Dėl gatvės rekonstrukcijos verslininkai patiria nuostolių

Dėl gatvės rekonstrukcijos verslininkai patiria nuostolių

Dėl gatvės rekonstrukcijos verslininkai patiria nuostolių

Šiaulių Dvaro gatvės rekonstrukcija kirto čia įsikūrusiems verslininkams. Dėl uždaryto eismo sumažėjo klientų, krenta apyvarta. Verslininkai tikisi Savivaldybės supratingumo – galbūt sumažintų nekilnojamojo turto mokestį.

Simona KVEDERYTĖ

simona.k@skrastas.lt

Apyvarta krito 70 procentų

Dvaro gatvės rekonstrukcija vyks dviem etapais. Dabar darbai verda atkarpoje nuo Vytauto iki Vilniaus gatvės, vėliau bus tvarkoma dalis nuo Vilniaus gatvės iki Aušros alėjos.

Įrengti ženklai vairuotojus įspėja apie akligatvį – tranzitiniam transportui rekontruojama gatvės dalis uždaryta. Pasiekti daugiabučių kiemus ar komercinius pastatus gali tik čia gyvenantys ir dirbantys. Būna dienų, kai ir jiems taikomi apribojimai.

Dabar rekonstruojamoje gatvės dalyje įsikūrusios užuolaidų parduotuvės savininkas Mindaugas Dargužas sako, kad prasidėjus statybos darbams čia šiauliečiai beveik visai neužsuka.

„Gal po statybų, po nuostolingų mėnesių už tai sulauksime dvigubai daugiau klientų?“ – ironijos neslėpė verslininkas. Jis sako, kad įmonę gelbsti tik internetinės lovatiesių parduotuvės. Jų turi tris.

Siuvimo, mezgimo, nėrimo paslaugas teikiančios parduotuvės savininkė Aušra Linkienė neslėpė apmaudo: „Baisu. Dulkės kaupiasi ant prekių. Klientų visai nebesulaukiame. Pavyzdžiui, praėjusį penktadienį apsilankė tik viena moteris.“

A. Linkienė sako, kad prasidėjus Dvaro gatvės rekonstrukcijai apyvarta krito kone 70 procentų. Parduotuvė šeštadieniais nebedirba. „Neapsimoka. Man laikyti pardavėją ir mokėti pinigus jai už nieką nuostolinga“, – sako verslininkė.

Jos teigimu, anksčiau gatve judėjimas buvo didelis. Šiauliečiai dažnai užsukdavo. Dabar žmonės renkasi kitur įsikūrusias parduotuves.

„Gatvėje daug parduotuvių. Niekas visų mūsų neinformavo apie darbų pabaigą, kaip mums elgtis. Žadame kreiptis į Savivaldybę. Prašysime, kad sumažintų bent nekilnojamojo turto mokestį“, – planus dėstė A. Linkienė.

Reikia įvažiavimo ir kalnelių

Nepatogumai kamuoja ir Dvaro gatvės gyventojus. Čia esančių trijų daugiabučių bendrijų pirmininkas Henrikas Karnatka sako, kad gyventojams ypač nepatogu pasiekti savo kiemus.

„Žinoma, gatvei reikėjo rekonstrukcijos. Visi vamzdžiai buvo supuvę. Smirdėjo visas rajonas, nuolat užsikimšdavo kanalizacija. Džiaugiamės, kad imtasi darbų, tačiau galėtų atidaryti išvažiavimą Adomo Mickevičiaus gatve“, – siūlė H. Karnatka.

Jis sako, kad darbininkai turėtų dažniau laistyti gatvę. Mat dulkių kamuoliai veržiasi ir į kiemus, ir į namus.

H. Karnatka piktinasi, kad į gatvės atnaujinimo projektą neįtrauktas greičio ribojančių kalnelių įrengimas. Žmonių judėjimas ir eismas čia visuomet buvo intensyvus.

