Gatvės remontininkų radinys – senasis grindinys

Gatvės remontininkų radinys – senasis grindinys

Gat­vės re­mon­ti­nin­kų ra­di­nys – se­na­sis grin­di­nys

Pak­ruo­jy­je Kęs­tu­čio gat­vę re­mon­tuo­jan­tys ke­li­nin­kai šio­mis die­no­mis bai­gia žvy­ru už­klo­ti nau­jai nu­ties­tas ko­mu­ni­ka­ci­jas ir ar­dy­ti sa­vo pirm­ta­kų pa­li­ki­mą – lau­ko rie­du­lių grin­di­nį. Jis ke­lis de­šimt­me­čius gu­lė­jo po gat­vės va­žiuo­ja­mo­sios da­lies as­fal­to dan­ga.

Ku­riais me­tais ak­me­ni­mis bu­vo grin­džia­mos mies­to gat­vės, tiks­lių duo­me­nų re­dak­ci­jai ap­tik­ti ne­pa­vy­ko. O ir se­nų­jų pa­kruo­jie­čių pri­si­mi­ni­mai apie tai – prieš­ta­rin­gi.

Kul­tū­ros pa­vel­do­sau­gos ir vie­šų­jų ry­šių sky­riaus ve­dė­ja Bi­ru­tė Va­na­gie­nė ma­no, kad Pak­ruo­jy­je gat­vės den­gia­mos rie­du­lių grin­di­niu ga­lė­jo bū­ti apie 19-ojo am­žiaus vi­du­rį. „Tuo­met Lie­tu­vo­je bu­vo pa­ge­rė­jęs su­si­sie­ki­mas, dau­ge­ly­je mies­tų ir mies­te­lių gat­vės bu­vo grin­džia­mos ak­me­ni­mis“, – pri­si­me­na J.Va­na­gie­nė.

Is­to­ri­nė­se nuo­trau­ko­se yra už­fik­suo­ta, kad prieš­ka­ry net ir cent­ri­nė Vy­tau­to Di­džio­jo gat­vė bu­vo klam­pi ir pil­na pur­vo, o ša­li­gat­vius at­sto­jo ir neįs­muk­ti į pur­vą pa­dė­jo gat­vės pa­kraš­čiuo­se pa­klo­ti len­tų ta­ke­liai.

Mies­to is­to­ri­ja – ne tik kas yra ant že­mės, bet ir kas po ja. UAB „Pak­ruo­jo van­den­tie­kis di­rek­to­rius Sta­sys Ta­mu­lio­nis sa­ko, jog iki 2010-ųjų me­tų po va­žiuo­ja­ma­ja Kęs­tu­čio gat­vės da­li­mi ne­bu­vo jo­kių ko­mu­ni­ka­ci­jų. Ir tik mi­nė­tais me­tais va­di­na­muo­ju pra­dū­ri­mo bū­du – ne­ju­di­nant va­žiuo­ja­mo­sios gat­vės da­lies – bu­vo nu­ties­tas van­den­tie­kis ir su­žie­din­ta jo li­ni­ja su tink­lais, ei­nan­čiais po Vy­tau­to Di­džio­jo gat­ve.

„Pak­ruo­jo kraš­to“ inf.

Ja­ni­nos VAN­SAUS­KIE­NĖS nuo­tr.

Gat­vę re­mon­tuo­jan­tys ke­li­nin­kai at­ra­do, kad neap­dirb­tų lau­ko rie­du­lių grin­di­nys bu­vo be­veik to pa­ties plo­čio, kaip ir as­fal­tuo­ta gat­vės va­žiuo­ja­mo­ji da­lis.