Parodoje – grafikos ir akvarelės duetas

Parodoje – grafikos ir akvarelės duetas

Pa­ro­do­je – gra­fi­kos ir ak­va­re­lės due­tas

Šiau­lių ap­skri­ties Po­vi­lo Vi­šins­kio vie­šo­sios bib­lio­te­kos III aukš­to ga­le­ri­jo­je iki bir­že­lio 6 die­nos eks­po­nuo­ja­ma šiau­lie­čių dai­li­nin­kų Ra­sos Priš­mon­tie­nės ir Ei­mio Priš­mon­to kū­ry­bos pa­ro­da „Sub­jek­ty­viai“.

R. Priš­mon­tie­nė pri­sta­to ma­žą­ją gra­fi­ką ir eks­lib­ri­sus, E. Priš­mon­tas – ak­va­re­les.

Dai­li­nin­kės kū­ry­ba api­ma ket­vir­tį am­žiaus, de­vy­nios E. Priš­mon­to ak­va­re­lės su­kur­tos per pa­sta­ruo­sius me­tus.

Dai­li­nin­kų šei­ma P. Vi­šins­kio vie­šo­jo­je bib­lio­te­ko­je pa­ro­dą su­ren­gė pir­mą kar­tą.

Pa­sak bib­lio­te­kos Kny­gos gra­fi­kos cent­ro dai­li­nin­kės-edu­ka­to­rės Lo­li­tos Put­ra­men­tie­nės-Bra­zos, R. Priš­mon­tie­nė yra Ge­rar­do Bag­do­na­vi­čiaus eks­lib­ri­sų fon­do na­rė, tad ju­bi­lie­jaus pro­ga bu­vo pa­ska­tin­ta ati­da­ry­ti pa­ro­dą ir kar­tu kur­ti šio fon­do tra­di­ci­jas. Kū­rė­ja – la­bai kuk­lus žmo­gus, bet pa­vy­ko įkal­bė­ti. Ta­len­tin­ga gra­fi­kė pa­si­kvie­tė ir vy­rą ak­va­re­lininką.

„Pa­ro­da jau­nat­viš­ka, stip­ri ener­ge­tiš­kai. La­bai gra­ži tar­pu­sa­vio der­mė, nors ak­va­re­lė su gra­fi­ka – skir­tin­gos tech­ni­kos, pa­ro­do­je eks­po­nuo­ja­mi skir­tin­gų žan­rų kū­ri­niai. Ak­va­re­lės la­biau orien­tuo­tos į ur­ba­nis­ti­nį pei­za­žą. Ra­sos gra­fi­ko­je daug gam­tos mo­ty­vų. Eks­lib­ri­sas, kny­gos ženk­las, vi­sa­da orien­tuo­tas į žmo­gų, dai­li­nin­kė ieš­ko aso­cia­ci­jų, išei­ties taš­kų, kas tą žmo­gų ge­riau­siai api­bū­di­na“, – sa­ko L. Put­ra­men­tie­nė-Bra­za.

Pa­ro­do­je eks­po­nuo­ja­mi skir­tin­gu lai­ku su­kur­ti eks­lib­ri­sai, tarp jų – kny­gos ženk­lai, skir­ti skulp­to­riui Juo­zui Zi­ka­rui, ra­šy­to­jui Ri­čar­dui Ga­ve­liui, dai­li­nin­kams Ge­rar­dui Bag­do­na­vi­čiui, Vi­tai Ža­ba­raus­kai­tei, Ži­bun­tui Mik­šiui.

R. Priš­mon­tie­nė vi­suo­met pa­brė­žia, kad ją į gra­fi­ką at­ve­dė Ž. Mik­šys ir yra jam la­bai dė­kin­ga.

R. Priš­mon­tie­nė dir­ba „Sau­lė­te­kio“ gim­na­zi­jo­je, ska­ti­na ir vai­kus kur­ti ma­žo­sios gra­fi­kos kū­ri­nius. Bir­že­lį Šiau­lių ap­skri­ties Po­vi­lo Vi­šins­kio bib­lio­te­ko­je jau ne pir­mą kar­tą bus eks­po­nuo­ja­mi Šiau­lių mies­to abi­tu­rien­tų dai­lės eg­za­mi­nų dar­bai.

Pa­tys au­to­riai kū­ry­bą va­di­na kan­ki­nan­čiu už­siė­mi­mu, ly­di­mu abe­jo­nių, ne­tik­ru­mo ir tik kar­tais džiaugs­mo, o mė­gi­ni­mą kal­bė­ti apie sa­vo kū­ry­bą vie­šai – ne­kro­lo­go pa­čiam sau ra­šy­mu.

„Idea­lu, kai pa­ro­da yra vien­ti­sas iš­baig­tas kū­ri­nys, lyg dė­lio­nė, ku­rio­je kiek­vie­nas ob­jek­tas pa­pil­do vie­nas ki­tą, ku­ria ar tę­sia is­to­ri­ją, ve­da žiū­ro­vą nuo pra­džios iki pa­bai­gos. Tai tu­rė­tų bū­ti pa­na­šu į ame­ri­kie­tiš­kus kal­ne­lius at­rak­cio­nų par­ke, spek­tak­lį ar pa­si­vaikš­čio­ji­mą par­ke. O čia kiek­vie­nas kū­ri­nys yra pa­ts sau, su sa­vo is­to­ri­ja, vi­siš­kai ne­si­rū­pi­nan­tis gre­ta ka­ban­čiu kai­my­nu. Me­no kri­ti­kai daž­nai var­to­ja žo­džių jun­gi­nį „au­to­rius no­rė­jo pasakyti...“. Kai su­si­dur­si­te su mū­sų pa­veiks­lais, la­bai pra­šo­me ne­si­steng­ti at­spė­ti, ką no­rė­jo­me pa­sa­ky­ti. Iš­girs­ki­te sa­ve“, – šiais žo­džiais pa­ro­dą pri­sta­to kū­rė­jai.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Ei­mio Priš­mon­to ak­va­re­lė­se su­si­lie­ja iš­mo­nė, žais­mė, fan­ta­zi­ja ir rea­ly­bė.

Ei­mio Priš­mon­to įam­žin­ti Venc­laus­kių na­mai Šiau­liuo­se.

Ra­sa Priš­mon­tie­nė. „Snin­ga“, 2016 me­tai.

Ra­sos Priš­mon­tie­nės eks­lib­ri­sas Ži­bun­tui Mik­šiui.

Ra­sa Priš­mon­tie­nė. „Pir­ma­sis snie­gas“, 2014 me­tai.

Ra­sa Priš­mon­tie­nė. „Nau­jo­ji mi­to­lo­gi­ja. Eu­ro­pos kerš­tas“, 2003 me­tai.

Ra­sos Priš­mon­tie­nės eks­lib­ri­sas Vy­tau­tui Bi­kul­čiui.