
Naujausios
Mokiniai tapo tyrėjais
Antrus metus Lizdeikos gimnazijoje vykusioje tiksliųjų ir gamtos mokslų konferencijoje „Tyrėjo diena-2“ siekta mokinius sudominti tiksliaisiais mokslais.
Saulius JUŠKEVIČIUS
saulius@skrastas.lt
Mokiniai domėjosi ir teorija
Dėstytojai bei studentai iš Vilniaus, Šiaulių, Kauno technologijos ir Vytauto Didžiojo universitetų gimnazistus bei kitų mokyklų atstovus supažindino su tiksliųjų mokslų naujovėmis. Užsiėmimai vyko dviejose grupėse – teorinėse ir praktinėse. Mokiniai, išklausę teorinę dalį, dalyvavo praktinėse užduotyse arba atvirkščiai.
Mokiniai klausėsi Šiaulių universiteto profesorės, Botanikos sodo direktorės Astos Klimienės bei to paties universiteto ekologijos ir aplinkotyros studento Luko Petraičio apie Lietuvoje augančius invazinius augalus bei jų poveikį gamtai, invazinius gyvūnus. L. Petraičio paskaitoje nemažai dėmesio buvo skirta Lietuvos pajūrį ardantiems erškėčiams, kurie atsirado pas mus iš Azijos.
Kai kuriems mokiniams paskaita apie Saulės sistemos kilmę pasirodė per daug moksliška, nes Kauno technologijos universiteto docentas Vytautas Stankus pateikė daug mokslinių terminų, tačiau besidomintiems tuo paskaita pasirodė įdomi.
Nemažo susidomėjimo sulaukė ir radviliškiečio fizikos mokytojo Viktoro Karmono paskaita apie raketinį modeliavimą. Raketinio modeliavimo entuziastas su užsidegimu pasakojo apie raketų modeliavimą, varžybas, jose patirtus nesklandumus bei pergalės džiaugsmus. Mokytojas savo paskaitą iliustravo atsivežtais raketų modeliais, varžybose iškovotais apdovanojimais.
Moksleiviai susidomėję klausėsi ir Vilniaus universiteto profesoriaus Arūno Bukančio paskaitos apie klimato kaitą ir bandė įsivaizduoti, kas atsitiktų Žemei, jeigu klimatas ir toliau šiltėtų.
Sudomino ir praktiniai užsiėmimai
Šiaulių universiteto dendrologo Vaidoto Juknevičiaus užsiėmime „Augalų dėlionė“ reikėjo prie augalų lapų pridėti jo žiedus, sėklas, uogas, tinkamai įvardyti augalus. Iš pirmo karto tai padaryti nepavyko nė vienai klasei.
Nemažai emocijų sukėlė ir edukacinis žaidimas „Ekosistemos“, kuriame mokiniai turėjo įsivaizduoti esą medžiais, krūmais, stirnomis. Šiaulių universiteto vyriausios specialistės Indrės Šukytės užduodami klausimai vertė mokinius susimąstyti apie ekosistemos kaitą.
Kauno technologijos universiteto Ugdymo centro studentų pademonstruoti fizikos eksperimentai turėjo praktinės naudos. Mokiniai galėjo stebėti pinigų ir dokumentų tikrinimą ultravioletiniais spinduliais. Bandymų metu sukūrus elektrostatinį lauką buvo „tobulinamos“ merginų šukuosenos, buvo bandoma azotu sušaldyti bananą, augalų lapus.
Mokiniai turėjo galimybę apsilankyti zoologijos sode „Nariuotakojai mokykloje“. Apsilankiusieji šiame zoosode terariumuose susipažino su kiniškomis gyvatėmis, keliomis vorų bei tarakonų rūšimis.
Pasak Lizdeikos gimnazijos laikinosios vadovės Inos Bajarauskaitės, teorinės paskaitos padeda mokiniams pasiruošti būsimoms studijoms, o praktiniai užsiėmimai – įtvirtina įgytas žinias, skatina domėtis pasirinkta sritimi.
43 mokinių grupė konferencijos metu turėjo galimybę apsilankyti Kauno Tado Ivanausko zoologijos ir Kauno sveikatos mokslų universiteto Anatomijos muziejuose.
Autoriaus nuotr.
DĖLIONĖ: „Augalų dėlionėje“ reikėjo prie augalų lapų pridėti žiedus, sėklas, uogas, tinkamai įvardyti augalus.
DRĄSA II: Pasekti Lizdeikos gimnazijos laikinosios vadovės Inos Bajarauskaitės (kairėje) pavyzdžiu – rankose palaikyti tarakonus – ryžosi tik kai kurie mokiniai.
EKSPERIMENTAS: Kauno technologijos universiteto Ugdymo centro studentai pademonstravo bandymus su azotu.