Pagerėjęs kelias abipus Ventos miesto

Pagerėjęs kelias abipus Ventos miesto

Pagerėjęs kelias abipus Ventos miesto

Per Ventos ir Papilės miestelius einantis Kuršėnų–Mažeikių kelias yra vienas judriausių Akmenės rajone – per parą juo pravažiuoja arti 2,5 tūkstančio automobilių, iš kurių daugiau kaip trečdalis yra krovininiai. Ypač daug – iš Mažeikių kurą vežančių cisternų bei vilkikų su kitais kroviniais. Atsižvelgiant į šio kelio reikšmę, Europos regioninės plėtros fondo lėšomis rekonstruotas apie dešimties kilometrų ilgio ruožas abipus Ventos miesto.

Vytautas RUŠKYS

vytautas@skrastas.lt

Suteikta ES parama

Darbai atlikti, įgyvendinus projektą „Jungčių su tarptautiniais koridoriais plėtra. Valstybinės reikšmės kelių rekonstrukcija (II etapas)“. Minėtam kelio ruožui rekonstruoti buvo suteikta 25,97 milijono litų Europos regioninės plėtros fondo parama, nes kelias Kuršėnai–Mažeikiai yra valstybinės reikšmės krašto kelias, patenkantis į jungčių su tarptautiniais transporto koridoriais žemėlapį.

Iš pradžių rekonstruotas kelio Nr. 155 KuršėnaiMažeikiai ruožas nuo Papilės pusės (nuo 22,06 iki 27,8 kilometro), o paskui rekonstruotas kelio ruožas Viekšnių link (nuo 30,35 iki 34,58 kilometro) iki Mažeikių rajono ribos.

Šiame kelyje buvo būtina pagerinti eismo sąlygas, nes asfaltbetonio danga neatitiko standartų reikalavimų, daugelyje vietų buvo provėžos.

Kelio dangos būklė vis blogėjo, ypač po žiemos. Mat šalčiui atsparaus sluoksnio storis tik vietomis buvo storesnis kaip metras, o kai kur tesudarė 8 centimetrus.

Pasirinktuose rekonstruoti kelio ruožuose jo plotis buvo nevienodas: plačiausias – 7,3 metro, o siauriausias – 6,6 metro. Po rekonstrukcijos visur kelio danga praplatinta į abi puses vienodai – tapo 8 metrų, įrengtos 1,5 metro pločio šalikelės, o kelio šlaitai padengti juodžemiu ir apsėti žole.

Atnaujinti tiltai

Kuršėnų–Mažeikių kelias veda per Eglesio ir Dabikinės upes virš jų esančiais tiltais, tad ir jie rekonstruoti.

Nuo 1973 metų eksploatuotas Eglesio tiltas buvo su daugybe defektų. Sijų betonas daugybėje vietų buvo aptrupėjęs, matėsi ir armatūra. Metalinių turėklų įtvirtinimai buvo apirę. Lietus buvo paplovęs tilto šlaitus, nes nebuvo įrengta vandens nuleidimo šulinėlių.

Panašios būklės buvo dar seniau statytas tiltas per Dabikinės upę.

Darbus atlikę „Šiaulių plento“ bendrovės darbininkai pastebimai pagerino abiejų tiltų būklę. Paklotos naujos tilto perdangos, sumontuotos naujos krantinių atramų dalys.

Rekonstravus tiltus pagerėjo eismo sąlygos, tapo saugiau pėstiesiems. Tvarkant 12 metrų ilgio tiltą per Eglesį įrengtas šaligatvis.

Tiltas per Dabikinę dar labiau pasikeitė – jis praplatintas beveik 2 metrais iki 12,5 metro.

Patogu ir tolimoms kelionėms

Pagerėjęs kelias tarp Mažeikių ir Kuršėnų itin svarbus seniūnijų centrams Papilei ir Ventai, o taip pat netoli esančių Kalniškių gyvenvietės, Griežių, Urbonaičių, Purvių kaimų ir viensėdžių gyventojams bei aplinkiniuose rajonuose įsikūrusioms verslo įmonėms. Šis kelias svarbus ir išsiruošusiems į tolimesnes keliones, nes jis veda į europinę magistralę E272 Vilnius–Panevėžys–Šiauliai–Palanga, o tuo pačiu jungia ir su transeuropiniu kelių tinklu.

Keliai, kurie jungiasi su svarbiausiomis automagistralėmis, rekonstruojami visoje Lietuvoje. Atsižvelgiant į didėjantį eismo intensyvumą, šiose jungtyse platinama ir stiprinama kelių danga, rekonstruojami tiltai ir viadukai, diegiamos eismo saugos ir aplinkosaugos priemonės. 2007–2013 m. jungčių su tarptautiniais transporto koridoriais plėtrai iš viso buvo skirta 396,3 milijono litų Europos regioninės plėtros fondo paramos.

Projektai įgyvendinti pagal Susisiekimo ministerijos administruojamą Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Valstybinės reikšmės kelių ir geležinkelių infrastruktūros techninių parametrų gerinimas“.

Autoriaus nuotr.

REKONSTRUKCIJA: Tiltas per Dabikinės upę atnaujintas panaudojant ES paramos lėšas.

KELIAS: Rekonstruotas Kuršėnų–Mažeikių kelias tapo platesnis ir saugesnis.

Užs. Nr. 196394