Rudenį derėtų vairuoti ir vaikščioti atsargiau

Rudenį derėtų vairuoti ir vaikščioti atsargiau

Rudenį derėtų vairuoti ir vaikščioti atsargiau

Kelių policijos biuro pareigūnai, kas dieną matantys ir registruojantys incidentus keliuose, rudenį eismo dalyviams – tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems – pataria būti  atsargiems ir atsakingiems keliuose.

Apie greitį ir atstumą

Visiems žinoma, kad Lietuvos gyvenvietėse transporto priemonės privalo važiuoti ne didesniu nei 50 kilometrų per valandą greičiu.

Bet nederėtų šios taisyklės priimti kaip šimtaprocentinės ir neginčijamos. Juk esant skirtingoms važiavimo sąlygoms, nurodytas greitis ne visada būna saugus.

Jei kelio danga šlapia, tamsu, lyja lietus, rūkas, tai leistiną važiavimo greitį reikėtų sumažinti, kad, iškilus kliūčiai, vairuotojas spėtų sustabdyti automobilį ir išvengtų susidūrimo su kitu automobiliu, dviračiu ar neužvažiuotų ant pėsčiųjų.

Rudenį saulė nepakyla aukštai kaip vasarą ir todėl labiau akina vairuotojus, apsunkindama vairavimą. Taigi būtina pasirinkti saugų atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, nes nukritę lapai, šlapia kelio danga ar rytinės šalnos gerokai pailgina stabdymo kelią.

Nereikėtų kelyje pamiršti ir draugiškumo bei paslaugumo šalia esantiems eismo dalyviams, nes rudenį mieste padaugėja automobilių, visi skuba į darbą ar mokslo įstaigas, todėl neapdairus skubotas įvažiavimas į užimtą sankryžą sudaro kliūtis kitiems eismo dalyviams ir dėl to susidaro spūstys.

Itin budriai reikėtų važiuoti per šviesoforo reguliuojamas sankryžas, ties kuriomis įrengta papildoma lentelė, leidžianti sukti į dešinę: primename, kad šviečiant draudžiamam šviesoforo signalui, privaloma sustoti ir, tik įsitikinus, kad netrukdoma kitiems eismo dalyviams, galima tęsti manevrą į dešinę.

Dėmesys pėstiesiems ir pėsčiųjų dėmesys

Atsakingumo reikia ir ties pėsčiųjų perėjomis. Išvažiuodami iš pastatų teritorijų ar įvažiuodami į jas, praleiskite pėsčiuosius, kurių judėjimo kryptį jūs kirsite savo automobiliu.

Pėstieji taip pat turi būti atidūs. Atsargiai pėsčiųjų perėja reikia eiti į kitą gatvės pusę net ir tada, kai tai leidžia daryti žalias šviesoforo signalas. Žalias šviesoforo signalas tik sudaro galimybę kirsti gatvę, tačiau, norint tai padaryti saugiai, visada privalu įsitikinti saugumu.

Prieš įžengdami į važiuojamąją dalį, pėstieji turi įsitikinti, kad netrukdys transporto priemonėms.

Vakare pėsčiojo neatskiriamas palydovas turėtų būti atšvaitas dešinėje pusėje, kad vairuotojai einantį žmogų pastebėtų iš toliau. Atšvaitą prisegti galima ne tik prie drabužių, bet ir prie rankinės.

Saugaus eismo abėcėlės būtina mokyti ir mažuosius eismo dalyvius. Su vaikais reikia ne tik apie tai kalbėti, bet ir asmeniniu pavyzdžiu ugdyti jų savisaugą ir saugaus elgesio įpročius gatvėje.

„Šiaulių krašto“ inf.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

SĄLYGOS: Rudenį vairavimo sąlygos neretai būna sudėtingos ir iš eismo dalyvių pareikalaujančios ypatingo atsargumo.