
Naujausios
Autobusų parko būklę tiria darbo grupė
Niūrią Joniškio autobusų parko finansinę padėtį ir galimus kelius iš jos išbristi pradėjo nagrinėti speciali darbo grupė, kuri praėjusį ketvirtadienį susitiko su rajono Kontrolės komitetu. Kol kas konstatuojama, kad nusižengimų iš posto pasitraukiančio vadovo darbe nerasta, bet prabylama apie galimą maršrutų koregavimą, transporto parko atnaujinimą, elektroninės kuro apskaitos sistemos diegimą, ieškojimą išeities iš pančiojančios sutarties su kuro tiekėju.
Loreta RIPSKYTĖ
loretar@skrastas.lt
Mažai kontrolės iš Administracijos
Kontrolės komiteto narys Dainius Vyšniauskas, kuriam pirmininkė Rimantė Misiūnienė patikėjo apžvelgti darbo grupės pateiktą informaciją, pažymėjo, kad nėra patvirtintų užsakomųjų reisų kainų, įmonės direktorius vadovaujasi savo nuožiūra, skaičiuodamas pagal paties susidarytą formulę, tačiau dėl to atsakomybę turinti prisiimti ir Savivaldybės administracija.
„Tai tęsiasi, matyt, daug metų, bet Administracija padėties neanalizavo. Direktorius kartą per metus važiuodavo per Savivaldybės įmones kaip viešpats valdovas, bet skyriaus, kuris turėtų domėtis, analizuoti, kontrolės nebuvo“, – sakė Kontrolės komiteto narys.
D. Vyšniauskas mestelėjo ir daugiau akmenų į Savivaldybės daržą. Jis teigė, kad dėl susikaupusių didžiulių delspinigių (per penkerius metus įmonė patyrė 546 tūkstančių litų nuostolį, iš kurių 356 tūkstančius litų sudarė įsiskolinimo už kurą delspinigiai – aut. past.) Autobusų parko nereikia „remti prie sienos“, nes Savivaldybės administracija delsė atsiskaityti už mokinių pavėžėjimą, žiūrėdama į Autobusų parką tarsi į antraeilę įmonę.
Dar nesulaukia skirtų pinigų
Savivaldybės kontrolierė Alma Žukauskytė komiteto nario priekaištus papildė pastaba, kad Autobusų parkui šiems metams Taryba paskyrė 60 tūkstančių eurų naujam transportui įsigyti, bet ligi liepos 23-iosios jie nebuvo pervesti. Ketinta pirkti mažesnius autobusus, kurie iš esmės vasarą labiausiai reikalingi, kai smarkiai sumažėja keleivių srautai dėl atostogaujančių mokinių.
D. Vyšniauskas siūlė galvoti apie galimybę ateityje autobusuose įdiegti elektroninę kuro apskaitos sistemą. Nors tokia įranga nemažai kainuoja, bet galbūt ji turėtų efektą. O įrengti ją galima ne iš karto visose turimose transporto priemonėse, bet palaipsniui.
Domina ne tik finansinė padėtis
Pateikta Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos medžiaga Kontrolės komiteto kol kas netenkina. D. Vyšniauskas sakė, kad jį domina ne tik finansinė padėtis, bet ir struktūra, valdymo efektyvumas: kokių, kiek įmonėje yra etatų, koks darbuotojų užimtumas, atlyginimai (gal kažkam pastaruoju metu labai padidėjo), darbo drausmė, ar analizuojami maršrutai, ar buvo jie keisti per kelerius paskutinius metus, ir kaip?
Kontrolės komiteto narys Petras Giržadas klausė, ar nėra galimybių nutraukti sutarties su dabartiniu kuro tiekėju UAB „Stiksas“. Bėgant metams kinta kuro kainos, tad turėtų keistis ir pirkimo-pardavimo, atsiskaitymo sąlygos.
Autobusų parko direktorius Almantas Katinas, kuris šiame poste dirba paskutines dienas (iki rugpjūčio 3 dienos – aut. past.), teigė, kad su „Stiksu“ parkas yra kaip „apsiženijęs“, ir skola niekur nedings.
Kažkada jis kalbėjęs su Savivaldybės Finansų skyriaus vedėja Stefanija Šniukiene, ar būtų įmanoma išsyk padengti įsiskolinimą už kurą, ir išgirdęs, kad gal ir pavyktų, bet tada įmonei tektų du tris mėnesius gyventi išvis nieko negaunant iš Savivaldybės. Tai – ne išeitis.
A. Katinas, atsakydamas į klausimą apie maršrutus, sakė, kad kasmet rugpjūtį susėdama su kuruojančiu specialistu Savivaldybėje ir derinamas mokinių pavėžėjimas. Tačiau geriau tai būtų atlikti rugsėjį, kai galutinai paaiškėja mokinių sąrašai.
Vieta tarp kitų – neaiški
Kontrolės komiteto pirmininkė Rimantė Misiūnienė norėjo išgirsti, kelintoje vietoje Lietuvoje pagal vieno kilometro keleivių vežimo savikainą yra Joniškio autobusų parkas. Galbūt paanalizavus paaiškėtų, kad pigiau Savivaldybei pirkti taksi paslaugą, jei važiuoja dvi močiutės, nei siųsti autobusą. Tiesaus atsakymo nesulaukta.
Joniškio autobusų parko direktorius Almantas Katinas sakė, kad UAB „Linava“ dar nėra pateikusi pusmečio rezultatų. Kai kurių vežėjų kilometro savikaina būdavo 2,8–3 litai, kiti vežėjai „išsimušę“ iki 4–5 litų už kilometrą.
Po bendro posėdžio R. Misiūnienė pajuokavo: „Bankroto dar neskelbiame!“
Nuspręsta, kad darbo grupė toliau analizuos Autobusų parko padėtį – maršrutus, galimybes atnaujinti transporto parką, mažinti skolą, koreguoti sutartį su kuro tiekėju – ir pateiks išvadas Ekonomikos ir finansų bei Kontrolės komitetams.
Autorės nuotr.
KLAUSIMAS: Kontrolės komiteto pirmininkė Rimantė Misiūnienė norėjo išgirsti, kelintoje vietoje Lietuvoje pagal vieno kilometro keleivių vežimo savikainą yra Joniškio autobusų parkas, bet tiesaus atsakymo nesulaukė.
RYŠYS: Autobusų parko direktorius Almantas Katinas teigė, kad su kuro tiekėju „Stiksu“ parkas yra kaip „apsiženijęs“, ir skola niekur nedings.
NUOMONĖ: Kontrolės komiteto narys Dainius Vyšniauskas teigė, kad dėl didžiulių delspinigių autobusų parko nereikia „remti prie sienos“, nes savivaldybės Administracija delsė atsiskaityti už mokinių pavėžėjimą, žiūrėdama į autobusų parką tarsi į antraeilę įmonę.