
Naujausios
Pedagogui mėgautis darbu – misija (ne)įmanoma?
Penktą kartą Radviliškyje vykusioje respublikinėje konferencijoje „Sveikas mokytojas – sėkmingo ugdymo garantas“ kelių rajonų pedagogai diskutavo apie sveikatą, jos įtaką sėkmingam ugdymo procesui, sveiką gyvenimo būdą.
Rimantas PETRAVIČIUS
mkrastas@skrastas.lt
Darbu patenkinti mažiau nei pusė pedagogų
Konferencijoje V. Kudirkos pagrindinės mokyklos direktorė Rasa Dagienė ir mokyklos psichologė Agnė Kuprytė-Ivanauskienė pristatė Radviliškio rajono mokyklų pedagogų apklausos „Mėgautis darbu – misija (ne) įmanoma“ rezultatus.
Apklausoje dalyvavo 154 pedagogai iš devynių rajono mokyklų.
Pagal apklausos rezultatus, 40 procentų mokytojų yra patenkinti darbu ir jų pasitenkinimo darbu lygis yra didelis, 60 procentų – vidutinis.
Pedagogai labiausiai patenkinti galimybe turėti nuolatinį darbą, galimybe atlikti užduotis, kuriose gali panaudoti savo gebėjimus ir galimybe dirbti kitų labui bei savarankiškai.
Apklausos duomenimis, pedagogai nepatenkinti savo atlyginimu ir darbo krūviu, tuo, kaip bendradarbiai sutaria tarpusavyje bei galimybe nurodyti žmonėms, ką jie turėtų dirbti.
Direktorė kalbėjo, jog šie apklausos rezultatai rodo, kokioje srityje ir kaip galima tobulėti.
Mokytojas turi prisiminti vaikystę
Lietuvos olimpinės rinktinės vyriausiasis gydytojas Dalius Barkauskas savo pranešimą „Kaip išlikti jaunu ir sveiku mokytoju“ pradėjo klausimais, kurie gal labiau tiko vaikams: kas neseniai žaidė slėpynių, kas šį rudenį įlipo į medį? Išvydęs tik kelias pakeltas rankas, svečias apibendrino: „Jeigu suaugusieji dažniau žaistų, psichoterapeutai neturėtų darbo.“
D. Barkauskas pedagogams pasakojo apie tris sveiko gyvenimo banginius – darbo ir poilsio režimą, racionalią mitybą, judesių pastovumą.
Jis, moksliškai aiškindamas, išsklaidė visuomenėje įsitvirtinusius mitus apie sportavimą ir vaistus. Konferencijos dalyviai išgirdo nemažai naudingų patarimų, kaip namuose be įmantrių treniruoklių galima naudingai judėti. Esą tereikia įprasti ropoti, tupinėti, „gyventi“ ant grindų, ir gyvenimas prisipildys judesių.
Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato psichologas Arūnas Norkus pedagogams pasakojo apie darbinį stresą, kuris atsiranda kai neatitinka reikalavimai, kuriuos sau keliame, ir galimybės bei mokė, ką reikėtų daryti, kad stresas būtų mažesnis.
Nesistenk būti geresnis už kitus
LCC tarptautinio universiteto lektorius Emilijus Gricius, kalbėdamas apie nesėkmingus gyvenimus, teigė, jog negalima atskirti laimės nuo sėkmės.
„Viskas būna gerai, jaučiamės sėkmingi, kol nepradedame lyginti. Vos pradėję save lyginti su kitais, nusprendžiame, kad esame nesėkmingi, nes visada bus sėkmingesnių, laimingesnių, turtingesnių“, – sakė jis.
Lektorius, pasitelkdamas gyvenimiškus pavyzdžius, skaitytas knygas, emocingai ir žaismingai aiškino, jog svarbiausia ne stengtis būti geresniems už kitus, bet pasimokyti iš kitų ir stengtis kiekvieną dieną pasiekti savo galimybių maksimumą, o svarbiausia – reikia išmokti džiaugtis savo gyvenimu.
Vytauto Didžiojo universiteto Teorinės psichologijos katedros profesorė Loreta Bukšnytė-Marmienė savo pranešime „Bendravimo dėsningumai: kaip išvengti nesusipratimų“ pasakojo apie konflikto proceso modelį, jo dedamąsias dalis bei kaip konflikto mechanizmo supratimas padeda išvengti nesusipratimų, o dažnai – ir paties konflikto.
Vytauto Didžiojo universiteto Teorinės psichologijos katedros lektorė, medicinos psichologė, daktarė Loreta ZajančkauskaitėStaskevičienė savo pranešime „Egzistencinio požiūrio taikymas psichologinei higienai“ atkreipė dėmesį į vieno tyrimo duomenis.
Mokytojai, atsakydami į klausimą, kaip siekia savo asmeninio ir profesinio tobulėjimo, nė vienas nekalbėjo apie asmeninį tobulėjimą, o visi daug kalbėjo apie profesinį.
Lektorė užsiminė, kad autentiškas buvimo pasaulyje būdas gali būti ugdomas įvairiomis formomis: nuolatinėmis mintinėmis pratybomis, reguliariu refleksijų dienoraščio rašymu, egzistencine psichoterapija.
Pasak jos, sąmoningas susitikimas su egzistencine realybe skatina asmeninį ir profesinį augimą, mažina stresą ir su juo susijusius simptomus.
Mokytojai buvo mokomi pratimų, kurie padeda nuraminti nerimą, baimę, išsivaduoti nuo emocinių traumų, sumažinti skausmą. Radviliškio rajono visuomenės sveikatos biuro darbuotojai atliko kraujo tyrimus, matavo arterinį kraujospūdį, riebalų, skysčių, raumenų kiekį, kaulų masę, mokė akių mankštos bei kraujotakos aktyvinimo pratimų.
Konferencijos metu pedagogams buvo išdalytos apklausos anketos. Susumavus jų rezultatus paaiškėjo, kad tokių konferencijų pedagogams labai reikia.
Jūratės KANIŠAUSKIENĖS nuotr.
Lietuvos olimpinės rinktines vyriausiasis gydytojas Dalius Barkauskas pedagogams aiškino apie darbo ir poilsio režimą, racionalią mitybą, judesių pastovumą.
Autoriaus nuotr.
Pedagogai Radviliškyje diskutavo apie sveikatą.
Kai kurie lektoriai savo pranešimus paįvairino praktiniais sveikatinimo pratimais.