
Naujausios
Pavojingiausia važiuoti, kai kelininkai miega
Rajono kelius prižiūrinti Radviliškio kelių tarnyba teigia esanti pasiruošusi pirmiesiems ateinančios žiemos siurprizams.
Vis dėlto vairuotojai turėtų žinoti, kad žiemą pavojingiausia važiuoti naktį, kadangi įprastai kelininkai į darbą išrieda tik 4 valandą ryto.
Laima AGANAUSKIENĖ
alaima@skrastas.lt
Druskos ir žvyro jau atsivežė
Plikledžio bei sniego nelaukia nei kelininkai, nei vairuotojai, tačiau tai – neišvengiami žiemos palydovai.
VĮ „Šiaulių regiono keliai“ Radviliškio kelių tarnybos viršininkas Kęstutis Urbelis sako, kad jie nuolat stebi orų prognozes, tačiau darbus rikiuoja pagal nustatytą tvarką ir esamą situaciją.
„Ir šiandien keli barstytuvai yra pasiruošę barstymo įrangą ir pasirengę išvykti, jei tik prireiks, nors orų prognozės lapkritį mums lyg ir palankios. Mes šiemet dar nepradėjome žiemos sezono, o kelmiškiai jau buvo išvažiavę barstyti“, – sako K. Urbelis.
Anot viršininko, įmonės teritorijoje šiuo metu privežta apie 800 tonų druskos, kurios pakaks keliems mėnesiams. Pabaigę jos vėl atsiveš iš Gustonių geležinkelio stoties, kur druska atvežama iš Baltarusijos. Sijoto žvyro kelininkai vežasi iš Andriūnų karjero Baisogaloje, kartais iš Stelmokų karjero atsiveža smėlio. Žvyras esą geriau veikia nei smėlis, bet daugiausia sunaudojama vadinamosios šlapios druskos – sumaišytos su druskos tirpalu.
Keliuose Panevėžys – Šiauliai, Kėdainiai – Šeduva, Raseiniai – Radviliškis, Radviliškis – Pakruojis beria šlapios druskos, nes juose didesnis judėjimas, ir pastaroji geriau veikia, labiau ištaškoma. Keliuose, kuriuose mažesnis eismo intensyvumas, beria druskos ir žvyro mišinio, kurį patys ir pasigamina.
„Limitų barstymui nėra ir negali būti – kiek reikia, tiek barstom“, – tvirtino vadovas. Vairuotojams nepaaiškinsi, kad baigėsi pinigai, todėl jūs slidinėkit“, – teigė K. Urbelis.
Į kelius išrieda 4 val. ryto
„Mums baisiausia – nulinė temperatūra, kai iš vakaro šiek tiek palyja, o rytą patraukia ir susidaro plikledis. Tuomet daugiausia įvyksta ir eismo įvykių. Pavyzdžiui, pernykštis įvykis prie Baisogalos, kai prietaisai rodė plius 5, o ant viaduko susidarė plikledis. Sekame stotelių rodmenis, yra eismo infoprogramos. Mūsų stotelės išdėstytos ne tik magistraliniame kelyje. Yra jų krašto kelyje Jonava – Kėdainiai – Šeduva, Baisogaloje, Skėmiuose, Šiaulėnuose, važiuojant link Pakruojo.
Prieš 4 val. ryto budintis dar pats pravažiuoja ir vizualiai įvertina situaciją, specialiu prietaisu užfiksuoja kelio slidumą stabdant“, – pasakoja K. Urbelis.
Pasak jo, 3–4 barstytuvų vairuotojai ateina į tarnybą pagal grafiką, koks bebūtų oras. Jei situacija ekstremalesnė, iškviečiama ir daugiau.
Pirmiausia, nuo 4 valandos ryto kelininkai valo magistralinį kelią. Krašto kelius valo nuo 6 iki 19 valandos. Itin ekstremaliomis sąlygomis esą važiuojama ir naktį. Likusius kelius valo, kai pagrindiniai keliai būna nuvalyti, nebent atsitinka ekstremali situacija.
Kelininkų vadovas pripažįsta, jog magistraliniu keliu pavojingiausia važiuoti nuo 22 iki 4 val. ryto, kai jie nedirba ir nevalo kelių. Esą čia visoje Lietuvoje yra tokia kelių valymo tvarka, tik automagistralėje Vilnius – Kaunas budima visą parą.
Išvažiuoja keli ekipažai į skirtingas puses: link Šiaulių ir link Panevėžio. Radviliškiečiai valo iki Šiaulių miesto ir Panevėžio rajono ribų.
„Kartais mes anksčiau nuvalome už šiauliečius ar panevėžiečius, kartais jie – visaip būna. Daugiausia priekaištų sulaukiame dėl rajoninių kelių valymo – 7 valandą žmonės ten jau nori nuvalytų kelių, bet ne visada tam yra galimybių“, – atsako K. Urbelis į repliką, jog dažnai vairuotojai priekaištauja, kad rajono ribose keliai nuvalomi vėliau nei pas kaimynus.
Rusiškos technikos nebeturi
Kelių tarnybos senbuvis K. Urbelis pasidžiaugė, jog įmonėje beveik nebeliko rusiškos technikos, išskyrus kelis greiderius. Visa technika užsieninė, nauja, todėl mažiau genda, yra patikimesnė.
„Druskos barstytuvai turi kompiuterius, vairuotojas gali nusistatyti, kokiu tankiu barstyti druską, mes matome ir kiek druskos pasikrovė, ir kiek jos išbarstė, visur įrengta GPS sistema, todėl matome viską – kur technika yra kokiu momentu, kada sustojo, kur važiavo, kokiu greičiu. Direkcija irgi mato. Žinodami situaciją, galime siųsti arčiausiai esančią techniką, jei prireikia“, – naujos technikos privalumus vardijo K. Urbelis.
Anot jo, dabar tarnybai technikos užtenka, tereikia tinkamai organizuoti darbus.
Autorės nuotr.
PLIKLEDIS: Radviliškio kelių tarnybos viršininkas Kęstutis Urbelis: „Bjauriausias reikalas ir vairuotojams, ir kelininkams – plikledis.“
Redakcijos archyvo nuotr.
ĮVYKIAI: Nereta avarijų priežastis – slidus kelias.
PASIRENGIMAS: Radviliškio kelių tarnyba pati ruošia žvyro ir druskos mišinį.