Naujausios
Keleiviai išbando elektroninius bilietus
Sausio 1 dieną Šiaulių maršrutiniuose autobusuose startavo elektroninių bilietų sistema. Išbandyti ją pavyko ne visiems keleiviams. Vakar rytą elektroniniuose komposteriuose jie pamatė užrašą: „Blokuota“.
Živilė KAVALIAUSKAITĖ
zivile@skrastas.lt
Vilius Laužikas, UAB „Busturas“ eksploatacijos direktorius, „Šiaulių kraštą“ informavo, kad vakar dėl techninių trikdžių sutrikimų buvo dviejose autobusuose, problemos pašalintos. Daugiau nusiskundimų nesulaukta.
Elektroninių bilietų fiksacija pradėta sausio 1 dieną 9 valandą.
Pasak V. Laužiko, sausio 2 dienos duomenimis, buvo parduota 2200 elektroninių bilietų kortelių, bilietus autobusuose pasižymėjo beveik 500 keleivių.
Per mėnesį „Busturas“ įprastai parduodavo apie 9000 mėnesinių bilietų. Šiuo metu atostogauja moksleiviai, studentai, todėl tikimasi, kad parduodamų kortelių skaičius išaugs: pirkimo bumui ruošiamasi iki sausio pabaigos.
Elektroninio bilieto kortelės platinamos Šiaulių autobusų stotyje ir UAB „Busturas“.
Norintieji įsigyti bilietus metų pabaigoje turėjo stovėti ilgose eilėse. Pasak V. Laužiko, ypač daug žmonių buvo gruodžio 30 dieną, sulaukta nusiskundimų.
„Turėtų būti visiems suprantama, kad įdiegti 40 ar 50 elektroninio bilieto kortelės indentifikavimo ir išdavimo įrangų, kurios bus reikalingos savaitei ar dviem, nėra ekonomiškai tikslinga, todėl esame įsigiję penkias“, – paaiškino eksploatacijos direktorius.
Kita iškilusi problema – žmonės, įsigydami kortelę, neturėjo dokumentų, suteikiančių teisę į lengvatą. Toks dokumentas turi būti kartu su bilietu.
Šiuo metu elektroninės bilietų kortelės galioja kaip mėnesinio bilieto atitikmuo, vėliau bus galima rinktis įvairius terminus.
Pirmojo papildymo kortelėms reikės sausio pabaigoje. Pasak V. Laužiko, ateityje bilietus bus galima pasipildyti internetu, prekybos centruose „Kubas“ ir „Tau“, kitą savaitę sistemą planuojama testuoti.
„Mūsų galutinis tikslas – kad po 5–6 metų žmogus mokėtų už nuvažiuotą atstumą. Taip pat svarbu išsiaiškinti keleivių srautus, nes važiuodamas su popieriniu mėnesiniu bilietu žmogus nepalieka pėdsako autobuse“, – sako V. Laužikas.
Turėdama tikslius duomenis, bendrovė spręs, kokio dydžio autobusą parinkti.