
Naujausios
„KNėra „juodosios dėmės“, nebus ir rekonstrukcijos
Kelio Panevėžys – Šiauliai 40-ajame kilometre esantis įvažiavimas į Šeduvą yra nesaugus. Tuo įsitikinę 118 kreipimąsi atsakingoms institucijoms parašiusių Šeduvos miesto gyventojų. Tačiau kelininkams taip neatrodo, nes šis kelio ruožas kol kas neturi „juodosios dėmės“ statuso.
Laima AGANAUSKIENĖ
alaima@skrastas.lt
Gyventojai įžvelgia daug pavojų
Šeduvoje gyvenantis Vidmantas Vingelis pasipiktinęs: „Nesuprantamas kelininkų požiūris. Mes, gyventojai, plika akimi matome, kad šis įvažiavimas neturi reikiamų priemonių, užtikrinančių pakankamą eismo saugumą, o kelių specialistai, kol čia nežuvo žmonės, nenori to pripažinti. Kitur tokių priemonių imamasi, nors ten eismo intensyvumas ir mažesnis. Tad kur logika?“.
Tokios pat nuomonės laikosi ir dar per 100 šeduvių, savo motyvus suguldę raštu ir pateikę juos rajonui atstovaujančiam Seimo nariui.
Šeduvos miesto gyventojai kreipimęsi nurodė, jog kelio Panevėžys – Šiauliai 40-ajame kilometre esantis ruožas yra labai intensyvus.
Jų skaičiavimu, šia sankryža naudojasi ne tik automobilius turintys miesto gyventojai, bet ir pravažiuoja apie 70 tarpmiestinių autobusų, mokykliniai autobusai, atvyksta nemažai ekskursijų, norinčių aplankyti Šeduvoje gyvenusių žydų atmintinas vietas.
Pastarųjų svečių, anot šeduvių, bus dar daugiau, kai Šeduvoje duris atvers unikalus žydų muziejus „Dingęs Štetlas“.
Gyventojai skaičiavo minusus: šiame kelio ruože greitis nėra ribojamas, nėra papildomų eismo juostų, skirtų įvažiuoti.
Nebuvo ir atšvaitų, todėl tamsiu paros metu būdavo sunku pamatyti įvažiavimą. Tik gyventojams ėmus reikšti priekaištus, sankryžoje buvo pastatyti papildomi signaliniai stulpeliai.
Gyventojų tikinimu, šioje sankryžoje ne kartą yra buvę įvairių eismo įvykių. Tiesa, jie buvo techniniai, be aukų.
Šeduviai nesupranta, kodėl, pavyzdžiui, už 1,5 kilometro esančiame posūkyje į gerokai mažesnę Raudondvario gyvenvietę buvo įrengtos saugos priemonės, o jie šito niekur negali prisiprašyti, nors ne kartą, anot jų, yra kreiptasi į seniūniją bei Radviliškio savivaldybę.
Valdininkų atsakymas esą visada būdavęs vienodas – kelio ruožas priklauso Šiaulių regiono kelių įmonei, todėl vietos valdžia šiuo atveju esanti bejėgė.
Kelininkai prioritetų rekonstrukcijai nemato
Valstybės įmonės „Šiaulių regiono keliai“ vadovybė su šeduvių nuomone nesutinka.
Įmonės direktoriaus pavaduotojo kelių priežiūrai Vytauto Mačiulio teigimu, sankryžų rekonstrukcijos vykdomos atsižvelgus į įvairius kriterijus, tarp jų – ir į eismo įvykius, ekonominius rodiklius.
Anot V. Mačiulio, saugesnių sankryžų rekonstravimo darbai pirmiausia planuojami avaringuose ir pavojinguose kelių ruožuose, kur žūsta ir yra žalojami žmonės, o objektai atrenkami prioriteto tvarka, atsižvelgiant į pavojingumo laipsnį eismo dalyviams.
„Ši sankryža patenka į sankryžų, kuriose reikia įrengti kairiojo posūkio lėtėjimo ir laukimo juostą, sąrašą, tačiau jai nesuteiktas itin aukštas prioritetas“, – teigia V. Mačiulis.
„Šiaulių regiono kelių“ įmonės duomenimis, per metus skiriamo finansavimo užtenka rekonstruoti tik 8-9 sankryžas, nors sankryžų, kuriose dėl padidėjusio avaringumo reikia nedelsiant įdiegti saugaus eismo priemones skaičius kasmet sudaro 20-30.
Tarp pastarųjų esą buvo ir sankryža ties Raudondvariu, patekusi į „juodųjų dėmių“ sąrašą.
Šeduvos gyventojai tokį kelininkų atsakymą laiko paprasčiausiu atsirašinėjimu.
„Nejaugi problemos sprendimas galimas tik sulaukus skaudžios nelaimės? Ko gero, pas mus taip įprasta – ne užbėgti kelią nelaimei, o darbų imtis tik jai įvykus“, – piktinasi Šeduvos miesto gyventojai.
Autorės nuotr.
Kelininkai sankryžos iš magistralinio kelio Panevėžys-Šiauliai į Šeduvą rekonstrukciją laiko galima gal tik po kelerių metų. Šeduviai jos nesaugumą mato jau dabar.