
Naujausios
Prekybos centrai pradeda kalėdinį sezoną
Pašto dėžutėse jau čeža reklaminiai lankstinukai su kalėdinių pirkinių pasiūlymais. Prekybos centruose pasirodė kūčiukai, imtos puošti eglės, kalėdinės prekės rikiuojamos lentynose. Prekybininkai nemano, jog Kalėdoms ruoštis per anksti.
Simona PUŽAITĖ
simona@skrastas.lt
Pradėjo puošti spalį
Šalia Šiaulių „Akropolio“ prekybos ir pramogų centro jau papuošta kalėdinė eglė. Atsižvelgus į tai, jog šiuo metu veikia 228 parduotuvės „Maxima“, jų išorę puošti pradėta dar spalio mėnesį.
Pasak „Maximos LT“ komunikacijos vadovės Renatos Saulytės, kokybiškai ir estetiškai papuošti tiek parduotuvių užtrunka.
Išorės papuošimai bus įžiebti lapkričio pabaigoje, parduotuvėse pradės skambėti kalėdinės melodijos. Kalėdinė prekyba tęsis iki sausio 5 dienos.
„Nors apie Kalėdas jau pradedame galvoti po Vėlinių, tačiau pastebime, kad iš pradžių kalėdinių papuošimų, dovanų pirkti neskubama. Pirkėjai pasižiūri, kas naujo siūloma, kokios tendencijos, pasisemia idėjų dovanoms ar namams papuošti, įvertina kainas, o pirkti sugrįžta vėliau“, – sakė R. Saulytė.
Lietuvių Kalėdos – tradicinės
„Maxima LT“ atstovės teigimu, lietuviai atsargiai įvertina naujoves, dažniau linkę rinktis klasikinius papuošimus, tradicinius patiekalus.
„Galvojame, kad šios Kalėdos bus panašios į praėjusias. Dauguma tikriausiai tik atnaujins savo turimus papuošimus, artimiesiems įteiks dovanas, tačiau jos bus labiau asmeniškos ir labiau simbolinės, o kalėdines vaišes gamins namuose“, – prognozavo R. Saulytė.
Pasak jos, kalėdiniu laikotarpiu pardavimai ūgteli nuo kelių procentų iki kelių kartų, atsižvelgiant į produktą ar prekę.
„Ženklaus pardavimų augimo nesitikime. Sunkmetis išugdė racionalų pirkėją. Jis netgi per šventes planuoja savo pirkinius, seka išlaidas“, – patikino komunikacijos vadovė.
Pasikeitė vartotojų įpročiai
Kalėdinės prekės vežamos ir į prekybos tinklo „Norfa“ parduotuves. Tinklo atstovo spaudai Dariaus Ryliškio teigimu, kalėdinis sezonas pradedamas panašiai kaip pernai.
„Kartu su krize, prieš penkerius metus, pasikeitė vartotojų įpročiai. Anksčiau žmonės pirkdavo paskutinę savaitę prieš Kalėdas, pastaruoju metu šis periodas išsitęsė – žmonės prekes renkasi atidžiau. Per kalėdinės prekybos piką pardavimas išauga bemaž dvigubai, palyginti su įprastomis dienomis“, – sakė „Norfos“ atstovas.
Nors pastaruoju metu kalbama apie pagerėjusią gyventojų finansinę padėtį, šiemet prekybininkai dar nesitiki kitokio pirkėjų elgesio.
D. Ryliškis prognozuoja, kad pirkėjų išlaidumas bus panašus kaip pernai, nes gyventojų perkamoji galia išaugo nedaug, pajamos yra ribotos. Neaišku, kiek šiemet reikės atseikėti pinigų už šildymą.
Padidėja teminių kostiumų poreikis
Prekybos tinklo „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis sako, jog po Vėlinių pirkėjai ima gyventi Kalėdų laukimu: vyksta įvairių kalėdinių renginių biuruose, mokyklose ar darželiuose, todėl išauga namų puošybos prekių, kostiumų ir smulkių teminių dovanėlių poreikis.
Pasak A. Petraičio, greta tradicinių patiekalų pirkėjai vis dažniau ieško ir įdomesnių, įvairesnių patiekalų, įsileidžia tradicijų iš kitų šalių virtuvių.
Nesipuošia per anksti
Šiaulių prekybos centras „Saulės miestas“ planuoja pradėti puoštis Kalėdoms lapkričio paskutinę savaitę, kalėdiniai renginiai vyks gruodį. Nuomininkams primenama iškabinti dekoracijas, pasipuošti iki gruodžio pirmos savaitės pabaigos.
„Prekybininkai nori kuo efektyviau panaudoti šį palankų prekybai laikotarpį, tad stengiasi pradėti kalėdinę prekybą kuo anksčiau. Mūsų pozicija – nesipuošti per anksti, t. y. lapkričio pradžioje ar viduryje, kaip daro kai kurie mūsų kolegos. Manome, kad renkamės tokį laikotarpį, kada žmonės mintyse jau pasiruošę laukti švenčių“, – komentavo prekybos centro rinkodaros vadovė Irmantė Sviensienė.
Jos teigimu, tikimasi augančių pardavimų, nes ekonomika atsigauna, vartojimas didėja. Tą rodo gerėjantys prekybos centro rezultatai.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
AKCENTAI: Prie prekybos ir pramogų centro jau stovi papuošta kalėdinė eglė. Ji bus įžiebta lapkričio pabaigoje.
Kalėdiniai blizgučiai atsibosta
Iš anksto pradėję kalėdinę karštinę prekybininkai gali atbukinti vartotojus, teigia verslininkas, rinkodaros specialistas Emanuelis Ryklys.
Anot jo, prekybos centrai turi protingai dėlioti rinkodaros strategiją, nes per du mėnesius žmonės pripranta prie kalėdinių blizgučių, akcijų, jos net ima erzinti.
„Strategija turi būti kaip gera istorija: su įžanga, dėstymu ir pabaiga, nes kalėdiniame triukšme darosi sudėtinga išsiskirti“, – mano dešimtmetį reklamos agentūroje projektų vadovu dirbęs vyras. Pasigendama nuoširdumo, nes eiliniai daiktai tiesiog įvelkami į šventinio džiaugsmo apvalkalą ir pardavinėjami.
Rinkodaros specialistas pataria įtariai vertinti itin dideles prekių nuolaidas. „Tuo netikėčiau. Gali būti, kad taip prekybininkai tik bando atlaisvinti lentynas“, – svarstė E. Ryklys.
Pirkėjams jis siūlo kliautis nuojauta ir negriebti prekių aklai – pagalvoti apie žmones, kuriems dovanos bus skirtos.
„Viena vertus, renkant dovanas reikia racionalumo, kita vertus – atverti širdį“, – sakė E. Ryklys.
Asmeninė nuotr.
NUOLAIDOS: Verslininkas, rinkodaros specialistas Emanuelis Ryklys atkreipia dėmesį, jog žymios nuolaidos signalizuoja, kad prekybininkai nori tiesiog išsivalyti lentynas.