
Naujausios
Žalia šviesa uždegta neeiliniame posėdyje
Kad galėtų aukcione iš AB "Lietuvos geležinkeliai" įsigyti vagoną-restoraną, praėjusių metų liepą merui Antanui Čepononiui teko sušaukti neeilinį Tarybos posėdį.
Nors tada ir būta pabambėjimų, jog klausimas svarstomas per daug skubotai, net nespėjus jo išnagrinėti komitetuose, rajono merui pavyko sulaukti daugumos palaikymo ir žalia šviesa netradiciniam pirkiniui buvo uždegta.
Abejonių tąkart sukėlė ne tik klausimo svarstymo skuba, bet ir pirkinio tikslingumas – ar verta už kažkokį vagoną mokėti per 30 tūkstančių eurų, kai yra svarbesnių sričių, kur būtų galima panaudoti šias lėšas, ar tikrai jaunimas norės juo naudotis, ar nebus taip, kad po poros metų vagonas taps niekam nereikalingas?
Juo labiau kad vien pirkimui skirtų lėšų nepakaks – kainuos ir vagono pritaikymas numatytoms reikmėms.
Tąkart meras A. Čepononis patikino, jog skubama dėl to, kad daugiau panašių vagonų "Lietuvos geležinkeliai" neturi ir, praleidus jų pardavimo momentą, nebeliktų galimybių įsigyti geležinkelininkų sostinei tinkantį pirkinį. O lėšų jam prižiūrėti ir remontuoti esą nereikės: vagono būklė puiki, o jį eksploatuos ir prižiūrės jaunimo organizacija "Jaunimo erdvės", jau turinti jo panaudojimo idėjų.
Pasak idėją palaikiusio tuometinio vicemero Kazimiero Augulio, neformalioje aplinkoje, vagone, jaunimas išreiškė norą rengti kūrybines dirbtuves, susitikimus, protų mūšius. Čia esą galėtų būti prekiaujama jų iškeptais kepiniais, kava, arbata bei organizuojamos netradicinės pamokos mokiniams, rengiami susitikimai su žymiais žmonėmis, kraštiečiais.
Jaunimas kitoje vietoje vagono nenori
Kai "Šiaulių kraštas" prieš metus kalbėjo su Savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro, kuriam buvo perduotas netradicinis pirkinys, direktoriumi Vaidotu Jakavičiumi, jis teigė, kad įprastinė aplinka jaunimui jau yra pabodusi ir jie ieško netradicinių erdvių savo iniciatyvoms.
Tuomet V. Jakavičius pripažino, jog bene didžiausia problema bus pergabenti vagoną-restoraną iš privačios įmonės "Fasma", į kurios teritoriją bėgiais jis buvo atgabentas, į numatytą vietą miesto parke.
Jo teigimu, dėl to jau pradėta tartis su didelių gabaritų krovinius gabenančia įmone Klaipėdoje.
Nuo šio pokalbio praėjo metai, tačiau vagonas-restoranas tebestovi "Fasmoje".
Per tą laiką įvyko įvairių pokyčių – vagonas patikėjimo teise perduotas kitai įstaigai. Dabar šiuo turtu disponuos nebe Švietimo ir sporto paslaugų centras, o Radviliškio miesto kultūros centras. Esą taip pasielgta iš dalies dėl to, kad "Jaunimo erdvės" atsisakė imtis eksploatuoti vagoną ir dabar laukiama kultūros specialistų iniciatyvų.
Redakcija pasiteiravo jaunimo organizacijos "Jaunimo erdvės" atstovo Mindaugo Vilniaus, kodėl miesto jaunimas nebenori eksploatuoti vagono, nors iki tol viešai skelbė tokius savo ketinimus, dalijosi idėjomis, kokia veikla galėtų būti jame vykdoma, ir laukė, kada galės vagone pradėti virti arbatą.
M. Vilniaus patikinimu, idėjos kurti jaunimo štabą vagone ir ten rengti renginius buvo atsisakyta po to, kai paaiškėjo, jog vagonas į jaunimo pamėgtą miesto parką atgabentas nebus.
"Kita jo vieta mūsų renginiams nebūtų palanki ir nebūtų patraukli jaunimui. Tačiau mes neatsisakome padalyvauti Kultūros centro vagone organizuojamuose renginiuose", – teigė M. Vilnius.
Savivaldybės pateiktais duomenimis, vietoj miesto parko jis bus statomas Laisvės alėjos gatvėje, šalia buvusios karininkų ramovės, netoli geležinkelio bėgių.
Vagoną planuojama pergabenti iki jubiliejaus
Pasak rajono vicemero Mindaugo Pauliuko, iš savo pirmtako perėmusio su vagono pastatymu susijusius rūpesčius, vagonas-restoranas kol kas dar nerado savo nuolatinės stovėjimo vietos, nes dar nebaigtos derybos su "Lietuvos geležinkeliais" dėl jo pergabenimo iki naujosios vietos kainos.
Vieta šalia karininkų ramovės vagonui esą pasirinkta dėl to, jog per 60 tonų sveriančią transporto priemonę būtų buvę per daug sudėtinga pergabenti miesto gatvėmis. Tai būtų kainavę ne tik didžiulius pinigus, bet ir dėl didelių krovinio gabaritų pareikalavę didelių paruošiamųjų darbų, net iki medžių pjovimo.
Vicemeras patvirtino, jog dėl to šią savaitę važiavo į Vilnių ir susitiko su geležinkelių bendrovės administracija. Pasak jo, bendrovė pateikė preliminarią darbų kainą, tačiau kol ji nėra galutinė, M. Pauliukas neatskleidė jos dydžio.
M. Pauliuko teigimu, vagonas-restoranas šalia buvusio karininkų ramovės pastato, kuriame šiuo metu yra įsikūrę šauliai, turėtų atsirasti iki Radviliškiui svarbios datos – pergalės prieš bermontininkus 100-mečio, lapkričio 22-osios.
Tačiau vien atgabenimu tai neapsiribos – kad vagonas-restoranas galėtų atlikti numatytas funkcijas, jame turės būti įvesta elektra, vandentiekio ir nuotekų tinklai, išspręsti šildymo klausimai.
Radviliškio miesto kultūros centro direktorės Indrės Ginkevičienės teigimu, jų įstaiga kol kas dar neturi konkrečių idėjų, kam galėtų būti panaudojamas vagonas-restoranas.
"Bet tai turėtų būti susiję su jaunimu. Manau, kad kartu su jais mėginsime kažką galvoti", – sakė centro vadovė.
Tačiau direktorė pripažino, jog numatyta naujoji vagono-restorano pastatymo vieta jiems nėra priimtina dėl dviejų priešais stovinčių įstaigų – laidojimo namų ir alaus baro.
"Jaunimo renginiai paprastai susiję su muzika, tam tikru triukšmu, jaunatviška nuotaika, o kaimynystėje esantys laidojimo namai visa tai labai ribotų. Be to, nesinorėtų, kad jauni žmonės taptų alaus baro kasdienybės stebėtojais", – abejonėmis dėl vagono pastatymo vietos dalijosi I. Ginkevičienė.
Pasak jos, kur kas tinkamesnė būtų kiek tolėliau nuo šių įstaigų esanti automobilių stovėjimo aikštelė, tačiau kam ji priklauso ir ar būtų tokia vagono pastatymo šioje vietoje galimybė, ji nežinojo.