„Dėl to kreipiausi į Savivaldybę, kai Šiaulių meru buvo Justinas Sartauskas. Tačiau niekas nesureagavo. Blogai, kad kiemai liks nesutvarkyti. Nuo naujos gatvės du žingsniai į šoną – ir atsiduri netvarkoje“, – stebisi daugiabučių bendrijų pirmininkas.

Kiemo nepasieks dvi paras

„Paprašysiu, kad specialistai patikrintų, ar techniškai įmanoma įrengti pravažiavimą A. Mickevičiaus gatve“, – sakė Šiaulių savivaldybės administracijos direktorius Eduardas Bivainis. Jis nurodė, kad kol kas gatvės rekonstrukcijos darbai nevėluoja, jie atliekami kokybiškai.

Gatvę rekonstruojančios bendrovės „Šiaulių plentas“ atstovas, statybų vadovas Vytautas Bliznikas informavo, kad dabar Dvaro gatvės dalyje nuo Vytauto iki Vilniaus gatvių yra atliekami požeminių komunikacijų klojimo darbai. Atnaujinama vandentiekio linija, įrengiami nauji buitinių nuotekų ir lietaus kanalizacijos tinklai. Šiuos darbus planuojama baigti rugsėjo pabaigoje.

Vėliau bus klojama asfalto danga. Ja automobiliams važiuoti bus leista nuo metų pabaigos.

Rugsėjo pabaigoje darbai persikels į kitą gatvės atkarpą – nuo Vilniaus gatvės iki Aušros alėjos.

„Čia darbai bus sudėtingesni. Lietaus kanalizacijos tinklai yra giliau. Reikės giliau ir kasti. Darbai ilgiau užtruks. Todėl gyventojai automobiliais į kiemą gali nepatekti parą ar dvi“, – sakė V. Bliznikas.

Planuose – kitų gatvių atnaujinimas

Dvaro gatvės rekonstrukcijos darbai turėtų baigtis kitų metų rugsėjo pirmą dieną.

Gatvė susiaurės nuo 9 iki 6,5 metro. Atsiras daugiau parkavimo vietų – iš viso jų bus įrengta 85. Dėl to bus atsodinti ne visi nukirsti medžiai. 94 kritusias liepas pakeis 63.

Taip pat bus atnaujinta ir apšvietimo sistema. Klojami nauji elektros kabeliai.

Darbai kainuos 8,7 milijono litų (apie 2,5 milijono eurų). Lėšas gatvės remontui skyrė Lietuvos kelių direkcija pagal Kelių priežiūros programą.

Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Arūnas Adomaitis nurodė, kad gatvių, kurioms reikalingas kapitalinis remontas, ne viena. Tik lėšų joms atnaujinti kol kas nėra.

„Kitais metais rengsime Bačiūnų, Pramonės gatvių rekonstrukcijos projektus. Buvo minčių remontuoti Tilžės gatvės dalį nuo Vytauto gatvės iki Aušros alėjos. Viskas priklauso nuo finansavimo. Tikimės lėšų gauti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų. Tilžės gatvei gal dalis lėšų galėtų būti skirta iš URBAN programos“, – sakė A. Adomaitis.

Jis sako, kad šiemet turėtų būti suremontuota Trakų gatvė. Šiuo metu vyksta projektavimo darbai. Bus atnaujinta važiuojamoji gatvės dalis, šaligatvis, sutvarkyti želdiniai.

Jono TAMULIO nuotr.

NUOSTOLIAI: Dvaro gatvėje apribotas eismas paveikė čia įsikūrusius verslininkus: sumažėjo klientų, smuko apyvarta, kai kurios parduotuvės priverstos trumpinti darbo laiką.

SĄLYGOS: Dvaro gatvės statybų vadovas Vytautas Bliznikas sako, kad atkarpoje nuo Vytauto gatvės iki Aušros alėjos vykstantys darbai bus sudėtingesni.