
Naujausios
Kad keliai taptų ne kažkieno, o visų rūpesčiu
Pavasaris ne visiems atneša džiaugsmą, nes kaskart šiuo metu laiku mūsų kelius savaip paveikia polaidžiai – pasimato tikroji kelių būklė. Su duobėtų, vietomis neišvažiuojamų kelių problema susiduria beveik visos Lietuvos rajonų gyventojai, ne išimtis ir mūsų rajonas.
Dėl mažo finansavimo kelių remontai neatliekami laiku, daugumos jų charakteristikos netenkina dangos konstrukcijai nustatytų reikalavimų. Keliai silpsta, investicijų poreikis jiems remontuoti auga, o finansavimo apimtys, skirtos kelių priežiūrai, mažėja.
Šias ir kitas aktualias temas praėjusią savaitę įvykusiame išplėstiniame posėdyje analizavo rajono vadovai, seniūnai, kelių priežiūrą vykdantys bei kiti atsakingi specialistai. Dalyviai aptarė vietinės reikšmės kelių su žvyro danga priežiūros ypatumus, daug diskutavo apie atsakingo požiūrio į kelius bei bendrosios kultūros ugdymą.
Pavasarinio polaidžio metu užtenka net ir vienos „sunkesnės“ transporto priemonės, kad pravažiavus įmirkusiu keliu jis ilgam taptų neišvažiuojamas. Dėl to kenčia kiti eismo dalyviai. Viena iš išeičių – transporto priemonių masę ribojančių ženklų pastatymas, tačiau dėl to dažniausiai nuskriausti jaučiasi rajono ūkininkai, kurie sunkiąja žemės ūkio technika negali išvažiuoti į laukus.
Kelininkai argumentuoja, kad žemdirbiai yra prisipirkę galingos technikos, intensyviai važinėja ir taip gadina kelius. Nesinori jų kaltinti – juk didžiuojamės, kad esame modernaus žemės ūkio kraštas. Bet reikia suprasti bendrą interesą: apie kelių kokybę derėtų visiems kartu galvoti. Todėl ūkininkai ir žemdirbiai turėtų saugoti kelius kaip savo turtą. Kol nebus panaikinti eismo ribojimai keliuose, derėtų jais nevažinėti; prisiminti, kad siekiant apsaugoti kelius nuo sugadinimo ir sudaryti sąlygas saugiam eismui, draudžiama arti žemę, atlikti kasybos darbus arčiau kaip per vieną metrą nuo pylimo pado, iškasos ar kelio griovio išorinės briaunos. Supratingi turėtų būti ir medienos vežėjai, transporto įmonių darbuotojai ir savininkai, žemės ūkį aptarnaujančios įmonės ir kt.
Posėdžio dalyviai sutarė, kad reikia suorganizuoti bendrą specialistų, ūkininkų ir žemdirbių bei visų kelių priežiūra suinteresuotų asmenų pasitarimą. Toks pasitarimas vyks 2017 m. balandžio 5 d. (trečiadienį) 10 val. Pakruojo rajono savivaldybės didžiojoje salėje. Kviečiame dalyvauti!
Pasitarimo metu taip pat aptartas poreikis atlikti rajone kelių profiliavimo, dangos stiprinimo darbus. Tačiau vietinės reikšmės keliai bus lyginami, pagal galimybes atvežama ir paskleidžiama žvyro, skaldos tik esant tinkamoms gamtinėms sąlygoms.
Pasak seniūnų, gyventojai reiklūs, greitai apkaltina aplaidumu, neoperatyvumu. Tačiau žinotina, kad ankstyvą pavasarį keliai nedelsiant tvarkomi tik tuo atveju, jei kelyje atsiranda nepravažiuojama vieta (didžiulė duobė, sulūžusi pralaida ar kt.)
Kreipiamės į Pakruojo rajono gyventojus prašydami turėti kantrybės ir supratimo. Tikrųjų kelių tvarkymo darbų dar reikia palaukti. Planuojama, kad 2017 m. iš Kelių priežiūros ir plėtros programos žvyrkelių profiliavimui (lyginimui, žvyro atvežimui ir paskleidimui) bus skirta 110 tūkst. EUR, kelių greideriavimui – 65 tūkst. EUR.
E. KIŽIENĖS nuotr.
Užs. Nr. 347032