
Naujausios
„Busturo“ istorijoje – naujos bangos
Po to, kai Šiaulių miesto savivaldybės bendrovė „Busturas“ pateko į teisėsaugos akiratį dėl galimai neteisėtų buvusio vadovo Tomo Bielinsko veiksmų, jis nutarė viešai pareikšti, kad patyrė Šiaulių mero Artūro Visocko spaudimą dėl dviaukščių autobusų. Taip pat pateikė savo versiją, kodėl teko palikti direktoriaus kėdę.
Meras buvusio „Busturo“ vadovo versiją neigia.
Rūta JANKUVIENĖ
„Buvo nebeįmanomas toks spaudimas“
T. Bielinskas vakar paskambino „Šiaulių kraštui“, reaguodamas į ketvirtadienio numerio publikaciją „Kova dėl „Busturo“ kąsnio pasiekė STT“. Rašėme apie Specialiųjų tyrimų tarnybos pradėtą iki teisminį tyrimą dėl „Busturo“ elektroninio bilieto diegimo sutarties pasirašymo ir vykdymo aplinkybių.
T. Bielinskas prabilo ne apie tyrimą, o apie savo atleidimo iš darbo aplinkybes. Kovo pradžioje jis buvo atleistas šalių susitarimu po pokalbio su meru Artūru Visocku. Oficiali versija – dėl šeimyninių aplinkybių.
„Pasiekiau ribą, kai nebegalėjau dirbti prie patiriamo Savivaldybės spaudimo ir prie Savivaldybės nekompetencijos“, – vakar teigė T. Bielinskas. Esą bendrovės valdyba, kuriai vadovauja Kristina Šmidtienė, Savivaldybės Ekonomikos skyriaus vedėja, veikianti prieš įmonės interesus.
„Man išvykus į Vilnių vienai dienai, valdyba nusprendžia įpareigoti technikos direktorių pasirašyti su Savivaldybe sutartį blogesnėmis sąlygomis nei buvo – „savanoriškai“ susimažinama įmonės pelno marža – nuo 5 iki 3 procentų, – teigė T. Bielinskas. – Tai reiškia, kad mažės atlygis, gaunamas iš Savivaldybės už nuostolingus maršrutus, nors Savivaldybė ir maršrutus, ir bilietų kainas nustato. Sutartis pasirašoma tą pačią dieną, nors derėtis dėl sutarčių ir spręsti – įmonės vadovo kompetencija, ne valdybos.“
Jis tvirtino patyręs mero spaudimą: „Buvo nebeįmanomas toks spaudimas, kuris prasidėjo nuo gruodžio mėnesio, kai įmonė buvo verčiama vežti keleivius techniškai netvarkingu dviaukščiu autobusu.“
T. Bielinsko teigimu, UAB „Ridvija“ vadovas pasiūlė pirkti miestui dviaukštį autobusą. „Meras liepė mums tai apsvarstyti, – sakė T. Bielinskas. – Visų pirma, negalėjome jo pirkti, antra, vilniečiams jis buvo pasiūlytas už 3 tūkstančius eurų, mums – už 15 tūkstančių eurų, 17 metų senumo. Galiausiai atvykęs į įmonę meras spaudė, kad per Kalėdas ir Naujuosius metus darytume reklaminę akciją – tuo autobusu nemokamai vežtume keleivius. Kai įmonės techninė apžiūra patikrino autobusą, rado apie 20 trūkumų, dėl kurių jis negalėtų vežti keleivių, kopiją įteikėme merui. Kategoriškai atsisakėme, tada „Ridvija“ važinėjo juo po miestą.“
Po to galutinai supratęs, jog „dirbti bus neįmanoma": „Per paskutinį pokalbį su meru taip ir sutarėme, kad nedirbsime kartu.“
„Nežinau, ar norima įmonę privatizuoti, bet požymių, kad kažkur stumiama, yra – sumažina pelną, finansiškai ir vadybiniu požiūriu susilpnina, įsileidžia konkurento sistemą. Įmonės direktorius neskiriamas, įmonė tiesiogiai valdoma iš K. Šmidtienės kabineto“, – teigė T. Bielinskas.
„Ridvijos“ reklaminė akcija?
