Prie vairo neatleistini jokie pažeidimai

Prie vairo neatleistini jokie pažeidimai

Prie vairo neatleistini jokie pažeidimai

Geros žinios: per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, Šiaulių apskrities keliuose žuvo ir sužalota kone perpus mažiau eismo dalyvių.

Vis dėlto ir toliau didžiulį nerimą kelia girti vairuotojai ir milžiniškas greitis.

Edita KARKLELIENĖ

edita@skrastas.lt

Nukentėjusiųjų mažiau

Šiaulių apskrities Kelių policijos biuro duomenimis, per šešis šių metų mėnesius apskrities keliuose žuvo septyni eismo dalyviai (pernai per tą patį laikotarpį – 13), sužaloti – 162 (pernai 198). Po du žmones žuvo Šiaulių mieste ir rajone, taip pat Radviliškio rajone ir vienas – Joniškio rajone.

Girti vairuotojai šiemet apskrities keliuose padarė dvylika avarijų, kuriose nukentėjo žmonės (pernai 21).

Girti vis dar valdo

Būtent vairuotojų girtumas ir toliau lieka skaudi rykštė visiems eismo dalyviams. Šios vasaros prevencinėse akcijose ir toliau gausu vairuotojų, kuriems nustatytas lengvas arba vidutinis girtumas, tačiau neretai ir sunkus.

Vien Kelių policijos biuro patruliai šiais metais jau pričiupo 145 girtus vairuotojus. Ne ką menkesnius skaičius deklaruoja ir apskrities rajonų policijos komisariatų patruliai.

Geriausias pavyzdys – 25-erių šiaulietis, policijos akiratyje dėl Kelių eismo taisyklių atsidūręs arti 25 kartų. Vyras prie vairo pričiuptas ir girtas, ir be teisių, dėl to buvo konfiskuoti jau penki automobiliai. Kurioziška, bet visos šios transporto priemonės registruotos kitų žmonių vardu.

Pastebima, kad pažeidėjai – girti, be teisių ir pan., neretai vairuoja būtent svetimus, neaiškiomis aplinkybėmis įgytus automobilius. Policijos tyrimų metu paaiškėja, kad savininkai, gavę pinigus už savo automobilius, neretai neskuba sutvarkyti dokumentų.

Būna, kad automobiliai skolinami, jais leidžiama pasivažinėti. Ir sunerimsta savininkai tik tada, kai gauna šaukimą atvykti į policiją arba privalo regreso tvarka atlyginti eismo įvykio metu padarytą žalą.

Kęstutis Dičius, Šiaulių apskrities Kelių policijos viršininkas, įsitikinęs, kad dalis kaltės dėl to, kad keliuose važinėja asmenys, kurie neturėtų būti prie vairo, krenta būtent „geranoriškiems“ automobilių savininkams.

Alkoholis – norma ir kai kuriems dviratininkams. Tokie teisinasi, esą nenorėję sėsti prie automobilio vairo, todėl ir važiuojantys dviračiu dviračių taku.

„Kelių eismo taisyklėse nėra numatyta, kur gali vairuoti girtas vairuotojas, tiesiog pasakyta, kad girtam vairuoti draudžiama. Taigi vairuotojas lieka vairuotoju kad ir dviračių take“, – sakė policijos komisaras.

Greičio draudimų nepaisoma

Šių metų balandžio mėnesį policija visuose šalies keliuose vykdė akciją, skirtą greičio prevencijai. Šios akcijos metu pirmą kartą buvo taikomas nulinis greičio kontrolės principas. Tai reiškia, kad buvo fiksuojami visi automobiliai, net ir tie, kurie leistiną greitį, įvertinus matuoklio paklaidą, viršijo labai nežymiai. Akcijos vaisius nors vežimu vežk.

„Keistai žmonės supranta: jei leistinas greitis 50 kilometrų per valandą, tai važiuoja, kaip taisyklė, kur kas greičiau, – sakė Kelių policijos biuro viršininkas.

Nulinės greičio tolerancijos akcijos bus vykdomos ir toliau.

K. Dičius akcentavo, kad vairuotojui, kuris leistiną greitį viršijo iki 10-ies kilometrų, pirmąkart paprastai taikoma nuobauda – rašytinis įspėjimas.

Tačiau įspėjimas, pareigūno žodžiais, nėra vien prevencinė priemonė, o kartu ir drausminė. Tiesiog antrąsyk policijos akiratyje atsidūręs greičio viršytojas prarastų teisę į įstatymu numatytą išlygą – mokėti pusę minimalios baudos.

Kalbant apskritai, vasarą greitis kone opiausia problema. Vien per šių metų liepos mėnesį (iki liepos 20-osios) stacionariais greičio matuokliais yra užfiksuota per 18 tūkstančių greičio viršytojų. Galima tik įsivaizduoti, kiek pažeidėjų būtų, jei apie greičio matuoklius neinformuotų kelio ženklai?

„Kai aiškinamės avarijų aplinkybes, vairuotojai įrodinėja važiavę leistinu greičiu, teisinasi buvus slidžią kelio dangą“, – sakė K. Dičius.

Tokie pasiteisinimai kelia šypseną: ar galima nuskristi nuo kelio keliasdešimt metrų, kad ir šlapiu keliu, jei buvo važiuota leistinu greičiu?

Pasigendama drausmės

Ne itin vairuotojus jaudina ir prieš kelis mėnesius įsigaliojęs reikalavimas sustoti ties posūkiu į dešinę, kai jį numato papildoma lentelė.

Toks reikalavimas, anot Kelių policijos biuro viršininko, patvirtintas ne šiaip sau, o pastebėjus, kad situacijose, kai, degant draudžiamam šviesoforo signalui, vairuotojas nesidairydamas suka į dešinę, taigi iškyla grėsmė pėstiesiems.

Vis dar nepavyksta atsikratyti įpročio vairuojant kalbėtis telefonu. Policija įspėja: siekiant užtikrinti saugumą kelyje, iš pakartotinio plepio, kuris po pokalbio su policijos pareigūnais, nuvažiuodamas vėl čiumpa telefoną, ryšio priemonė gali būti paimta, kaip vairuoti saugiai trukdantis daiktas. Telefonas policijoje gali būti laikomas, iki bus išnagrinėta pažeidimo byla.

Už kalbėjimą mobiliuoju vairuojant numatyta bauda nuo 28 iki 86 eurų.

„Siūlau pradėti nuo mažų dalykų – pastebėti, kas, ką daro ne taip – gal kas geria prieš sėsdamas prie vairo, gal girtas vairuoja, gal viršija greitį ir t.t. Kai visa visuomenė taps pažeidimams nepakanti, situacija keliuose turėtų pradėti gerėti, nes bus kovojama su priežastimis, – sakė K. Dičius. – Kol kas policijai tenka kovoti su pasekmėmis.“

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

PATRULIAI: Visą vasarą policija sustiprinusi patruliavimą. Taip stengiamasi užkirsti kelią Kelių eismo taisyklių laužytojams.

Šiaulių apskrities Kelių policijos viršininkas Kęstutis Dičius akcentuoja, kad ir menkiausi pažeidimai keliuose kelia grėsmę kitiems eismo dalyviams, tad ragina į kovą su daromais pažeidimais stoti visiems eismo dalyviams.