Su­vo­kę sa­vo vers­lo iš­skir­ti­nu­mą – „ženg­si­me ekst­ra my­lią“

Su­vo­kę sa­vo vers­lo iš­skir­ti­nu­mą – „ženg­si­me ekst­ra my­lią“

Su­vo­kę sa­vo vers­lo iš­skir­ti­nu­mą – „ženg­si­me ekst­ra my­lią“

Va­sa­rio 24 d. Šiau­lių vers­lo at­sto­vai ir mar­ke­tin­go spe­cia­lis­tai rink­sis į di­džiau­sią mar­ke­tin­go kon­fe­ren­ci­ją Šiau­lių re­gio­ne – Lie­tu­vos mar­ke­tin­go aso­cia­ci­jos (Li­MA) kas­me­ti­nį „Li­MA DAY Šiau­liai 2017“ ren­gi­nį, ku­ris šie­met kvies kar­tu „ženg­ti ekst­ra my­lią“. Jau 7 kar­tą or­ga­ni­zuo­ja­mo­je kon­fe­ren­ci­jo­je su ke­liais šim­tais da­ly­vių pa­tir­ti­mis ir įžval­go­mis da­ly­sis ge­riau­si sa­vo sri­čių pro­fe­sio­na­lai. O jei iki šiol vers­lo at­sto­vams bu­vo neaiš­ku, kur su­ras­ti sa­vo klien­tą, kaip pa­gau­ti ir iš­lai­ky­ti jo dė­me­sį bei nu­šluos­ty­ti no­sį kon­ku­ren­tams, – vis­kas pa­si­keis jau va­sa­rio 24 d.

Šių me­tų kon­fe­ren­ci­jos pa­va­di­ni­mas „Ženg­ti ekst­ra my­lią“ – tar­si slap­tas ko­das, ge­ne­ruo­jan­tis var­to­to­jo mei­lę pro­duk­tui ar pa­slau­gai. Še­šių va­lan­dų rin­ko­da­ros ren­gi­nys su­si­da­rys iš 4 te­mų – kaip AT­RAS­TI, SUP­RAS­TI, PAR­DUO­TI klien­tui bei jį IŠ­LAI­KY­TI. Ge­rų­jų pa­vyz­džių – ap­stu so­cia­li­niuo­se tink­luo­se, kur kaip vi­ru­sas pa­plin­ta įmo­nių sėk­min­gos pa­stan­gos duo­ti šiek tiek dau­giau, nei pri­klau­so. Ro­dos, kiek­vie­no vers­li­nin­ko sva­jo­nė, tie­sa? Ky­la tik vie­nas reikš­min­gas klau­si­mas – kur ir kaip ieš­ko­ti pir­kė­jų, dėl ku­rių ver­ta pa­si­steng­ti dau­giau?

„Li­MA DAY Šiau­liai 2017“ apie sa­vo­tiš­ką var­to­to­jų že­mė­la­pį pa­sa­ko­sian­tis „Be&Do brand ma­na­ge­ment“ agen­tū­ros stra­te­gas And­rius Gri­gor­je­vas iš anks­to da­li­ja­si ke­lio­mis sa­vo pra­ne­ši­mo „Pas­kui var­to­to­ją su že­mė­la­piu“ įžval­go­mis ir pa­ža­da – dar dau­giau var­to­to­jų pa­slap­čių su­pran­tant sa­vo klien­tą bus at­skleis­ta va­sa­rio 24-ąją.

Anot „Li­MA DAY Šiau­liai 2017“ mar­ke­tin­go kon­fe­ren­ci­jos pa­grin­di­nio pra­ne­šė­jo And­riaus Gri­gor­je­vo, pa­grin­di­nė ir di­džiau­sia įmo­nių klai­da – ak­las pro­duk­to ar pa­slau­gos pa­tei­ki­mo prin­ci­pų ko­pi­ja­vi­mas, ne­su­vo­kiant konk­re­čios nau­dos var­to­to­jui.

– And­riau, kon­fe­ren­ci­jo­je kal­bė­si­te apie že­mė­la­pius. Ne­gi iš tie­sų vis­kas taip pa­pras­ta – yra uni­ver­sa­lių tai­syk­lių, lei­džian­čių vi­siems nu­ke­liau­ti tie­siai pas klien­tą, ne­prik­lau­so­mai nuo pro­duk­to ar pa­slau­gos po­bū­džio?

