
Naujausios
Europinė technika netelpa į europietiškus kelius
Penktadienio rytą Kelmėje, prie žiedinės Liolių ir Tytuvėnų kelių sankryžos, būriavosi ūkininkai. Jie pasikvietė Lietuvos kelių direkcijos atstovą, kad šis įsitikintų, jog šiuo metu Lietuvoje pagal Europos standartus tvarkomi keliai netinka Lietuvai. Žemės ūkio technika nebetelpa į tuos kelius, o žiedinės sankryžos iš viso trukdo eismui.
Regina MUSNECKIENĖ
reginamus@skrastas.lt
Kelias – 3,5, kombainas – 4,5 metro
Artėja pavasario darbymetis, laikas važiuoti į laukus, o Kelmės rajone pagal europietiškus standartus tvarkant vis daugiau kelių ūkininkams susidaro problemų. Galinga europietiška technika nebetelpa į susiaurintus kelius.
Kitose Europos šalyse ūkininkams įrengiami apvažiavimai. Žemės ūkio technika nevažinėja bendrais keliais. Lietuvoje kombainai ir galingi traktoriai važiuoja per miestelius ir miestą. Ūkininkai neturi ką daryti. Daugelio žemės išsimėčiusios per kelias seniūnijas, o kartais ir per kelis rajonus. Kaip nuvažiuoti iki laukų, kai kelio plotis tik pusketvirto metro, o kombaino – puspenkto metro?
Dar daugiau problemų pridaro žiedinės sankryžos, kuriose apsisukti traktoriui, kombainui ar dideliam sunkvežimiui – neįmanoma. Jie kliudo saugumo salelės akmenis, numėto stulpelius. Rytais, kai link Raseinių Liolių keliu ir link Tytuvėnų važiuoja daug transporto, susidaro kamščiai.
„Juk neperki 39 numerio batų, jeigu koja 43 numerio? Kelių direkcijoje durys turbūt tokio pločio, kad pro jas tilptų žmogus?“ – kaip visuomet vaizdingai ir emocingai kalbėjo Kukečių ūkininkas Albertas Meškauskas, spausdamas į kampą iš sostinės ūkininkų godų atvykusį išklausyti Lietuvos kelių direkcijos Saugaus eismo skyriaus vedėją Nemuną Abukauską.
Kai kurie ūkininkai atsivežė ir savo kombainus bei traktorius. Demonstravo, kaip sunku per tokias žiedines sankryžas važiuoti. Liolių ir Tytuvėnų kelio sankirtoje kelią aplink žiedinę sankryžą reikėtų bent pusmetriu paplatinti.
Valdininkas kaltino avaringumą ir žemės trūkumą
Ūkininkai susirūpino dar ir dėl to, kad ruošiamasi rekonstruoti senąjį kelią į Šiaulius, kuris eina per Kelmės centrą, Paverpenį, Kukečius, Elvyravą ir kitus rajono kaimus. Jie baiminasi, jog ir ten keliai bus sutvarkyti pagal Europos standartus, bet visiškai netiks žemdirbiškam kraštui Lietuvai.
Svečias iš sostinės N. Abukauskas bandė aiškinti, jog keliai pastatyti pagal projektą, remiantis ministro įsakymu. Šioje vietoje būdavę daug avarijų, todėl nuspręsta įrengti žiedinę sankryžą.
„Kada konkrečiai ir kiek tų avarijų įvyko? – nenusileido ūkininkai. – Kaip tik naujai įrengtuose keliuose įvyksta daugiau avarijų. Paprūdžiuose, įrengus saugumo saleles, kaip tik įvyksta daugiau avarijų negu anksčiau. VIA Baltica įrengtas pagal europietiškus standartus – mirtininkų kelias!“
„Žiūrėkit, „fura“ pravažiavo ir dar liko erdvės, – tikino N. Abukauskas ūkininkus. – Gal rytoj kas nors panorės ant kelio nusileisti „Boingu“?“
„Na taip, mužikams nieko nereikia, – pyko ūkininkai. – Tai ką mums daryti? Ant sankryžų sustatyti techniką, kad niekas nepravažiuotų? Piketuoti? Streikuoti?“
Ūkininkai klausė, kas remontavo šitą kelią ir kas padarė tą kvailą žiedinę sankryžą. N. Abukauskas tvirtino nežinąs, nes jis Saugaus eismo skyriaus vedėjas.
„Ko atvažiavai, kad nieko nežinai. Tokiems darbuotojams aš algų neduočiau. Čia tik pinigai išplauti. Jeigu aš į žemę sėčiau ne avižas, o smėlį, bankrutuočiau, – piktinosi A. Meškauskas. – O Kelių direkcija daro niekus ir klesti.“
Kelių direkcijos atstovas bandė teisintis, jog platesnei sankryžai padaryti trūko žemės. Bet ūkininkai operatyviai pakvietė miesto seniūną Romą Atkočaitį. Šis patikino, jog žemės šalia kelio kiek tik nori – visas hektaras.
Galiausiai Kelių direkcijos atstovas nusileido, pažadėjo ūkininkams, jog iki liepos 1 dienos kelią aplink žiedinę sankryžą paplatins.
Ūkininkų ir Kelių direkcijos atstovo nuomonės susikirto ir dėl leidimų žemės ūkio technikai važiuoti šiais keliais. Svečias tikino, jog ūkininkai privalo turėti specialius leidimus, o ūkininkai rodė raštą, kuriame teigiama, jog žemės ūkio technikai važiuojant iš lauko į lauką ar apskritai į laukus, specialaus leidimo nereikia.
Autorės nuotr.
Kai kurie ūkininkai pademonstravo, kaip sunku pravažiuoti žiedine sankryža, kai kelias yra siauresnis už žemės ūkio techniką.
„Darė, kad būtų geriau, o išėjo šnipštas“, – ironizavo Kukečių kaimo ūkininkas Albertas Meškauskas.
Paprūdžių kaimo ūkininkas Mindaugas Makauskas aiškino Lietuvos kelių direkcijos atstovui Nemunui Abukauskui, jog naujai tvarkomi keliai žemdirbiams sudaro daug nepatogumų.
Ūkininkai, susirinkę prie žiedinės sankryžos, išliejo susikaupusius skaudulius.