
Naujausios
Juozas Žibūda sugrįžo pas auklėtinius
Šiaulių dramos teatro aktorius, Šiaulių universiteto Estrados meno katedros dėstytojas, režisierius Juozas Žibūda Kelmės mažajame teatre stato Hiljermo Fiheiredo pjesę „Ezopas“. Joje pagrindinius vaidmenis atliks buvę jo studentai, šiandien dirbantys Kelmės mažajame teatre.
Kelmėje spektaklį statyti ketina ir režisierius iš Tbilisio.
Regina MUSNECKIENĖ
reginamus@skrastas.lt
Kelmė – teatrališkas miestas
Statyti spektaklį Kelmėje Juozą Žibūdą pakvietė Mažojo teatro vadovas Algimantas Armonas: „Kelmė – labai teatrališkas miestas. Turime išsiugdę žiūrovą, išmanantį teatro meną ir norintį įdomybių. Šiemet planuojame pastatyti tris arba keturis naujus spektaklius. Teatras ateis į naują salę. Reikia kuo įvairesnio repertuaro. Smegenys „verda“ dieną naktį. Negaliu žiūrovams siūlyti vien Armono ir Trijonio režisuotų spektaklių. Negaliu jiems užkrauti vien savo vizijos. Todėl kviečiu didelių profesionalių teatrų režisierių.“
J. Žibūda pasirinktas todėl, kad Kelmės mažajame teatre dirba buvę jo auklėtiniai Šiaulių universiteto Estrados meno katedroje. Be to, šis režisierius turi labai didelę patirtį, mėgsta stiprius charakterius, ryškų, didelį tekstą.
„Kiekvienas režisierius atsineša savąjį teatro supratimą. O Kelmei ne mažiau negu didmiesčiams reikia gero kultūros produkto“, – aiškina A. Armonas.
Jaunus aktorius, kuriais pasipildė Mažasis teatras, A. Armonas laiko labai gabiais, įdomiais.
Ir mažas teatras kuria, bet neardo
J. Žibūda su buvusiais studentais statomą spektaklį pavadino neoficialiu jų magistro darbu. Salėje jau repetavo buvę jo studentai Armandas Lazdauskis, Modestas Vaitkevičius, Rasa Šiaučiūnaitė ir Armida Lėščiūtė.
J. Žibūda tvirtino nuo 1977 metų, kai atvyko dirbti į Šiaulius, šalia darbo teatre visuomet ieškojęs alternatyvių mažų teatrų, paraleliai vadovavo gamyklų, kombinatų, kultūros centro dramos būreliams, kuriuose ieškojo saviraiškos ambicijų tęstinumo. Per trumpą laiką vienas kolektyvas išaugo iki Liaudies teatro.
Dabar tokiems dalykams neatsiranda lėšų. Meno mokyklose vaikai mokomi groti, dainuoti, piešti. Teatro meno dažniausiai negali pasirinkti. Tai rodo švietimo ministrų ir Vyriausybės požiūrį į teatrą. Režisieriai ir aktoriai metų metais stengiasi jį pakeisti.
„Neskirstau aktorių į diplomuotus ir saviveiklininkus. Juk diplomas nesuteikia išskirtinės teisės sukurti geriau už kuriantį iš širdies. Kiekvienas kuriantis žmogus reikšmingas jau vien todėl, kad jis kuria , o ne ardo“, – sako J. Žibūda.
Hiljerme Fiheiredo herojinę komediją „Ezopas“ pasirinko atsižvelgdamas į trupės galimybes – ribotą aktorių skaičių, teksto suteikiamas galimybes aktoriaus ieškojimams, žiūrovui įdomiais herojų vidiniais poelgiais ir šalia vienas kito einančiais humoru ir drama.
Autorės nuotr.
Šiaulių dramos teatro aktorius, režisierius ir pedagogas Juozas Žibūda (dešinėje) ir Kelmės mažojo teatro vadovas Algimantas Armonas bendradarbiauja ne pirmą kartą. Kelmės teatre įdarbinti buvę šiauliečio studentai. Dabar pratęsti kūrybinį darbą su savo studentais pakviestas ir jų dėstytojas.
Gegužės 19-ąją įvyksiančios premjeros „Ezopas“ repeticija.