
Naujausios
Televizijos žurnalistas pristatė parodą
Trečiadienį Pakruojo sinagogoje pristatyta šiauliečio televizijos žurnalisto Gedimino Beržinio tapybos paroda „Šalom“.
Ryškių spalvų abstrakcionistinio stiliaus paveiksluose autorius užfiksavęs „ne tai, ką išėjęs į lauką pamatei“, o nuotaikas, apmąstymus, įspūdžius.
G. Beržinio tapybos idėja – kad į paveikslą žiūrintis žmogus ne tiesiog sektų autoriaus vaizduojamu siužetu, bet pats atrastų, kas artima, aktualu. Intrigą kūrė renginio pradžioje sunkiai įžiūrimi kūriniai – jie buvo apvynioti polietileno plėvele. „Išlaisvinti“ paveikslus G. Beržinis pakvietė atidaryme dalyvavusius pakruojiečius moksleivius.
Su auditorija aktyviai bendravęs žurnalistas klausė, ką įvairaus amžiaus žmonės įžiūri viename ar kitame paveiksle, nesiremdami pavadinimu. Kai kurias G. Beržinio abstrakcijas galima apversti, kaip nori.
Pristatymą papildė filmuota ir fotografuota medžiaga apie tai, kaip buvo kuriamas vienas ar kitas paveikslas, diskusija apie žmogaus gyvenimo prasmę, kultūrų susitikimus.
Ryšiais su ypač lietuviškais Pakruojo ir Radviliškio rajonais besidžiaugęs autorius sulaukė ir kritiškos pastabos: kodėl būsimo savo kūrinių pristatymo lankstinuką išleidęs tik angliškai? Pasirodo, anksčiau tekstus lietuvių, rusų bei anglų kalbomis rašęs G. Beržnis pastebėjęs – šių dienų jaunimas pastarąją kalbą moka ne blogiau, nei gimtąją. Be to, lankstinukas adresuotas ir Lietuvos svečiams.
Dainavo Juozo Pakalnio muzikos mokyklos pedagogė Sandra Gegieckienė (akompanuotoja Svajonė Geležėlienė).
Paskutiniu renginio akcentu tapo trumpas improvizuotas pleneras sinagogoje – G. Beržinis ėmėsi teptukų kartu su Pakruojo kultūros centro suaugusiųjų dailės studijos lankytojomis.
Šiaulietis žurnalistas pakruojiečiams iki šiol buvo žinomas, kaip ruošiantis siužetus apie rajono gyvenimą. G. Beržinio tapyba Pakruojyje eksponuojama pirmą kartą.
„Pakruojo krašto“ inf.
Janinos ŠAPARNIENĖS nuotr.
Pakruojui skirtą paveikslą Gediminas Beržinis nutapė, stovyklaudamas dvaro parko Meilės saloje.
Atidarymą baigė trumpas improvizuotas pleneras.