
Naujausios
Naudotų autobusų ieškoma užsienyje
Kuršėnų autobusų parkas šiemet atnaujintas keturiais naudotais autobusais. Užsienio šalyse ieškoma dar vieno, tinkančio kuršėniškiams.
Algimantas BRIKAS
brikas@skrastas.lt
Autobusas neleidžia važiuoti
Šiaulių rajono Taryba Kuršėnų autobusų parkui yra leidusi iš banko paimti 350 tūkstančių litų paskolą autobusams pirkti. Naudojamasi šia galimybe atnaujinti autobusų parką.
Paskutinis pirkinys, 2001 metais pagamintas 30 vietų autobusas, atvažiavo iš Švedijos.
Švedų įmonė juo veždavo moksleivius į mokyklą, bet šįkart nelaimėjo konkurso šiai paslaugai teikti. Todėl, birželio 13-ąją pasibaigus mokslo metams, šiuo autobusu paskutinį kartą buvo vežami vaikai, ir netrukus jis atsirado Kuršėnuose.
Šis autobusas pakeistais tepalais, filtru nuvažiavo tik 10 tūkstančių kilometrų. Tai byloja pakabintos atitinkamos lentelės. Techninė apžiūra galioja iki rugsėjo mėnesio.
Beje, ant šio autobuso langų yra likę lipdukai, primenantys apie rūpinimąsi alkoholio kontrole.
Pasak Antano Šerkšno, Kuršėnų autobusų parko direktoriaus, Švedijoje autobuse, „net ir paprastame lauže“, yra įrengtas alkotesteris – neblaivus vairuotojas jo neužves. Važiuojant pats autobusas vairuotojo „paprašo“ papūsti į alkotesterį. Jei jis nepaklus šiam prašymui, autobuso variklis išsijungs.
Ankstesnieji savininkai, prieš autobusą išleisdami į Kuršėnus, alkotesterį iš jo išėmė.
Dar vieno ieškoma
Kuršėniškių įmonėje sėkmingai eksploatuojamas prieš penketą metų užsienyje įsigytas naudotas mikroautobusas. Jis jau nuvažiavo daugiau kaip milijoną kilometrų, bet iki šiol nekelia didelių rūpesčių. Užtenka laiku pakeisti stabdžių diskus, trinkeles. Didesnė bėda dėl skardų – rūdija.
Šiemet jau nupirkta po vieną autobusą Belgijoje, Olandijoje ir du – Švedijoje. Dar vieno autobuso ieškoma.
Naudotų autobusų užsienyje ieškoma internetu, pasitelkiami pažįstami. Vienas iš jų suteikė viltį sakydamas, kad baigiantis mokslo metams bus atnaujinamas vaikus vežančių autobusų parkas – naudotų turėtų atsirasti. Bet daugiau jų neatsirado.
A. Šerkšnas sako, kad užsienyje nupirkęs autobusą gali tikėtis, jog jis jeigu ir remontuotas, „tai kultūringai“.
A. Šerkšno teigimu, 24-30 vietų jau eksploatuoti autobusai užsienyje yra didelis deficitas. Dėl tokių jam iš Šiaulių, Marijampolės skambino, siūlė Lietuvoje po keletą metų eksploatuotus, bet jie nebeilgai autobusų parkui galėtų būti naudingi.
Naujų nepirks
Autobusų parkas neturėjo apie 30 vietų geresnio autobuso, pirkiniai iš užsienio šalių padėjo užpildyti trūkumą.
Kuršėniškiai techninei apžiūrai jau neberengė 1978 metų gamybos autobusiuko, kurio apžiūros terminas jau buvo pasibaigęs. Nuspręsta nebeeksploatuoti ir kito, pagaminto 1982-aisiais.
Jei seni autobusai sugenda, būna problemų ir dėl jų detalių. Jų sunku surasti, o kai kurių ir nebegaminama.
Eksploatuojant senienas, gali nutikti ir nelaimės.
Saugiausia būtų, žinoma, važinėti naujais autobusais, bet jie – ne Kuršėnų autobusų parko biudžetui.
Vienos Vilniaus įmonės du apie 30 vietų autobusai buvo atvažiavę į Kuršėnus tikintis, jog gal jiems atsiras pirkėjų. Kiekvienas iš jų kainuoja apie 350 tūkstančių litų.
Kuršėnų autobusų parko direktorius A. Šerkšnas juos apžiūrėjo žinodamas, kad įmonė jų nepirks. Taip, autobusai gražūs, jais važiuoti ir keleiviams, ir vairuotojui – patogu, bet jie – ne pagal Autobusų parko galimybes.
Autoriaus nuotr.
TECHNIKA: Kuršėnų autobusų parko direktorius Antanas Šerkšnas pasidžiaugė naujais autobusais, bet jų nebus perkama.