– Žvel­giant iš vers­lo pu­sės, vis­kas ga­li at­ro­dy­ti uni­ka­lu ir net ne­pa­ly­gi­na­ma, ta­čiau si­tua­ci­ją ver­ti­nant iš var­to­to­jo per­spek­ty­vos, vis­kas at­ro­do kiek ki­taip. Jei mes su­tin­ka­me su vie­na es­mi­ne prie­lai­da, kad var­to­to­jas ren­ka­si pro­duk­tą ar pa­slau­gą no­rė­da­mas iš­spręs­ti pro­ble­mą ar­ba pa­ten­kin­ti sa­vo po­rei­kį, tai reiš­kia, kad vi­si klien­to ke­lio­nės eta­pai, pvz., pro­duk­to paieš­ka, įsi­ti­ki­ni­mas tin­ka­mu­mu, pa­si­rin­ki­mas ir net tai, kas įvyks­ta pa­si­nau­do­jus pro­duk­tu, tam­pa da­li­mi vers­lo ku­ria­mos ver­tės. Par­duo­da­mas pro­duk­tas ar pa­slau­ga virs­ta ne konk­re­čiu įsi­gy­ja­mu ob­jek­tu, bet bend­ra pa­tir­ti­mi. Pa­si­ten­ki­ni­mas pa­tir­ti­mi – tai tik­ra­sis vers­lo par­duo­da­mas ob­jek­tas.

Perp­ra­tus es­mi­nes var­to­to­jo pa­tir­ties for­ma­vi­mo tai­syk­les, ga­li­ma jas pri­tai­ky­ti bet ko­kiai ke­lio­nei. Ga­lu­ti­nis to­kio tai­ky­mo tiks­las – at­skleis­ti kiek­vie­nos ke­lio­nės uni­ka­lu­mą bei su­vo­kus klien­tų po­rei­kius, juos iš­spręs­ti ge­riau nei ki­ti rin­kos žai­dė­jai.

– Ko­dėl tuo­met vis dar ky­la sun­ku­mų su­ras­ti sa­vo pro­duk­to ar pa­slau­gos var­to­to­jus? Ko­kios da­ro­mos pa­grin­di­nės klai­dos?

– Esant to­kiai di­džiu­lei pa­siū­lai, var­to­to­jui da­ro­si sun­ku at­skir­ti vie­ną pa­si­rin­ki­mo va­rian­tą nuo ki­to ir dar sun­kiau prie kaž­ku­rio pri­si­riš­ti. Vers­lui tai reiš­kia tie­sio­gi­nę klien­to pri­trau­ki­mo, iš­lai­ky­mo ir ga­liau­siai – re­pu­ta­ci­jos pro­ble­mą.

Pag­rin­di­nė ir daž­niau­sia klai­da – ak­las pro­duk­to ar pa­slau­gos pa­tei­ki­mo prin­ci­pų ko­pi­ja­vi­mas, ne­su­vo­kiant konk­re­čios nau­dos, ku­rią tu­rė­tų su­teik­ti var­to­to­jui. Įvai­rūs „pa­si­sko­lin­ti“ prin­ci­pai ir pra­kti­kos, ku­rie yra tai­ko­mi tos pa­čios var­to­to­jų ke­lio­nės me­tu, ne­su­ku­ria bend­ros ver­tės ir ne­pa­de­da klien­tui su­vok­ti, ką iš­skir­ti­nio jis gau­na, ko­dėl jam rei­kė­tų rink­tis tą pa­čią pa­slau­gą ar pre­kę dar kar­tą.

Dar vie­nas es­mi­nis ir daž­nai už­mirš­ta­mas var­to­to­jų pa­tir­ties ele­men­tas – at­min­tis. Tai reiš­kia, kad už­mirš­ta­me ap­mąs­ty­ti, kaip mes pa­dė­si­me klien­tui at­si­min­ti po­zi­ty­vias pa­tir­tis, ku­rias jis pa­ty­rė rink­da­ma­sis mū­sų pro­duk­tus ar pa­slau­gas.

– Ta­čiau ar įma­no­ma įmo­nei at­si­ri­bo­ti nuo sa­vo in­te­re­sų ir ob­jek­ty­viai sto­ti į klien­tų pu­sę bei taip įver­tin­ti pro­duk­tą ar pa­slau­gą?

– Dau­ge­lis su var­to­to­jų pa­tir­ti­mi su­si­ju­sių įžval­gų ga­li bū­ti la­bai aki­vaiz­džios ir kar­tais net sa­vai­me su­pran­ta­mos. Ir nors daž­nai joms su­for­mu­luo­ti ir jo­mis pa­ti­kė­ti ga­li pri­reik­ti iš­sa­mių ty­ri­mų ir duo­me­nų ana­li­ti­kos, adek­va­tų re­zul­ta­tą ga­li­ma gau­ti tie­siog pa­ban­džius pa­tiems nuei­ti tą pa­tį ke­lią, ku­rį nuei­na var­to­to­jai, ar­ba pa­ban­dy­ti įsi­jaus­ti į pa­si­rin­ki­mą at­lie­kan­čio klien­to vaid­me­nį. Vers­lą pro­ble­mos iš­tin­ka ne dėl to, kad esa­me neem­pa­tiš­ki ir ne­ga­li­me įsi­jaus­ti į sa­vo klien­to per­spek­ty­vą, o dėl to, kad to­kia pra­kti­ka be­veik neeg­zis­tuo­ja ir nė­ra tai­ko­ma.

