
Naujausios
Ilgiausia BMX trasa suprojektuota be sporto specialistų nuomonės
Naujojoje Akmenėje įrengta mažųjų dviračių kroso (BMX) trasa – tokios yra Šiauliuose, Pakruojyje, Panevėžyje, Utenoje. Naujausia akmeniškių trasa tapo ilgiausia Lietuvoje – 428 metrai, kitos – apie 350 metrų.
Vytautas RUŠKYS
vytautas@skrastas.lt
Ilgiausia šalies trasa dengta dolomitine skalda. Starto nuokalnė ir ikistartinė aikštelė išasfaltuotos – apie pusšimtis metrų ilgio ir iki dešimties metrų pločio.
Distancijoje įrengti įvairaus aukštumo kalneliai. Kai kurie atokiau vienas nuo kito, kiti – tankiau. Tuomet nuo vieno jų ant kito patyrę sportininkai dviračiais pajėgia peršokti. Labiau įsibėgėti galima posūkiuose esančiose nuokalnėse.
Lietuvos mažųjų dviračių kroso (BMX) federacijos generalinio sekretoriaus Alberto Rimšos vertinimu, trasa neatitinka tarptautinėms varžyboms keliamų reikalavimų. Pirmiausia todėl, kad starto vietoje nėra šviesoforo ir dviratininku išleidimo automatinio mechanizmo.
Aukštesnio lygio sportininkams trasoje esami viražai – per žemi.
„Greitai lekiant dviračiu posūkyje gali išskristi iš trasos, todėl reikia spausti stabdžius, – o to varžybose įprasta vengti“, – sakė A. Rimša.
Darbus atlikę Akmenės kelių tarnybos darbininkai, atsižvelgdami į pastabą, bandė įrenginėti viražus kitaip, negu numatyta projekte, tačiau darbų priežiūros specialistas uždraudė.
„Lieka tikėtis, kad vėliau bus galima pertvarkyti trasą“, – viliasi A. Rimša.
Jis įsiūlė kelis kalnelius išpilti iš stambesnės skaldelės, negu suprojektuota. Pamatęs, kad parinkta labai smulki skaldelė po lietaus žyra iš po dviračio padangų, lieka vėžės. Tuo tarpu kitaip padengti eksperimentiniai kalneliai išliko tokie pat, kaip iškart sutrambuoti.
Mat mažųjų dviračių kroso sportininkai mėgsta kuo lygesnę dangą. Tuomet geriau realizuojami gebėjimai, mažesnė tikimybė patirti traumų.
„Tiktų ir smulkesnė skaldelė, bet reikėjo kitaip paruošti, – mano A. Rimša. – Kai pili ne švariai išplautą skaldelę, o su molio priemaišomis, tuomet įmanoma labiau suplūkti, ir lietus nebeplauna, nereikia vis nušlavinėti ar su grėbliais lyginti įdubimų“.
A. Rimša, gyvenantis Šiauliuose, apie trasą Naujojoje Akmenėje sužinojo jau vykstant darbams ir savo iniciatyva atvažiavo pasidomėti. Į jo patarimus geranoriškai reagavo objekto užsakovė Akmenės rajono savivaldybės administracija, darbus vykdę kelininkai.
A. Rimšos teigimu, nesklandumų galėta išvengti, jei UAB „Šiaulių hidroprojektas“ projektuotojai būtų kreipęsi konsultacijų į BMX federaciją.
„Vis dėlto kokia yra trasa, tokia ir važiuoji – tik dviratininkai turės pasirinkti atitinkamą važiavimo greitį, stilių“, – sakė A. Rimša.
Autoriaus nuotr.
Naujojoje Akmenėje mažųjų dviračių kroso (BMX) 428 metrų ilgumo trasa kainavo 102 tūkstančius eurų.
Trasą įrengusios Akmenės kelių tarnybos darbininkai ne kartą pertvarkė kai kurias atkarpas.