
Naujausios
Netinkamos padangos – rizika prarasti techninės apžiūros galiojimą
Nuo lapkričio 10 dienos automobilių vairuotojai privalo važinėti transporto priemonėmis su kokybiškomis žieminėmis padangomis.
Kelių eismo taisyklėms (KET) nepaklususieji bus baudžiami administracinėmis baudomis.
Be to, gali būti panaikintas automobilio techninės apžiūros dokumento galiojimas.
Edita KARKLELIENĖ
edita@skrastas.lt
Kontrolė bus griežta
Jei nuo lapkričio 10-osios vykstančių policijos patikrų metu bus nustatyta, kad naudojamos automobilio padangos neatitinka KET reikalavimų, ir dėl to bus panaikintas techninės apžiūros dokumento galiojimas, tokiu atveju automobilio vairuotojas privalės iš naujo atlikti techninę automobilio apžiūrą. Tokia tvarka numatyta Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2014 metų gegužės 9 dienos įsakymu.
Šiaulių apskrities kelių policijos biuro Kelių patrulių kuopos vadas Vidmantas Benevičius informavo, kad vairuotojams, važinėjantiems automobiliais, kurių padangos neatitiks sezono reikalavimų, grės 20–40 litų administracinės baudos, taip pat bus naikinamas techninės apžiūros galiojimas.
Šiemet, pagal išankstinį susitarimą, padangų tikslines patikras Kelių policijos biuro pareigūnai planuoja vykdyti su Techninių apžiūrų centro darbuotojais, taip pat su Valstybinės kelių transporto inspekcijos ir kitų už saugų eismą atsakingų tarnybų specialistais.
Patikrų metu numatoma tikrinti ne tik padangų kokybę, bet ir bendrą automobilio techninę būklę.
Pagiriamasis žodis vairuotojams
Prieš kelias dienas, paskutiniąją spalio mėnesio savaitę, pareigūnai vykdė kelių valandų reidą, kurio metu sustabdę automobilius, vizualiai vertino jų padangų būklę.
Patikra nustebino. Iš 133 per kelias valandas patikrintų automobilių, 72 vairuotojai vasarines padangas jau buvo pasikeitę į žiemines.
„Šaunuoliai vairuotojai, kurie padangas pasikeitė su pirmuoju šaltuku“, – pagyrimo žodžio lapkričio 10-osios nelaukusiems eismo dalyviams negaili kelių patrulių vadas V. Benevičius.
Anot jo, pagal reido metu vykdytą apžiūrą, padangų būklė tikrai nebloga. Tai esą yra įrodymas, kad vairuotojai rūpinasi savo ir kitų eismo dalyvių saugumu.
Pareigūnai mano, kad vairuotojai pastaraisiais metais vis rečiau perka naudotas arba restauruotas padangas, norėdami važiuoti saugiai bei negalvoti, jog nenauja padanga atsilups ar „guzą joje išmuš“.
Rodiklis – ne vien protektoriaus gylis
Viena iš pagrindinių priežasčių, įgaliojančių vairuotoją pasikeisti senas automobilio padangas naujomis, įvardijamas protektoriaus gylis, kuris M1 klasės automobilių padangose, naudojamose nuo balandžio 1 dienos iki lapkričio 10-osios turi būti ne mažesnis nei 1,6 milimetro, o nuo lapkričio 10-osios iki balandžio 1 dienos naudojamose – ne mažiau nei 3 milimetrai.
Be protektoriaus gylio, informuoja Kelių patrulių kuopos vadas V. Benevičius, būtina įvertinti ir bendrą padangos būklę, jos naudojimo laiką.
„Asmeniškai aš daugiau kaip ketverius metus tomis pačiomis padangomis nevažinėju, nes ir stabdymo kelias, ir sukibimas su ledu, ir kitos savybės paprastai jau nebeatitinka reikalavimų arba atitinka juos tik iš dalies. Nepaisant, kad kartais padangos ir gerai atrodo“, – teigia Patrulių vadas.
Pareigūno, ne vienerius metus į darbą ir atgal per dieną nuvažiuodavusio apie 120 kilometrų, žodžiais, tik dvejus pirmuosius naujų padangų naudojimo metus kelyje jis jaučiasi absoliučiai užtikrintas. Su trečiaisiais naudojimo metais pajuntantis, kad važiavimo kokybė toli gražu nebe tokia, kokia buvo.
Ne tik protektoriaus gylis, anot pareigūno, lemia padangų tinkamumą. Senėdama padangų guma, net ir nevažinėjant automobiliu, praranda visas svarbias savybes.
Kelių policijos patrulių kuopos vadas skeptiškai žiūri ir į vis dar populiarias universaliomis (tinkančiomis naudoti visus metus) vadinamas padangas – „tas, kas tinka vasarą, nebūtinai tinka žiemą“.
„Gal tose šalyse, kur ne tokie ryškūs temperatūrų skirtumai, universalios padangos ir tinka. Bet Lietuvoje, kur būna nuo minus 30 iki plius 25, universalių padangų tinkamumu labai abejoju“, – sako V. Benevičius.
Privalu žinoti
* Transporto priemonėms (TP) ir priekaboms turi būti naudojamos gamintojo numatytos padangos.
* TP vienos ašies ir sudvejinto tilto padangos turi būti vienodos: to paties gamintojo, vienodo konstrukcinio tipo, vienodų matmenų, vienodos paskirties, tos pačios keliamosios galios indekso, vienodo leistino greičio indekso, vienodo protektoriaus rašto.
* TP naudojamos padangos turi būti to paties konstrukcinio tipo.
* TP ir jų priekaboms (jeigu priekabose įrengti stabdžiai), kurių bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 tonos, nuo lapkričio 10 dienos iki kovo 31-osios turi būti naudojamos padangos, skirtos važiuoti žiemą (žymimos ženklais „M+S“, „ *“, arba užrašu „All seasons“).
Nuo balandžio 10 dienos iki spalio 31 dienos draudžiama naudoti TP su dygliuotomis padangomis.
* Vienos ašies ratai turi būti vienodi ir atitikti padangų matmenis.
Visi ratlankiai turi būti vienodo skersmens ir pločio, jeigu gamintojo nenumatyta kitaip. Turi būti be didesnių pažeidimų.
Jono TAMULIO nuotr.
VAIRUOTOJAI: Šiaulių apskrities kelių policijos biuro Kelių patrulių kuopos vado Vidmanto Benevičiaus nuomone, pastaraisiais metais vairuotojams vis labiau rūpi kelionės saugumas. Tiesa, išimčių vis dar pasitaiko.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
PATIKRA: Policijos patikrų metu specialiu matuokliu bus tikrinamas padangų protektoriaus gylis. Be to, padangos kokybė bei ratlankis bus įvertinami ir vizualiai.