– Tai kur vis dėl­to rei­kė­tų ieš­ko­ti sa­vo pro­duk­to ar pa­slau­gos var­to­to­jo? Ar šiais lai­kais už­tek­tų ap­si­ri­bo­ti in­ter­ne­ti­ne erd­ve?

– Dir­bant su ni­ši­niais var­to­to­jų seg­men­tais, in­ter­ne­ti­nių ka­na­lų ga­li už­tek­ti, bet ple­čiant pre­kės ženk­lo au­di­to­ri­ją, neiš­ven­gia­mai rei­kės de­rin­ti kla­si­ki­nius ir skait­me­ni­nius pre­ky­bos ar pa­slau­gų tei­ki­mo ka­na­lus. Skait­me­ni­niai ka­na­lai su­tei­kia grei­tį, pa­to­gu­mą ir funk­cio­na­lu­mą, o fi­zi­niai, pvz., ap­tar­na­vi­mo ar pre­ky­bos vie­ta per­tei­kia pa­ti­ki­mu­mą ir lei­džia var­to­to­jui su­si­pa­žin­ti su pro­duk­tu ar pa­slau­ga, iš­ven­giant di­des­nės ri­zi­kos priim­ti ne­tin­ka­mą spren­di­mą. Nau­do­jant tik kaž­ku­rią ka­na­lų rū­šį, da­lis var­to­to­jų bus neiš­ven­gia­mai pra­ras­ta.

– Dė­ko­ja­me And­riui Gri­gor­je­vui už po­kal­bį ir kvie­čia­me vi­sus va­sa­rio 24 die­ną su­si­tik­ti Šiau­lių are­no­je!

„Li­MA DAY Šiau­liai 2017“ pra­kti­nė­mis įžval­go­mis ir pa­ta­ri­mais da­ly­sis skait­me­ni­nės rin­ko­da­ros agen­tū­ros „Cho­co­la­te Agen­cy“ va­do­vas To­mas Ne­mū­ra, ku­ris pa­pa­sa­kos, kaip šian­dien at­ras­ti sa­vo klien­tą in­ter­ne­te, kai di­džio­ji da­lis ten su­tin­ka­mų po­ten­cia­lių klien­tų ieš­ko tik leng­vai var­to­ja­mo tu­ri­nio, o spren­di­mus prii­ma „off­li­ne“ re­ži­me. Pas­lap­tis, kaip iš lū­pų į lū­pas mar­ke­tin­gas ma­žas kom­pa­ni­jas pa­ver­čia di­de­lė­mis, iš­duos Ta­das Deks­nys, kom­pa­ni­jos „Un­bo­xed“ va­do­vas. Apie dar neat­ras­tas so­cia­li­nių tink­lų ga­li­my­bes pa­sa­kos „So­cia­laus mar­ke­tin­go“ pro­jek­tų va­do­vė Si­mo­na Vil­kai­tė, ku­ri siū­lys žvelg­ti kiek pla­čiau, mat vers­lui ku­riant stra­te­gi­jas, pla­nuo­jant rek­la­mą ir mąs­tant apie atei­ties pla­nus, 99 pro­c. dė­me­sio vis dar ati­ten­ka „Fa­ce­book“, nors tai ne vi­sa­da ge­riau­sias spren­di­mas.

Di­džiau­sios ty­ri­mų bend­ro­vės AC Niel­sen at­sto­vai pa­teiks nau­jau­sius duo­me­nis apie šian­die­nos var­to­to­jus Lie­tu­vo­je. Do­na­ta Var­ne­lie­nė, „TMD par­tners“ ak­ty­vaus as­me­ni­nio par­da­vi­mo eks­per­tė, iš­sa­miau paaiš­kins apie „ekst­ra my­lią“ par­da­vi­muo­se – kaip su­kur­ti pri­dė­ti­nę ver­tę, neap­sun­ki­nant įmo­nės ir klien­to, o apie lo­ja­lu­mo pro­gra­mų mi­si­ją ir jų nau­dą vers­lui pa­sa­kos And­rius Cha­ra­novs­kis, lo­ja­lu­mo rin­ko­da­ros agen­tū­ros „Mo­res bo­ni“ įkū­rė­jas ir MA­XI­MA LT Pir­kė­jų lo­ja­lu­mo val­dy­mo sky­riaus va­do­vas. Kon­fe­ren­ci­ją už­baigs vie­nos sėk­min­giau­siai vei­kian­čių įmo­nių Šiau­liuo­se ROL gru­pės val­do­mų pre­kių ženk­lų va­do­vas Da­rius Ur­la­kis su įmo­nės sėk­mės is­to­ri­ja apie tai, „kaip įsto­ti į klu­bą ir do­mi­nuo­ti ja­me“.

Į lau­kia­miau­sią mar­ke­tin­go bend­ruo­me­nės me­tų ren­gi­nį re­gist­ruo­tis bei ras­ti iš­sa­mią ren­gi­nio pro­gra­mą kvie­čia­me www.li­ma­day.lt .