
Naujausios
Viešojo transporto koncepcija – su daugybe klaustukų
Šiaulių miesto savivaldybėje vakar pristatyta miesto viešojo transporto sistemos koncepcijos suformavimo ir jos įgyvendinimo galimybių studijos ataskaita. Jos rengėjai UAB „Smart Continent LT“ ją pristatė miesto Tarybos nariams ir išgirdo priekaištą: neaišku, kaip piginti važiavimą miesto autobusais.
Vytautas RUŠKYS
vytautas@skrastas.lt
Tarybos narys Arūnas Rimkus sakė buvęs vienas iš studijos iniciatorių, nes rūpi, kaip geresnes viešojo transporto paslaugas keleiviai gautų už mažesnę kainą. „Tačiau neišgirdau atsakymo, – pabrėžė A. Rimkus. – Labiau panašu, kad tos ataskaitos tikslas – kaip išlaikyti UAB „Busturas“, o prie to tikslo pritemptas tekstas. Juk vienos įmonės protegavimas – tai konkurencijos sunaikinimas“.
Studijoje viena iš baigiamųjų rekomendacijų skirta „Busturo“ veiklai optimizuoti. Pirmasis nurodymas – „būtina atskirti Šiaulių miesto autobusų stoties veiklos pajamų ir sąnaudų priskyrimą nuo kitų UAB „Busturas“ veiklų sąnaudų“. Mat pagal dabartinę apskaitą, anot studijos rengėjų, dalis su keleivių vežimu susijusių sąnaudų priskiriama autobusų stoties veiklai, o autobusų stoties veiklos pajamos už bilietų pardavimą į „Busturo“ autobusus priskiriama keleivių vežimo veiklai. Esą autobusų stoties veikla finansiniu požiūriu neefektyvi ir generuoja nuostolius.
Studijos rengėjai teigia negalintys pateikti aiškios ir tikslios „Busturo“ veiklos atskyrimo rekomendacijos, nes reikalinga gilesnė analizė.
Konkrečiausia rekomendacija – atnaujinti transporto priemonių parką.
Studiją rengusios UAB "Smart Continent LT" direktorius Andrius Jaržemskis „Busturo“ autobusų parką pavadino „tragiškai pasenusiu“. Vidutinis autobusų amžius yra arti dvidešimties metų. Tokio senumo viešojo transporto priemonės esą nevažinėja nė viename iš šalies didžiųjų miestų. Šiauliuose eksploatuojami ir 32 metų autobusai.
„Jie tokie seni, kad net nėra nusidėvėjimo sąnaudų – seniai nudėvėti“, – sakė A. Jaržemskis. Tarybos nariai replikavo: „Tai – retro parkas“.
Pasiūlyta pirmiausia nebeeksploatuoti pačių seniausių autobusų, juos pakeisti 20 autobusų pirkiniu bent dešimties metų senumo.
Studijos rengėjų duomenimis, tokiu transportu ėmus vežioti keleivius vien kuro sąnaudų ekonomija būtų po 10 euro centų nuo kiekvieno nuvažiuoto kilometro.
Studijoje išanalizuoti trys Europos miestuose populiarūs viešojo transporto organizavimo modeliai. Tačiau neatsakyta į klausimą, kuriuo iš šių modelių įmanoma efektyviausiai pasinaudoti Šiauliuose.
Autoriaus nuotr.
UAB "Smart Continent LT" direktorius Andrius Jaržemskis sakė, kad dar neįmanoma pateikti aiškių ir tikslių rekomendacijų dėl viešojo transporto naujų galimybių Šiauliuose.
Šiaulių miesto tarybos narys Arūnas Rimkus apgailestavo, kad studija neatsakė į klausimą, kaip piginti važiavimą viešuoju transportu.