apsvarstytos galimybės papildyti autobusų grafiką net dviem papildomais reisais į Žagarę, jeigu „Busturo“ autobuso maršruto nuo rugsėjo 1-osios tikrai nelieka (oficialaus pranešimo iš Lietuvos transporto saugos administracijos, kad minėtas maršrutas panaikintas, Joniškio autobusų parkas dar nėra gavęs – aut. past.). Tam visiškai pasiruošta.
Pagal suplanuotą Joniškio autobusų parko grafiką, pirmas papildomas reisas iš Joniškio stoties į Žagarę išvyktų 13 valandą 10 minučių, o iš Žagarės atgal išvažiuotų 14 valandą 15 minučių. Antras papildomas reisas iš Joniškio stoties į Žagarę būtų 16 valandą 20 minučių, iš Žagarės atgal išvažiuotų 17 valandą 5 minutės ir vyktų tiesiai į Šiaulius, kuriuos pasiektų 18 valandą 40 minučių.
Tačiau į Akmenės rajoną nė vienas iš minėtų autobusų maršrutų nevyktų.
Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, per pastaruosius trejus metus panaikinti 4 tolimojo susisiekimo maršrutai iš 368.
Redakcijos archyvo nuotr.
Autorės nuotr.
Nuo rugsėjo 1 dienos UAB „Busturas“ naikina vienintelį tris rajonus – Šiaulių, Joniškio ir Akmenės – jungusį tolimojo susisiekimo tarpmiestinį autobuso maršrutą.
Joniškio autobusų parko direktorius Algirdas Lataitis sako, kad svarstoma galimybė paleisti naują maršrutą nuo Joniškio iki Žagarės ir pakoreguoti važiavimo laiką taip, kad iš Žagarės vykstantiems žmonėms būtų patogus persėsti į kitą autobusą, važiuojantį Šiaulių kryptimi.