
Naujausios
Prie išmaniųjų šviesoforų vairuotojams teks priprasti
Vakar Šiaulių miesto savivaldybėje surengtoje spaudos konferencijoje Savivaldybės įmonės „Šiaulių gatvių apšvietimas“ bei Šiaulių apskrities policijos atstovai komentavo atsiradusias spūstis, įrengus judriose sankryžose išmaniuosius šviesoforus. Spūstys, tikimasi, nebesusidarys, kai gyventojai įpras prie naujovių, o išmanieji šviesoforai sumažins skaudžių eismo įvykių skaičių.
Rita ŽADEIKYTĖ
rita@skrastas.lt
Nervinosi, nes nežinojo
Po to, kai keliose judriose miesto sankryžose – Serbentų ir Pramonės gatvių, Cvirkos ir Žemaitės gatvių sankryžose – pradėjo veikti naujai sumontuoti išmanieji šviesoforai, socialiniuose tinkluose pasipylė vairuotojų skundai: esą išmanieji šviesoforai trukdo eismui. Vairuotojai dalijosi spūsčių nuotraukomis.
Įmonės „Šiaulių gatvių apšvietimas“ saugaus eismo analitikas Giedrius Popovas pripažino, kad gavo daug nepasitenkinimo signalų: gyventojai užtrunka spūstyse, ilgesnė kelionė į darbą ir iš jo.
Pripažįstama, kad apie pasikeitimus daugelis gyventojų net nežinojo, G. Popovo teigimu, nesitikėta „tokių nepatogumų“.
G. Popovo žodžiais, šiose sankryžose transporto srautų skaičiavimai buvo atlikti rugsėjo mėnesį, o išaiškėjus nesklandumams vėl bus koreguojami šviesoforų ciklai.
„Nauji šviesoforai reguliuoja taip, kad prieš sukimą į kairę priešpriešinis transportas yra sustabdomas – taip saugiau eismo dalyviams, bet dėl to eismas šiek tiek sulėtėja. Gyventojams reikia laiko priprasti prie šių pasikeitimų ir tų spūsčių greitai nebeliks, nes jau dabar vairuotojai persiorientuoja“, – sakė G. Popovas.
Spūsčių, pavyzdžiui, Serbentų ir Pramonės gatvių sankryžoje, susidaro ir dėl to, jog važiuojant pirmąja juosta pagal naują žymėjimą galima sukti tik į dešinę, nors anksčiau buvo galima važiuoti ir tiesiai. Todėl vairuotojai, norintys važiuoti tiesiai, pamatę, kad ši juosta nukreipia tik į dešinę, o jiems reikia važiuoti tiesiai, nori persirikiuoti. Antra juosta važiuojančiųjų srautas taip pat didelis, ne visi vairuotojai praleidžia persirikiuoti, todėl užkemšama pirmoji juosta.
„Šiaulių gatvių apšvietimo“ analitiko G. Popovo teigimu, nėra numatyta jokio kompensavimo mechanizmo už patirtą žalą gyventojams, jeigu jie nespėjo laiku į darbą, traukinį ar autobusą.
Saugaus eismo komisijos pirmininkas, miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis teigė, kad saugumą ir pralaidumą nutarta reguliuoti išmaniaisiais šviesoforais, nes žiedinės sankryžos miesto biudžetui yra per brangu.
Tikimasi saugumo
„Kelios papildomai sugaištos minutės prie šviesoforo yra nepalyginamai mažesnis nuostolis, negu sudaužyti automobiliai ar sužaloti žmonės. Šiek tiek kantrybės, mandagumo. Eismo saugumas, natūralu, šiek tiek sumažina greitį“, – sakė saugaus eismo analitikas G. Popovas.
Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Robertas Radavičius teigė, vairuotojai miesto gatvėmis važiuoja „įjungę automatą“, pažįsta kiekvieną plytelę ir nepastebi pasikeitusių ženklų ir gatvės juostų žymėjimo.
Mieste yra juodųjų eismo dėmių, kuriose įvyksta skaudžių nelaimių – sužeistų, žuvusių žmonių.
„Tilžės ir Pakruojo gatvių sankryžoje turėjome juodą dėmę, bet įrengus išmanųjį šviesoforą per metus ten neturime nė vieno įskaitinio eismo įvykio, kur būtų sužalotas asmuo. Juodąją dėmę turėjome ir Tilžės – Aukštosios gatvių sankryžoje, bet įrengus išmanųjį šviesoforą taip pat nebefiksavome nė vieno eismo įvykio“, – teigė R. Radavičius.
Komisaras kvietė pakentėti gyventojus keletą minučių prie šviesoforo, pasiplanuoti savo laiką, bet išgelbėti gyvybę ir sveikatą, neskaičiuojant turtinės žalos – sudaužytų automobilių.
O tai, kad įrengus išmaniuosius šviesoforus, norėdami juos aplenkti, vairuotojai suka šalutinėmis gatvėmis ir per kiemus, komisaras mato „tik laikiną problemą, kuri tuoj išnyks, kai bus sureguliuoti šviesoforų ciklai ir žmonės įpras važiuoti pagal naujas taisykles“.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Gyventojai kviečiami atkreipti dėmesį, kad artimiausiomis dienomis pradės veikti naujas šviesoforas J. Jablonskio – Architektų – Žemaitės gatvių sankryžoje, ten šiuo metu šviesoforas dar montuojamas, bei Tilžės ir Pramonės gatvių sankryžoje, keisis ir eismo juostų žymėjimas.
Išmanusis šviesoforas Žemaitės – P. Cvirkos gatvių sankryžoje pakeitė eismą šia sankryža.
Iš Serbentų gatvės į Pramonės gatvę pirmosios juostos galima sukti tik į dešinę, nors anksčiau buvo galima važiuoti ir tiesiai. Pirmąją juostą užkemša automobiliai, nebegalintys važiuoti tiesiai ir norintys persirikiuoti į antrąją juostą, kad galėtų važiuoti tiesiai.
(Iš kairės) Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Robertas Radavičius, „Šiaulių gatvių apšvietimo“ saugaus eismo analitikas Giedrius Popovas ir Saugaus eismo komisijos pirmininkas, miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis tikino, kad prie naujovių vairuotojai greitai pripras.