„Šiaulių kraštas“ paklausė Vidmanto Šliažo, UAB „Ridvija“ vadovo, apie dviaukščio autobuso istoriją. Jis taip paaiškino: „Man buvo galimybė tą autobusą parvaryti iš Vokietijos ir pademonstruoti. Buvo kalba, jeigu miestui patiktų, gal įsigytų. Turėjo „Busturas“ eksploatuoti, bet kadangi „Busturas“ sakė, jog jiems netinka, tai mes pademonstravome.“
Sakė pats pasiūlęs Savivaldybei svarstyti galimybę įsigyti dviaukščių autobusų, bet neprisiminė, su kuo kalbėjęs. Esą šiauliečiai draugai tą mintį iškėlę, nes iš pradžių autobusus Vilniui siūlęs, bet vilniečiai persigalvojo. Kas yra „šiauliečiai draugai“, neįvardijo.
„Buvo pokalbis pas merą, klausė, ar galiu pademonstruoti, sakau, galiu“, – sakė verslininkas.
Prie šios reklaminės akcijos prisidėjo Savivaldybė – garsino ją savo tinklalapyje, surengė elektroninę gyventojų apklausą: ar reikia mieste dviaukščio autobuso?
Meras: „Absoliuti fantastika“
Pakomentuoti T. Bielinsko teiginius sutiko ir meras Artūras Visockas:
– Jis atleistas, nes parašė prašymą dėl šeimyninių aplinkybių, o ilgainiui gal paaiškės ir daugiau detalių. Ponas T. Bielinskas jokio spaudimo nepatyrė, jeigu būtų patyręs, ar būtų 4 mėnesių išeitines kompensacijas gavęs?
– Bet buvo skelbiama, kad jis atleistas, nes trūko valdančiosios koalicijos kantrybė.
– Aš to neneigiu. Bet sustokime – nenoriu pakenkti STT tyrimui.
– Ar Savivaldybės nuostata buvo sumažinti įmonės pelno maržą?
– Ne Savivaldybės, o „Busturo“ valdybos. Bet žinojau, kad pelno marža yra mažinama, ir tam pritarčiau, nes reikėjo sukti iš padėties, kad nekiltų bilieto kaina. Tai – valdybos pirmininkės K. Šmidtienės sprendimas, ir aš ją gerbiu.
– Ar buvo siūloma „Busturui“ įsigyti, demonstruoti privačios bendrovės siūlomą dviaukštį autobusą?
– Absoliuti fantastika. Verslininkas pasiūlė padaryti šventę, pramogą ir tam pritariau. Padarėme spaudos konferenciją, tada pats pirmą kartą pamačiau „Ridvijos“ atstovą. Jis gi paaiškino, jog duodu miestui dovaną – pasivažinėkite.
„Busturui“ tik siūliau autobusą papuošti, nes jis galėjo važiuoti kažkuriuo maršrutu, bet ir to nesugebėjo padaryti. V. Šliažas pats viską pasidarė – jis ir techninę apžiūrą praėjo.
Palaikiau akciją, nes tai buvo kalėdinis renginys, daugiavaikės šeimos važinėjo. Akciją padarė ir išvažiavo savo keliais. Ji niekaip nesusijusi su pirkimu.
– „Ridvijos“ vadovas teigia, kad svarstėte pirkti?
– Įdomi versija, gal galima pasvarstyti, miesto patrauklumą padidinti? Tik reikia rasti pagrindimą, kodėl jis galėtų čia būti.
– Ar ne dėl to rengėte Savivaldybės apklausą?
– O kaip ji skambėjo? Ar žmonėms patiktų? Na, buvo. Visokias idėjas galima svarstyti.
Redakcijos archyvo nuotr.
MOTYVAS: Tomas Bielinskas teigia, jog jam nebeįmanoma buvo dirbti „Busture“: „Kaip galima dirbti, kai bendrovės valdyba priima sprendimus prieš įmonės interesus?“
NUOSTATA: Meras Artūras Visockas nekomentuoja, kodėl buvo garsinama, kad Tomas Bielinskas atleistas, nes trūko valdančiosios koalicijos kantrybė: „To neneigiu – bet sustokime. Nenoriu pakenkti STT tyrimui.“